Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024

Nå er det ikke lenge igjen til VårPuls 2024
Vårt eget Hi-Fi Show her på Vika!
Showet er åpent og gratis for alle!

Nyheter, Norgespremierer, Internasjonale utstillere, og ikke minst fantastisk lyd i alle våre 10 demo rom!

Velkommen innom! Ta gjerne med deg venner og bekjente!

Vi får besøk av
Mads Klifoth fra Audiovector, - NY QR SE
Alasdair McDonald fra DCS + Adyton
Morten Kim Nielsen fra Raidho Acoustics, prisvinnende høyttalere
Daniel Hofmann fra MOON by Simaudio & Nordost Cables.
Terje Romen fra Mono As spiller på Klipsch Heritage LaScala
Paul Bennet fra Naim Audio, spiller på Focal Scala Utopia EVO, med Naim New Classic 300 Serien.
Isak Strand/Multirom As - Norgespremiere på nye Focal Aria Evo X
Bjørn Hegelstad demonstrerer IsoTek Systems strømrensere
Andreas Hoffman mannen bak Octave Audio,
Jes Kerr - Kerr Acoustic

epost_banner_800x100.png
 

Vedlegg

Kommentarer

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.509
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Helt ærlig, så synes at det er fryktelig trist og beklagelig at Oslo Hi-fi Center nok en gang uteblir fra norges største hifi-messe og velger å legge egen Vår Puls på samme dato. Det medfører at Multirom med fler ikke får anledningen til å vise sine flotte produkter for et større publikum. Det hadde vært så mye hyggeligere for både Oslo Hi-Fi Center, bransjen som helhet og hifi-interesserte besøkende om alle var samlet under samme tak, samtidig - bare en helg i året - for å lage en altomfattende folkefest på OSLO HIFI SHOW. La oss håpe at 2025 kan samle hele bransjen.

Jeg kan dessverre ikke komme på Vår Puls ettersom jeg er på Oslo Hifi Show hele helgen, men jeg ønsker dere allikevel en flott messe.
 
Sist redigert:

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Klagde på det i fjor også…
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Det som ikke er så bra er at messeledelsen har okkupert hele hotellet så andre ikke for rom :LOL: . Blir bare en dagstur på meg denne gangen
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.918
Antall liker
1.974
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Men når vi ser på utstillerlisten og merkevarene de representrer:
Savnes det noe, altså er det noe kun OHC har?
Det er klart at en god messe er mer stas enn å drikke et glass lunkent vann og pinglemingle med pushy dressfolk på vestkanten;)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.853
Torget vurderinger
23
Det som ikke er så bra er at messeledelsen har okkupert hele hotellet så andre ikke for rom :LOL: . Blir bare en dagstur på meg denne gangen
Latstokk... det er andre hoteller i umiddelbar nærhet 🤔
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.521
Antall liker
102.853
Torget vurderinger
23
Sansynligvis er det to helt forskjellige kundegrupper vi snakker om uansett. WTFC.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.523
Antall liker
4.940
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Dette har jo en av Skandinavias største butikker gjort i alle år - å "snylte" på messer som store deler av den øvrige bransjen stabler på bena. Skjønner at man gjerne vil profitere på interessen rundt helgen, men da kunne vel bransjens største muskler spandert på seg en symbolsk deltagelse på messa også.
 

Oslo Hi-Fi Center

Bransjeaktør
Ble medlem
20.06.2013
Innlegg
559
Antall liker
271
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Helt ærlig, så synes at det er fryktelig trist og beklagelig at Oslo Hi-fi Center nok en gang uteblir fra norges største hifi-messe og velger å legge egen Vår Puls på samme dato. Det medfører at Multirom med fler ikke får anledningen til å vise sine flotte produkter for et større publikum. Det hadde vært så mye hyggeligere for både Oslo Hi-Fi Center, bransjen som helhet og hifi-interesserte besøkende om alle var samlet under samme tak, samtidig - bare en helg i året - for å lage en altomfattende folkefest på OSLO HIFI SHOW. La oss håpe at 2025 kan samle hele bransjen.

Jeg kan dessverre ikke komme på Vår Puls ettersom jeg er på Oslo Hifi Show hele helgen, men jeg ønsker dere allikevel en flott messe.

Takk så mye for din tilbakemelding og for at du deler dine tanker med oss. Vi setter pris på din interesse og engasjement for både Oslo Hi-Fi Show og vår egen Vår Puls arrangement. Vi er helt enige i betydningen av å samle hele bransjen under samme tak for å skape en altomfattende folkefest, og vi deler din entusiasme for å gi hifi-interesserte besøkende den beste opplevelsen mulig.

Vi forstår og verdsetter behovet for at folk skal ha muligheten til å besøke begge arrangementene når de er i Oslo, spesielt for de som reiser langt for å delta. Derfor er vi glade for å informere om at vi har åpent på fredag den 15. fra kl 14:00 til 20:00, en tid som ikke overlapper med Oslo Hifi Show. Dette gir alle muligheten til å utforske begge arrangementene og oppleve det beste innen hifi-verdenen.

Vi ønsker deg og alle våre besøkende en fantastisk opplevelse, uansett hvilket arrangement dere velger å delta på, og vi håper på en dag der hele bransjen kan samles for å feire lidenskapen vår for lyd og hifi!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.509
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk så mye for din tilbakemelding og for at du deler dine tanker med oss. Vi setter pris på din interesse og engasjement for både Oslo Hi-Fi Show og vår egen Vår Puls arrangement. Vi er helt enige i betydningen av å samle hele bransjen under samme tak for å skape en altomfattende folkefest, og vi deler din entusiasme for å gi hifi-interesserte besøkende den beste opplevelsen mulig.

Vi forstår og verdsetter behovet for at folk skal ha muligheten til å besøke begge arrangementene når de er i Oslo, spesielt for de som reiser langt for å delta. Derfor er vi glade for å informere om at vi har åpent på fredag den 15. fra kl 14:00 til 20:00, en tid som ikke overlapper med Oslo Hifi Show. Dette gir alle muligheten til å utforske begge arrangementene og oppleve det beste innen hifi-verdenen.

Vi ønsker deg og alle våre besøkende en fantastisk opplevelse, uansett hvilket arrangement dere velger å delta på, og vi håper på en dag der hele bransjen kan samles for å feire lidenskapen vår for lyd og hifi!
Takk for svar,

Det er hyggelig å registrere at OHC sier seg enige i betydningen av å samle hele bransjen for å vise frem flest mulig merkevarer under samme tak - denne ene helgen i året - for å skape fest og entusiasme. Dere avslutter med å gjenta det samme budskapet. Forstår dere da hvorfor vi alle undres når dere allikevel velger å gjøre det motsatte?

Skulle ALLE ha samme strategi og innstilling med å utebli som OHC, ville vi ikke hatt noen hifi-messe i det hele tatt.

La oss være optimistiske for 2025 og håpe på en bedre forståelse da.
Nå skinner solen og det tror jeg vi alle har godt av.

God Vår til alle.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Nå skal ikke jeg begynne å forsvare OHC (jeg har kjøpt ting der, men jeg vil ikke kalle meg som fast kunde), men historikken her er vel at messa i Asker ble satt opp (av Mala og Stereopluss?) som et alternativ til Vårpuls, og ikke omvendt. OHC kjørte jo sitt Vårpuls sikkert allerede før Mala ble opprettet som et eget firma. Så OHC gjør strengt talt bare det de har gjort i årevis.

At de arrangerer Vårpuls samme helga som messa kan sikkert virke dumt for folk som bor på Østlandet, men for de av oss som kommer "utabys" fra gir det litt mere mening. Jeg kommer til Oslo på fredag, og kan potensielt innom Vårpuls da, selv om det er messa i Asker som får hovedfokus, hele klart.
 

Regasus

Medlem
Ble medlem
12.04.2016
Innlegg
19
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Nå skal ikke jeg begynne å forsvare OHC (jeg har kjøpt ting der, men jeg vil ikke kalle meg som fast kunde), men historikken her er vel at messa i Asker ble satt opp (av Mala og Stereopluss?) som et alternativ til Vårpuls, og ikke omvendt. OHC kjørte jo sitt Vårpuls sikkert allerede før Mala ble opprettet som et eget firma. Så OHC gjør strengt talt bare det de har gjort i årevis.

At de arrangerer Vårpuls samme helga som messa kan sikkert virke dumt for folk som bor på Østlandet, men for de av oss som kommer "utabys" fra gir det litt mere mening. Jeg kommer til Oslo på fredag, og kan potensielt innom Vårpuls da, selv om det er messa i Asker som får hovedfokus, hele klart.
Personlig liker jeg å tusle litt rundt i Oslo på fredag eller lørdagen og tar turen til Asker på søndag, så ser ikke helt problemet for mange her.
Torem har jo rett. Vårpuls har holdt på så lenge jeg kan huske. 20 år?
En annen ting er et OHC har har enormt mange demorom, så å gjenskape Vårpuls i Asker vil nok være utfordrende om utvalget skal være like bra, som i butikken på Vika.

Synes folk skal være glad for at det er masse aktivitet på messehelgen. Toget bruker 20 min i mellom stedene. Vårpuls har også gratis inngang, så la oss ha en flott hifi helg :)
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
OHC la vel ut en post ifjor angående dette at de hadde arrangert sin vårpuls i 15 år.
Ifølge den, vårpuls hadde alltid vært avholdt i perioden mellom vinterferien og påske.
-Det er jo en del helger/uker å ta av i den perioden.

Selvsagt, noen hevd har de jo ikke på perioden, men det er vel rimelig å anta at denne vårpuls nok vil avholdes samme helg som Oslo Hifi Show i Asker, uansett hvilken helg som velges på vinteren/våren. :unsure:

For rent business-messig så er det jo en fordel å la noen andre betale og arbeide for å dra folk, mens man selv bruker all tid og penger på seg selv/sitt eget.
Problemet blir som nevnt tidligere av @Grumpy, hvis alle gjør det så blir det ingenting av messer/hifi-rekrutering, reklame ++ og alle taper i det lange løp.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.523
Antall liker
4.940
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Og for oss som husker litt tilbake, ble Vårpuls etablert som et parallelt tiltak til den da etablerte messa som var i Oslo. Altså sånn som nå.
 

Iluvatar

Medlem
Ble medlem
24.06.2012
Innlegg
7
Antall liker
7
Hei.
vi skal ikke glemme at i mange år var vår og høst puls det nærmeste du kom en messe i Oslo området uten å ta turen til Horten.Tenker det bare er positivt med begge samme helg
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Hei.
vi skal ikke glemme at i mange år var vår og høst puls det nærmeste du kom en messe i Oslo området uten å ta turen til Horten.Tenker det bare er positivt med begge samme helg
Det er kjempepositivt med begge ja.
Men de trenger ikke være på samme helg.
For om vårpuls er så stor/står på egne ben, så kan de jo fint eie sin egen helg.
 

Informasjon om bruker

Oslo Hi-Fi Center
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
271
Link til alle artikler
437
Oslo Hi-Fi Center sine annonser
Bransjenyheter
Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

Jérôme ANDRÉ - Avantagrde Acoustic Mini Konsert / Hi-Fi Show!!!

  • 1
Nå til til helgen skjer det! Selveste Jérôme Andrè - Fra Avantgarde Acoustic kommer og holder en liten mini konsert på Avantgarde-horn, med lærerike foredrag. Vi garanterer gåsehud, og en...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev Focal Scala Utopia EVO under Vårpuls 15. til 17. mars på @oslohificenter !!! 🎶🇫🇷🔥
Bransjenyheter
Endelig er messen her!

Endelig er messen her!

  • 3
Vi gleder oss til å se dere alle! Det blir en rekke gode tilbud på nytt og brukt som er verdt å få med seg, ta turen innom eller sjekk ut vår nettbutikk ila helgen for å gjøre en rekke gode kjøp...
Fortsett
Bransjenyheter
Endelig Høstpuls måneden!

Endelig Høstpuls måneden!

  • 0
Endelig Høstpuls måneden! Velkommen til Oslo Hi-Fi Center den 13-15. Oktober! I tradisjon tro kommer det en rekke representanter fra både norske og utenlandske leverandører som viser frem og...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker alle hifi-interesserte hjertelig velkommen innom, nå på lørdag! Kl 12- 16.

Vi ønsker alle hifi-interesserte hjertelig velkommen innom, nå på lørdag! Kl 12- 16.

  • 0
Dyktige Isak Strand fra Multirom, kommer innom hos oss og viser frem den nye Naim New Classic 300 Serien. Bestående av: NAIM NAC 332 Preamp NAIM NS 333 Steamer / dac NAIM NAP 350 Monoblokker NAIM...
Fortsett
Bransjenyheter
Endelig HøstPuls Igjen! VI ønsker alle velkommen!

Endelig HøstPuls Igjen! VI ønsker alle velkommen!

  • 0
Vi har gleden av å invitere til hi-fi messe hos oss i Dronning Mauds Gate! Årets Høstpuls går av stabelen 13-15. Oktober Les mer om eventet her: (https://oslohificenter.no/hostpuls-2023)...
Fortsett
Topp Bunn