Nå er sykkelsesongen i gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    Parelius

    Gjest
    Sørg samtidig for de nødtørftige barbersaker, Parelius.
    Hæ? Må det til også? Føler meg bare en treningsøkt og fem Gillette fra Adonis. Ride, baby, ride, I'll bring my bike.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hva slags Specialized er dette? Jeg går og vurderer en Stumpjumper.
    Jeg er fortsatt meget godt fornøyd med min Stumpjumper. Det var godt å få av orginaldekka og sette på Phyton dekk i stedet :).

    Men, det føltes mye bedre å sykle på racern som lettere overvektig. Hardpumpa dekk, effektive tråkk på asfalt og mere utstrakte bein. Tror den blir brukt fremover. Fremgang på hver tur :).

    Nå er det tid for de store vårklassikerne :D

    Er det flere enn meg som titter å glaner på Flandern rundt? De velter og velter, jeg er glad for å ikke ligge i store felt av den grunn i år i allefall. Da jeg var i 20 årene tenkte jeg ikke på slike ting, men som 36 åring er jeg blitt mye mere redd for å velte (kun i felt..).
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Skiene er pakket unna, vinterklærne likeså. Påsken var tiltenkt oppgaver som vårpuss
    og mye sykling. Men hva skjer når aktivitetsplanene er spikret, om ikke vinteren nok en
    gang legger sitt teppe over landskapet.
    Her er det tydeligvis bare å smøre seg med tålmodighet og spenefett.
    Sykkelsesongen har bare fått et lite opphold.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er vel like greit at det ble en kort tur i dag.

    Da jeg kom ut av dusjen snødde det. Hvis B-mennesket Zomby hadde lagt ut på langtur i dag ville det endt med telefon til Oslo Taxi i 5-tida....
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Idag er det en fattig grad på gradestokken, og masse sne her i Fredrikstad.... uff og uff...

    I dag blir nok sykkeln stående i kjelleren...

    Men jeg liker det ikke :mad:

    Destiny.. :)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det ble en tur i går i 2 grader pluss. I dag har vi snø, men ifølge både Meteorologiske og Storm er det sykkelføre kanskje allerede i ettermiddag. Og takk for det; Begge bilene står på sommerdekk nå, og jeg står gjerne over å legge om til vinterdekk 2. påskedag.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Mine tanker stemmer helt overrens med dine Herr Valentino..

    Håper på en tur med Gianten utover dagen...

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Denne da altså...



    En fryd å sykle på ;D

    Destiny.. :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Har et litt uvanlig styre, Destiny? Eller er det bare vinkelen? Bremsehåntaket går bratt opp og vinkelen på hendel nede er bratt.

    Min begynner å bli litt gammel nå, men fungerer fint.

     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg hadde aldri sprintet fra den gjengen, ligget midt i feltet og hvilt hele veien.. ;D

    Queen ... :D
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lyngen...

    Det er litt annen ergonomi på de nye gir/bremse hendlene enn det er på de gamle..

    Og det er et Ritchey styre "ergonomisk" men jeg har nok tilta styret litt høyere enn vanlig for å få en god komfortabel kjørestilling...

    Destiny.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har løftet styret mitt på samme måte som Destiny. Jeg har bare flyttet hendlene litt ned igjen for å nå dem fra bukken. Det blir mer behagelig å sykle med hendene oppå hendlene sånn, selv om det kan bli langt ned i bukken. FSA har kommet med en 'compact' styregeometri som ser ut til å funke bra uansett hvor du plasserer hendene. Desverre er det bare to svindyre (1500,- pluss) modeller foreløpig. Jeg venter på en aluminiumsvariant som er til å betale for en statsansatt.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    FSA har dette i aluminium..


    FSA pro wing compact ca 650 kr på cyclecomponents..

    Destiny.. :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Mens PRO har dette compact styret til ca samme pris...


    Destiny.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Se der, ja. Den alusaken har vel kommet til etter at jeg sjekket sist. Mulig jeg lar den nye styretapen ligge inntil jeg har vært en tur hos Sørensen igjen. De der Pro-greiene til Shimano ser riktig lekre ut. Takk for tips.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Jeg gjorde noe dumt for et par år siden. Kjøpte sykkel og la ut på tur Oslo-Arendal, null trening, jobbet 15-16 timer i døgnet siste mnd som oppladning til turen. Det gjorde mildt sagt j* vondt i beina etter å ha tatt litt hardt i på turen Nesoddtangen-Son-Drøbak-Moss.

    Bilde av herlighetene i Drøbak.



    Et bilde av det som skal bli min neste sykkel, om jeg skal ha noen, kom over denne i Lisboa, og det var mer min greie.

     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ok, sykkelfolks; skal ha ny sykkel som primært skal brukes til og fra jobb, under 5 km hver vei. Ikke noen voldsomme høydeforskjeller, kun en grosse oppoverbakke hjem. Har prøvd meg på off-roader en sesong på denne strekken før, det var et ork med knastedekk og demper foran. Please, noen må si at jeg nå tenker mer riktig hvis jeg går for en city-bike med store hjul? Er rett og slett opptatt av at det skal gå passe fort frem og tilbake med ikke så altfor mye svetting, og ønsker noe komfort samtidig. Hybrid er vel ingen vits for dette bruket? Det lille jeg bruker sykkel utenom er småturer på asfalt. Takker veldig for evt svar. Magnus
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Har du allerede en offroad MaHa, kan et dekkskifte til 1,2 - 1,5 tommers slicks være tingen. Da ruller en offroad betraktelig bedre. Du får slike dekk i velutstyrte sykkelbutikker.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Off-roaderen er videresolgt, så jeg starter fra scratch, er bare usikker på hvor brekkpunktet bør gå på effektivitet/komfort, altså hybrid kontra citybike osv.


    Har du allerede en offroad MaHa, kan et dekkskifte til 1,2 - 1,5 tommers slicks være tingen. Da ruller en offroad betraktelig bedre. Du får slike dekk i velutstyrte sykkelbutikker.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.751
    Antall liker
    6.448
    Sted
    Holmestrand
    Ok, sykkelfolks; skal ha ny sykkel som primært skal brukes til og fra jobb, under 5 km hver vei. Ikke noen voldsomme høydeforskjeller, kun en grosse oppoverbakke hjem. Har prøvd meg på off-roader en sesong på denne strekken før, det var et ork med knastedekk og demper foran. Please, noen må si at jeg nå tenker mer riktig hvis jeg går for en city-bike med store hjul? Er rett og slett opptatt av at det skal gå passe fort frem og tilbake med ikke så altfor mye svetting, og ønsker noe komfort samtidig. Hybrid er vel ingen vits for dette bruket? Det lille jeg bruker sykkel utenom er småturer på asfalt. Takker veldig for evt svar. Magnus
    Kjøpte nettopp en Merida Speeder T-1 hybrid til kona. Knapt 4000 hos www.bikeshop.no i Horten. Fin sykkel til god pris. Finnes også som T-3 med litt bedre utstyr, men mer enn godt nok for å sykle til jobben. Kan også trenes litt på om det det skulle krible litt mer i beina. NB! Kost på deg klikkpedaler og gode sko!
    07_SpeederT1.jpg[/img]
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tips. Bildet bør reskaleres ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tenkte mest på at bildet var i målestokk 1:5. Var en spøk, for jeg må bla jeg også, selv om jobbskjermen ikke er direkte liten.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ok, jeg var for dum til å ta den ;)
    pga svigerfars rabatter så er det vel stor sjans for at jeg ender opp med en marvil hybrid city bike, enten denne:



    eller denne:



    begge får jeg til ca 4k, da inkl evig lett serviceavtale, altså smøring og bremse/gir-justering, gull verdt om du spør meg :D

    Jeg tenkte mest på at bildet var i målestokk 1:5. Var en spøk, for jeg må bla jeg også, selv om jobbskjermen ikke er direkte liten.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Sv: Re: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Zomby_Woof skrev:
    Faustina lar seg høre.
    Hun er oppkalt etter en av sin bestemors elskere, må vite! ;D

    (bilde av Fausto Coppi)
    Kjøpte dekk i en sjappe på Mallorca en gang. For å få dem med meg på Celeste laget jeg åttetall og tok dem på meg som en ryggsekk.
    "- Like Coppi!", sa selgeren. ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.273
    Antall liker
    6.563
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Dette er vel ikke hva dere landveisryttere er vant til, men sykkelsesongen er virkelig i gang på den flateste parkeringsplassen i byen og!



     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Hadde en hard økt på sykkelen i går kveld, intervalltrening med harde bakkedrag og lange drag på slettene.

    Det ble 7,1 mil i lett regnvær...

    Har nå ca 182 mil på sykkeln, tilter nok over 200 mil til helgen...

    Vi får se om vi klarer 1000 mil i år...

    Destiny.. :)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Destiny leder fortsatt med en kort tur. Jeg har syklet 175 mil så langt.

    I går var det en fin tur rett over 5 mil med noen kolleger.

    En av dem lånte min racer, mens jeg syklet på terrengsykkelen. Han er nesten overtalt til å kjøpe racer nå..

    Jeg var dessuten på posten i går, og betalte for medlemsskap i FRØY.

    Jeg er i ferd med å bli et bedre menneske! ;D
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.751
    Antall liker
    6.448
    Sted
    Holmestrand
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Har nå gått over i de "aktives" rekker. Har løst helårslisens!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.751
    Antall liker
    6.448
    Sted
    Holmestrand
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Beklager den gigantiske Meridaen. Bildet er lagt inn som en link til Meridas hjemmeside. Antageligvis er dette et "utskriftsvennlig" bilde. :p

    Fikset bildet, og samtidig sjekket de nye funskjonene for billedhåndtering.

    BRA!
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Zomby_Woof skrev:
    Destiny leder fortsatt med en kort tur. Jeg har syklet 175 mil så langt.

    I går var det en fin tur rett over 5 mil med noen kolleger.

    En av dem lånte min racer, mens jeg syklet på terrengsykkelen. Han er nesten overtalt til å kjøpe racer nå..

    Jeg var dessuten på posten i går, og betalte for medlemsskap i FRØY.

    Jeg er i ferd med å bli et bedre menneske! ;D
    Det virker da på meg som at du allerede er et bra menneske Zomby...

    Jeg sykler for CK ØST .. kanskje vi sykler et ritt sammen i løpet av året...

    Destiny.. :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Er litt ny i racer-gamet. Hvor høyt trykk har man i dekkene. Man kan vel for så vidt lese på dekket om det er noe info der, men hva er deres erfaringer utover det. Til nå har jeg bare pumpet opp til 100 - 110 psi og syklet i vei. Hardt og fint uten problemer.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Jeg er europeer og tenker i Bar, så 7,5-8 er det jeg pleier bruke. Riktig trykk for deg kommer an på ekvipasjens samlede vekt, Dekk og felgtype, asfaltkvalitet, ditt foretrukne kompromiss mellom komfort og (opplevd) presisjon og sikkert en del mer. Prøv deg frem.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Andreas skrev:
    Er litt ny i racer-gamet. Hvor høyt trykk har man i dekkene. Man kan vel for så vidt lese på dekket om det er noe info der, men hva er deres erfaringer utover det. Til nå har jeg bare pumpet opp til 100 - 110 psi og syklet i vei. Hardt og fint uten problemer.
    Dekktrykk kommer også an på felg og dekkstørrelse, bruker du 23 dekker er nok 100-110 psi bra.

    Destiny.. :)
     
    3

    322_911

    Gjest
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Nå har jeg ventet halvannen uke på post fra unaiten, begynner å bli litt frustrert over det norske postvesen jeg med.

    Jeg vil sykle.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.751
    Antall liker
    6.448
    Sted
    Holmestrand
    Sv: Nå er sykkelsesongen i gang!

    Valentino skrev:
    Jeg er europeer og tenker i Bar, så 7,5-8 er det jeg pleier bruke. Riktig trykk for deg kommer an på ekvipasjens samlede vekt, Dekk og felgtype, asfaltkvalitet, ditt foretrukne kompromiss mellom komfort og (opplevd) presisjon og sikkert en del mer. Prøv deg frem.
    Gleder et ingeniørhjerte at noen slår et slag for SI-enheter! Altfor mye tull med tommer, dpi, AWG og annet tøv nå for tiden!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn