Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16

    For alle i bransjen vil jeg fraråde å anbefale produkter som er høyest tvilsomme.
    Kabler, strømgeneratorer og annet vås.
    I dette tilfellet gjør den faktisk forsterkeren dårligere.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.891
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg må innrømme at jeg ikke gidder å se nærmere tre kvarter med dette.

    Kan du om mulig gi oss kortversjonen av hva dette handler om. Altså konklusjonen til ASR?
     
    Sist redigert:

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.847
    Antall liker
    967
    reaksjonene til PS audio fanboys er iallefall helt komisk
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.087
    Antall liker
    6.558
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tviler på de sliter. Det er flere en nok mennesker som er skråsikre på at det de ikke kan om elektronikk, fysiske lover og matematikk trumfer vitenskapen. Dessuten er det en fin stor boks som man kan se på.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Konklusjonen er denne strømgeneratoren gjør ting verre. Man mister effekt på kraftforsterkeren og tekniske data som er oppgitt i manualen stemmer ikke. Hadde jeg kjøpt denne hadde jeg forlangt pengene tilbake eller saksøkt PS Audio.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Tviler på de sliter. Det er flere en nok mennesker som er skråsikre på at det de ikke kan om elektronikk, fysiske lover og matematikk trumfer vitenskapen. Dessuten er det en fin stor boks som man kan se på.
    Ja, det er dessverre litt for mange lettlurte som man så fint hos ASR kaller, Audiofools.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    reaksjonene til PS audio fanboys er iallefall helt komisk
    Du må huske at mange har betalt mange penger for denne dritten.
    Man vil på en måte prøve å rettferdigjøre investeringen men masse vås.
    Problemet er at det sitter en utrolig smart fyr på andre siden som heter Amir.
    Han kommer med fakta, ikke masse vås som ikke har noe grunn i virkeligheten.
    Til og med Paul, PS audio har nå startet å innrømme ting med denne dingsen.
    Er selvfølgelig ikke han som har laget den men han er sjefen i PS Audio så han får
    enten skjerpe staben eller få testet det han selger.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    678
    Antall liker
    756
    Du må huske at mange har betalt mange penger for denne dritten.
    Man vil på en måte prøve å rettferdigjøre investeringen men masse vås.
    Problemet er at det sitter en utrolig smart fyr på andre siden som heter Amir.
    Han kommer med fakta, ikke masse vås som ikke har noe grunn i virkeligheten.
    Til og med Paul, PS audio har nå startet å innrømme ting med denne dingsen.
    Er selvfølgelig ikke han som har laget den men han er sjefen i PS Audio så han får
    enten skjerpe staben eller få testet det han selger.
    Det fremgår ikke noe sted i denne tråden at du har forsøkt ett slikt produkt selv. Da må jeg undres over at du kaller produktene "denne dritten" og baserer ditt innlegg på noe som denne Amir har testet. En person viden kjent for å måle alt og trekker sine konklusjoner ut ifra dem. En tilnærming jeg personlig finner helt søkt.

    Bruk av slike produkter er system-avhengige og jeg vil anta at lokale strømforhold også har en innvirkning på om disse produktene har en positiv effekt. Det du gjør her er å hisse opp til en debatt og nærmest latterliggjør både PS Audio samt dem som bruker dette i egne systemer.

    Nå må du gjerne heie på Amir og hans disiplers tilnærming til hifi, det er en fri verden (hos oss i det minste....). Men har man ingen erfaring med de produkter og produsenten man velger å henge ut her bør man avstå.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg har også en følelse av at for en stor del av kjøpergruppen er det et pluss at produkter trosser vitenskapen.....
    Er du vitenskapen? Er du dens representant? , ser att at veldig mange bruker den henvisningen, og med det satt seg selv på en altfor høy hest!
    Jeg har en annen tilnærming, men er allikevel underlagt de samme lovene så kutt ut det der pisspreiket om at noen er bedre enn andre ifht de fysiske lovene...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.571
    Antall liker
    3.139
    Sted
    Oslo
    Det fremgår ikke noe sted i denne tråden at du har forsøkt ett slikt produkt selv. Da må jeg undres over at du kaller produktene "denne dritten" og baserer ditt innlegg på noe som denne Amir har testet. En person viden kjent for å måle alt og trekker sine konklusjoner ut ifra dem. En tilnærming jeg personlig finner helt søkt.

    Bruk av slike produkter er system-avhengige og jeg vil anta at lokale strømforhold også har en innvirkning på om disse produktene har en positiv effekt. Det du gjør her er å hisse opp til en debatt og nærmest latterliggjør både PS Audio samt dem som bruker dette i egne systemer.

    Nå må du gjerne heie på Amir og hans disiplers tilnærming til hifi, det er en fri verden (hos oss i det minste....). Men har man ingen erfaring med de produkter og produsenten man velger å henge ut her bør man avstå.
    Dette skriver PS Audio selv om boksen:

    The DirectStream Power Plant 12 is the successor to the venerable P5 Power Plant. The P12 is completely redesigned from the ground up with three times lower output impedance, lower distortion, a new FPGA based DSD sine wave generator, and an improved level of performance never before attained by any Power Plant of its size.

    og dessuten

    Power Plants take your incoming AC power and regenerate new sine-wave-perfect, regulated high current AC power. In the process of regeneration any problems on your power line such as low voltage, distorted waveforms, sagging power and noise are eliminated.
    Dette inneholder jo referanser til flere målte og målbare enheter. Når de viser til sånt er det på sin plass om man sjekker om det stemmer. Hadde de bare referert til at "Vi synes det høres bedre ut" hadde selvsagt saken vært en annen.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Som nesten alltid ved slike produkter:
    Ingen åpner forsterkeren den driver for å se (måle) om den gjør noen forskjell på de interne spenningene.
    En riktig designet strømforsyning fikser det meste.
    Unntak: Luftbåren støy (RF) som ikke har opphav i nettspenningen.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.385
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    Er du vitenskapen? Er du dens representant? , ser att at veldig mange bruker den henvisningen, og med det satt seg selv på en altfor høy hest!
    Jeg har en annen tilnærming, men er allikevel underlagt de samme lovene så kutt ut det der pisspreiket om at noen er bedre enn andre ifht de fysiske lovene...
    Han skrev om at han hadde en følelse, som altså er basert på hans observasjoner. Han skrev ingenting om at HAN er vitenskapen eller dens representant, og han skrev ingenting om at noen er bedre enn andre i forhold til fysiske lover. Det er noe du selv klarte å 'tolke'.

    (det går an å lese en tekst slik den står før en hamrer ut påstander helt ut av kontekst)
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    678
    Antall liker
    756
    Dette skriver PS Audio selv om boksen:



    Dette inneholder jo referanser til flere målte og målbare enheter. Når de viser til sånt er det på sin plass om man sjekker om det stemmer. Hadde de bare referert til at "Vi synes det høres bedre ut" hadde selvsagt saken vært en annen.
    Jeg reagerte på trådstarters karakteristikk av produkter/ produsenten, uten at han virker å ha nevneverdig (les ingen) erfaringer med dem. Tar ikke stilling til produktene eller PS Audio, jeg har ingen av deres produkter i mitt system. Ei heller strømfiltere.

    JP
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.571
    Antall liker
    3.139
    Sted
    Oslo
    Jeg reagerte på trådstarters karakteristikk av produkter/ produsenten, uten at han virker å ha nevneverdig (les ingen) erfaringer med dem. Tar ikke stilling til produktene eller PS Audio, jeg har ingen av deres produkter i mitt system. Ei heller strømfiltere.
    Og mitt poeng er altså at man ikke kan kritisere noen for å måle når påstanden de sjekker er målbar.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    678
    Antall liker
    756
    Og mitt poeng er altså at man ikke kan kritisere noen for å måle når påstanden de sjekker er målbar.
    Og mitt poeng er at jeg ikke gidder å holde på med tråden lenger. Erfaring tilsier at man aldri kommer seg ut av dem.... :)
    God middag.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.385
    Antall liker
    1.285
    Torget vurderinger
    1
    Kan man ikke heller la Arbeids- og inkluderingsdepartementet komme med en endelig innstilling til dette?
    Send hele greia til høring til postmottak@aid.dep.no, mrk Marte Mjøs Pedersen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.703
    Antall liker
    3.398
    Om man bare måler resistens, reaktans og frekvensrespons så er konklusjonen klar den: Det er bare høyttalerne og rommet som betyr noe.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.093
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    PS Audio sliter nok ikke mer enn alle andre merker der ute i alle bransjer som lyger i sin markedsføring.. et lite plaff også er det glemt om en uke eller to :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.703
    Antall liker
    3.398
    ^ Der er NAD og helt ute å kjører: "helt på toppen av listen over de beste integrerte forsterkerne jeg noensinne har hørt" sier de om sin forsterker i Masterserien. Snakk om jug...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.093
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    ^ Der er NAD og helt ute å kjører: "helt på toppen av listen over de beste integrerte forsterkerne jeg noensinne har hørt" sier de om sin forsterker i Masterserien. Snakk om jug...
    Ja de har aldri hørt Tandberg Troll da...
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen problemer med å få til det som "amir" måler i stikkontakt vs regeneratoren og det kun med å bytte kurs som mater stereoen, eller ved å gå fra ringkjerne til R-core trafo. Problemet til "amir" er at målingene han gjør er opp til 500hz.
    Det er ikke der det som er spennende skjer.
    Så når slike som han disser slikt utstyr og kommer med bs retorikk og den typiske hersketeknikken med sin latter viser bare at det er ting han ikke skjønner. Da er det enkleste å uttale seg slik han gjør istedenfor å si at " dette skjønner jeg ikke".
    For det å ikke ha hverken praktisk erfaring og samtidig huller i kunskapen vil være ett stort nederlag. Alle andre er jo idioter for jeg vet og kan allt er typisk verdensmester holdning, mens en som virkelig er mester han er aldri skråsikker, selv ikke på sitt spesialområde.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.549
    Torget vurderinger
    2
    Amir har testet. En person viden kjent for å måle alt og trekker sine konklusjoner ut ifra dem. En tilnærming jeg personlig finner helt søkt.
    Ganske fantastisk at du syns det de feil å måle på et produkt som produsent hevder å gi målbar og hørbar forbedring. Måling av denne og å trekke konklusjoner på det er ytterst relevant. Det er intet mystisk eller magisk her som gjør at det ikke kan måles.
    PS
    Måling og lytting på høyttaler og rom derimot krever at ørene er med…
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.809
    Antall liker
    1.647
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Angående Amir, så har Amir kritiseret PS Audios Dac og Transporter Direct stream, fordi de støjer.
    Jeg har lånt det testede sæt og det er mageløst. Jeg har aldrig haft så god lyd nogensinde så jeg giver altså ikke meget for Amir. Det er godt at måle, men langt bedre at lytte.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Ganske fantastisk at du syns det de feil å måle på et produkt som produsent hevder å gi målbar og hørbar forbedring. Måling av denne og å trekke konklusjoner på det er ytterst relevant. Det er intet mystisk eller magisk her som gjør at det ikke kan måles.
    PS
    Måling og lytting på høyttaler og rom derimot krever at ørene er med…
    Synes forsåvidt at Amir også kunne testet effektburst på lavere effekt enn ved å tvinge produktet til pottekanten med en høyeffektsforsterker og et begrenset frekvensområde. Det gir en svært begrenset kunnskap om produktets eventuelle effekter. Det samme gjelder forsåvidt også hvordan eventuell støy i jordplan, spenningsvariasjoner etc. vil påvirke produktene som henter strøm fra PS-produktet.
    Denne testen har omlag samme verdi som når VG tester syltetøy og den som inneholder minst sukker vinner fordi den inneholder mest sukker. Å smake er uten interesse i en sånn test.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Målinger til 500hz?
    Det går da ikke lyd gjennom strømgeneratoren.
    Det er faktisk sånn at denne saken gjør at din effektforsterker blir svakere.
    Det har til og med nå Paul i PS audio innrømmet.
    Finnes ikke 1 blindtest hvor en strømgenerator eller kabel har utgjort noe forskjell utenom å kanskje gjøre ting verre.
    Folk får komme med bindtester og bevise ting som ikke vitenskapen kan bevise og så kan vi skrive om vitenskap og fakta!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Målinger til 500hz?
    Det går da ikke lyd gjennom strømgeneratoren.
    Det er faktisk sånn at denne saken gjør at din effektforsterker blir svakere.
    Det har til og med nå Paul i PS audio innrømmet.
    Finnes ikke 1 blindtest hvor en strømgenerator eller kabel har utgjort noe forskjell utenom å kanskje gjøre ting verre.
    Folk får komme med bindtester og bevise ting som ikke vitenskapen kan bevise og så kan vi skrive om vitenskap og fakta!
    Mener du at f. eks stikkontakten din innholder kun 230v 50hz?
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    PS audio AC strøm generator.
    Alle forsterkere konverterer til DC.
    Hva i huleste har det da å si hva som kommer inn?
    Bevis det gjerne Ymir.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.549
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen problemer med å få til det som "amir" måler i stikkontakt vs regeneratoren og det kun med å bytte kurs som mater stereoen, eller ved å gå fra ringkjerne til R-core trafo. Problemet til "amir" er at målingene han gjør er opp til 500hz.
    Det er ikke der det som er spennende skjer.
    Så når slike som han disser slikt utstyr og kommer med bs retorikk og den typiske hersketeknikken med sin latter viser bare at det er ting han ikke skjønner. Da er det enkleste å uttale seg slik han gjør istedenfor å si at " dette skjønner jeg ikke".
    For det å ikke ha hverken praktisk erfaring og samtidig huller i kunskapen vil være ett stort nederlag. Alle andre er jo idioter for jeg vet og kan allt er typisk verdensmester holdning, mens en som virkelig er mester han er aldri skråsikker, selv ikke på sitt spesialområde.
    jeg skrev noe her men besinner meg…
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Angående Amir, så har Amir kritiseret PS Audios Dac og Transporter Direct stream, fordi de støjer.
    Jeg har lånt det testede sæt og det er mageløst. Jeg har aldrig haft så god lyd nogensinde så jeg giver altså ikke meget for Amir. Det er godt at måle, men langt bedre at lytte.
    For så kostbare produkter er det ingen grunn til at de ikke bør måle bedre. Når det er sagt er det ikke noe som tilsier at man kan høre den støyen som blir målt. Det er dermed ikke påstått fra Amir at dette låter dårlig. Hvordan ting låter er subjektivt.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    PS audio AC strøm generator.
    Alle forsterkere konverterer til DC.
    Hva i huleste har det da å si hva som kommer inn?
    Bevis det gjerne Ymir.

    hva er det du skjønner og har målt og erfart som John Curl ikke fatter, eller andre her som mener det ingen betydning har hva som kan være i div stikk?

    This can be a problem when Toroids are used in low signal level applications; the windings are on top of each other so they talk to each other. It used to not be so bad but today the AC power is so dirty. Harmonics that are created by high frequency fluorescent lights, fax machines, computers, you name it. All this new stuff, that’s only been around for maybe the last 10 years, tends to get into the power supply through the transformer and then in to he grounding system and ultimately into our sound system. So then people have to of course use expensive power conditioners to repair the problem but if you fix it in the first place then its not so important.

    Hvorfor tror du lydnivået falt målbart hos meg når det kom en R-core trafo i preamp istedenfor ringkjernen hos meg?
    Hva tror du er årsaken til at Parasound nå også benytter R core trafo på inngangstrinnet på deres store effekttrinn?
    Det er jo både rimeligere med R core enn ringkjerne i preamp, og i effekttrinn, i stede for regenerator som Mark Levinson bruker i ML33.
    Så hva er det Parasound og ML (Harman Kardon) ikke begriper?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn