I dag fikk jeg det jeg tror er en glimrende ide
Jeg pm'et litt med LMC og gruset over den deprimerende beskjeden jeg fikk fra Leif Häggmark for litt siden. Han kunne ikke love at reference armen min kunne reddes
. Han kunne forsøke å reparere den, og anslo ca 30 timer à kr. 650,- pluss deler og frakt frem og tilbake til Sverige... Ok, for en arm i denne prisklassen er det kanskje ikke jordens undergang, men man får jo en grom ny arm i referanseklassen for slike summer. Tilbake til idè: Hva om reference armrøret passet innpå min gamle 2b armbase. Kanskje jeg kunne bruke reference armrøret og reference kompressoren på den gamle armbasen. Og yes, det funker! Glemte fjernkontrollen til ref. kompressoren hos Shadow (der utstyret har stått i eksil i påvente av rep.), så foreløpig har jeg bare fått testet med luft forsyningen fra min gamle 2b kompressor (som gir luft gjennom armbasen, ref. får luft via armrøret). Nå kan jeg endog A-B teste med lavtrykk og høytrykk. Kommer tilbake til dette etterhvert som jeg får skrudd på ref. kompressoren (må ha fjernkontroll for dette). Hvis dette viser seg å bli løsningen, må jeg vinke farvel til alle de kule fjernkontroll features ref. armen opprinnelig har, men kan jeg få de lydmessige prestasjonene til reference armen, er det det aller viktigste! Og lyden virker lovende den, allerede. Mer nøytral og bedre definert i hele frekvensspekteret. Mener å huske at ref. armen har karbon armrør, mens 2b hadde magnesium. Kan være disse forskjellene jeg hører? Kameraet er tomt for strøm. Så det kommer både bilder og lytteinntrykk etterhvert