BangBang
Hi-Fi freak
I følge www skal filteret se slik ut. (Mitt må være en sein nachspiel utgave)
Vedlegg
-
60.9 KB Visninger: 1.985
Har du noe mer info om behandling av treverket? Dette er vel også finert?Har ett par L150A som ble behandlet med noe vaselin / voks for treverk. Disse ble utrolig fine. Kan høre med han hva som ble brukt og komme tilbake til deg. L150A ser ut som samme treverk og finish som B460.Gutter, jeg trenger litt råd. Jeg har en god og gammel JBL B460 stående i stua. Den har vært i mitt eie i ca 19 år.
Jeg tenkte å gi den litt tender love and care i treverket. Hva bør jeg gjøre, og hvilke midler bør brukes? Noen som har noen gode råd å komme med?
Ikke ofte man hører om noen som har denne voksne 18" sub'en. Driver faktisk og prøver meg frem med en DIY liknende kasse for 15" , en 2225H. Men tror det blir for avansert for meg å få fint med vinkelen og stoff trekket.
Ja, han burde vite bedre.Snakket litt frem og tilbake med Troels i går og nevnte dette filteret.
Han sier dette:
"Ja, det er et lidt mislykket forsøg på at gøre standard PP kondensatorer bedre ved en fast spænding på to seriekoblede kondensatorer. Det hjælper ikke meget, men var populært i 80’erne."
Jeg har ikke snøring, men mener at han er så erfaren at han vet hva han snakker om.
Det er vel tidligere JBL folk som står bak det delefilteret som oen presenterer? Da blir det fort mere interessant
Jeg brukte disse delefilter platene i sin tid. Kjøpte disse fra e-speakers.com og Andre Perrault når han levde. Har ikke sett noe til disse her hjemme, med Mundorf bruker tilsvarende i sine konstruksjoner. Man lodder bare noen ledningstumper på baksiden. Det blir en bedre signalføring en tvinnet lednings føring(hardwireing) som enkelte bruker. Det koster mere dette, med det blir veldig ryddig
Fina grejer!
4429 drevet av Devaliet 220Pro med SAM spiller veldig bra hos meg 4429 spiller langt bedre enn prisen skulle tilsi. Lite dypbass uten SAM, men nok i massevis med. De krever laaaang spilletid med litt volum før de yter sitt beste, før det noe skarphet i mellomtone/diskant. Neste oppgradering må vel bli 4365 eller 4367? Merkelig at JBL selger så lite i Norge. Leser at JBL er veldig stor blant jazzentusiaster i Japan, her tenker de fleste på rock. Jeg er blant annet veldig fornøyd med hvordan stemmer gjengis på denne, oppleves ekte og realistisk.Fina grejer!
Denne SAM teknologien, fungerer den som en avansert EQ?? Etter hva jeg har lest får de aller fleste høyttalere drevet av denne teknologien spesielt bedre fundament i bassområdet. Men skulle gjerne visst hvordan SAM virker4429 drevet av Devaliet 220Pro med SAM spiller veldig bra hos meg 4429 spiller langt bedre enn prisen skulle tilsi. Lite dypbass uten SAM, men nok i massevis med. De krever laaaang spilletid med litt volum før de yter sitt beste, før det noe skarphet i mellomtone/diskant. Neste oppgradering må vel bli 4365 eller 4367? Merkelig at JBL selger så lite i Norge. Leser at JBL er veldig stor blant jazzentusiaster i Japan, her tenker de fleste på rock. Jeg er blant annet veldig fornøyd med hvordan stemmer gjengis på denne, oppleves ekte og realistisk.
Devaliet er veldig klar på at det ikke er EQ. Du finner en del info på Devialiet sine sider, men for en som søker mer teknisk info så er nok det som står der mest markedsføring og skryt. Jeg vet bare at de har hatt inne alle HT med SAM profil til kalibrering, så det skal være reelle målinger. Uansett - det fungerer veldig bra I praksis så oppleves det som mer bass, siden HT går betydelig dypere. Jeg testet med en tonegenerator fra nettet, og uten SAM så blir det stille på langt høyere frekvens enn med SAM. Da pumper membranen godt under det jeg kan høre - bare se og kjenne. Uten SAM er membranen rolig ved samme frekvens. Har vel testet ned til 16Hz. Men dette er vel OT i denne trådenDenne SAM teknologien, fungerer den som en avansert EQ?? Etter hva jeg har lest får de aller fleste høyttalere drevet av denne teknologien spesielt bedre fundament i bassområdet. Men skulle gjerne visst hvordan SAM virker4429 drevet av Devaliet 220Pro med SAM spiller veldig bra hos meg 4429 spiller langt bedre enn prisen skulle tilsi. Lite dypbass uten SAM, men nok i massevis med. De krever laaaang spilletid med litt volum før de yter sitt beste, før det noe skarphet i mellomtone/diskant. Neste oppgradering må vel bli 4365 eller 4367? Merkelig at JBL selger så lite i Norge. Leser at JBL er veldig stor blant jazzentusiaster i Japan, her tenker de fleste på rock. Jeg er blant annet veldig fornøyd med hvordan stemmer gjengis på denne, oppleves ekte og realistisk.
Har også M2 med 2450SL klart for testing.Etter å hatt M2 horn liggende i halvt år uten å tatt meg tida å montere de gjorde jeg det omsider idag, byttet ut Seos 24 horn. Må innrømme at forskjellen var langt større enn antatt, ikke at det låt bedre iom EQ og alt er tilpasset Seos men veldig forskjellig... mer i toppen og mindre i bunn var forsåvidt som forventet men ikke at det skulle bli så stor forskjell. Blir nok artigere når jeg legger inn M2 EQ oppsettet selv om nok det må tilpasses noe
Det ligger fortsatt M2 deler på SE med priser?Poenget mitt var at forskjellen var større enn antatt og som jeg skriver så sa jeg ikke nødvendigvis at lydkvaliteten var bedre/dårligere men at det var stor forskjell på responsen. Uten å ha målt i det hele tatt så virket M2 langt friskere i toppen og ganske mye mindre ned mot delefrekvens, M2 bør nok deles rundt 800 ja, mens Seos kan tas en del lavere, mener å huske at de hadde grei respons under 700, kanskje ned mot 600.
For øvrig så er det godt mulig at de som ønsker M2 deler bør hive seg rundt å bestille kjapt fra SE da JBL vistnok har sluttet å selge de som deler. Jeg hadde bestilt en del men fikk kontra beskjed at de likevell ikke fikk tak i da JBL nå kun solgte M2 deler til de som hadde org høyttalere
Jeg aner ikke hvor stort lager de har, om de har funnet en annen veg eller håper at de fortsatt får tak i, men andre forhandlere (og også Cathy hos SE) har sagt at de ikke lenger får bestilt M2 deler fra JBL med mindre de fysisk har ett org M2 kabinett med gyldig SN hos seg M2 delene er også fjernet fra delelisten/ordresystemet til JBL...Det ligger fortsatt M2 deler på SE med priser?
Utifra info på nett bruker de ikke M2 (D2430K) driveren, men den mindre D2415K, men hva som er korrekt vet jeg ikke da jeg ikke har sett driveren selvM2 driver! 2 1/2 veis inn wall uansett en veldig heftig innbygging ht.! Pris ca. $ 6.000,- PR stk + mva.
Halv eller fjerdedel??D2415k er omtrent en halv D2430K (D2)
Det var en komplett Synthesis Atmos i en soundbox på ca 35m2. 4 stk 15", en i hvert hjørne og SCL 3/4 i Tak og vegger. Dette var absolutt beste opplevelse/lyd på messen. Var innen om 5 demoer alt fra Lyngdorf Steinway til Dolby/kef, Meridian mm. Totalinntrykket i en topp kalibrert Synthesis er vurkelig en opplevelse, spesielt på musikk!Töft konsept og flott utseende! Var det satt opp montert i vegg?
Jeg aner ikke hvor stort lager de har, om de har funnet en annen veg eller håper at de fortsatt får tak i, men andre forhandlere (og også Cathy hos SE) har sagt at de ikke lenger får bestilt M2 deler fra JBL med mindre de fysisk har ett org M2 kabinett med gyldig SN hos seg M2 delene er også fjernet fra delelisten/ordresystemet til JBL...Det ligger fortsatt M2 deler på SE med priser?
Utifra info på nett bruker de ikke M2 (D2430K) driveren, men den mindre D2415K, men hva som er korrekt vet jeg ikke da jeg ikke har sett driveren selvM2 driver! 2 1/2 veis inn wall uansett en veldig heftig innbygging ht.! Pris ca. $ 6.000,- PR stk + mva.
The SCL-2 is designed with a 2.5-way, triple 8-inch (200mm) driver configuration for low-frequency extension with high output capability and powerful dynamics. A D2415K dual voice coil, dual 1.5-inch (38mm) annular ring diaphragm Teonex® compression driver with advanced HDI geometry horn works in conjunction with powerful cast-frame, 8-inch (200mm) Advanced Aluminum Matrix cone woofers with low distortion motor structures.
Prøv dba.dk! Danmark er nok der det finnes flest 2235h til hyggelige priser.Noen som har tips om kilde til 2235?