Beklager fortsettelse av off-topic i tråden til alphamale! Har du en kanskje tråd som er mer egnet
@coolio?
Jeg fant igjen noen gamle målinger hvor det er brukt pasivt filter og org. oppsett via miniDSP, se sammenlignet med dine målinger. Fra 4khz og nedover ser ikke målingen ut i måneskinn, men det var heldigvis ikke tema her
En ser tendenser til litt stigning rundt 7khz, men det er i størrelseorden 1,5 - 2 db. For å presisere er det ikke benyttet ytterligere eq enn originalt her. Dette er dog måling sammen med 2216Nd så nivået rundt 1khz er vel ikke helt sammenlignbart, jeg fant dessverre ikke måling av kun D2. En nærfeltsmåling vil kanskje gi svaret om dette er driveren eller rom/integrering.
Vis vedlegget 683168
Vis vedlegget 683169
Når det gjelder oppgradering av driver i M2 er min mening at det er bortkastet å legge mye penger i dette, man ender bare med å bytte egenskaper med noen andre. 2450Sl Te låter bedre nedover men trenger avlastning i toppen, her er faktisk D2 bedre. I to-veis med M2 spredelinsa mener jeg D2430K er et godt kompromiss og det er spredelinsa som setter begrensningene.
Edit: Først nå ser jeg at du har 2db mellom strekene på y aksen.
Vis vedlegget 683251