8
8x12_TOM
Gjest
Dette ser veldig bra ut!Roald skrev:Slik ser det ut bak lytteposisjonen
Og jeg misunner deg den avstanden du har til bakvegg. Du vet jo hva jeg må slite med.
Dette ser veldig bra ut!Roald skrev:Slik ser det ut bak lytteposisjonen
Ja eget rom er tingen det. Men nå som jeg har vært hos deg og kw så ser jeg at noen tar'n helt ut i dagligstuen også ;DRoald skrev:Du kan da ikke klage helt eget furterom der du ikke trenger og ta hensyn til noen . ;D
I disse tunge dager for barnehagesentralen er det heldigvis noen som bruker tiden på hifi, musikk og sosialt samvær
På lørdag tilbrakte 8x12, kw og jeg en del timer hos 8x.. det var mest kw som fikk ss da jeg har hvert der mange ganger. Lyden er som alltid bra selv om det denne gangen ble spilt på et annet presett på DEQXen.
I dag stiller 8x, EHED og jeg hos kw for deretter og ta turen til EHED.
Her i min mørke krok har jeg hatt besøk av noen musikere, en blues/rocke gitarist og en klassisk cello utøver. Måten de beskriver lyd på er mye enklere og helt uten hifi flokser
Noen uttrykk som ble brukt: så utrolig klart lydbilde, mye informasjon, stort, herlig tyngde i bassen, lett flytende og jeg bare elsker lyden av de paukene
Jeg har vel den beste versjonen av den låten allerede: Bob Dylan "Oh Mercy".emotikon skrev:Om du likte låta som ble fremført på Skavlan, bør du- om du ikke har den, kjøpe Peter Gabriel`s siste "Scratch My Back"
Heisan Nydelig oppsett du har... meeeget høy siklefaktor, yammy Hvor i kongeriget holder du til da, mht eventuelt besøk ? ?Roald skrev:Når mørket senker seg
Finner man plass i go`stolen og lader batteriene.
Først litt om mine prioriteringer for å oppnå lyden jeg ønsker
Høyttalerne ser jeg på som anleggets viktigste komponent, det er her man finner den høyeste forvrengningen og stort sett den eneste komponenten som sliter med å gjengi hele det hørbare området.
Frekvensresponsen sammen med RT60 er kriterier som jeg rangerer høyt for å gjøre en best mulig illusjon av virkeligheten, rom, plassering og akustiske tiltak er en klar nummer to på hvordan få god lyd lista.
Dette blir ingen fråtsetråd der SOTA utstyr byttes oftere enn mer som hvordan få noen gamle dinosaurer til å yte maks.
Dinosaurene
Ja, jeg er nok ikke enig i det. At du foretrekker det kan godt hende, men at troverdig gjengivelse er avhengig av refleksjoner (tidlige vel og merke) er jeg uenig i. Skal sies at dersom man et lite rom, så blir det tørrere når man senker tidlige refleksjonene. Men også mer korrekt. Livligere med mer tidlige refleksjoner, men da ikke så korrekt med mer tonale avvik.Roald skrev:Jeg har muligens litt avvikende synspunkter? men jeg mener troverdig gjengivelse er avhengig av refleksjoner