Når det gjelder vinylkilder så er det jo fortsatt mye å vinne på hvert trinn, og den gamle tommelfingerregelen om å bruke 40-50% av budsjettet til vinylkilden ser fortsatt ut til å ha livets rett imho.. og tydeligvis også i pressen, det er ikke mange måneder siden både HFW og Stereophile messet samme refrenget.
Man slipper rett og slett ikke unna med f.eks en P3 og en Cambridge riaa til fine forsterkere og høyttalere som f.eks 805S, dersom man vil ha super vinyllyd; jeg hadde ikke brukt P5 heller for min del; vi har en P25 (låter temmelig likt en P5) i et system med Naim CD5i/Nait 5i/Spendor S3e, og der fungerer Rega'en godt, men den faller igjennom i et annet system vi har, med Linn LP12 Lingo/Naim Aro/Audiolab 8000Q,PPA,4xM/Spendor S9e.
Selv hadde jeg kanskje tenkt i retning av å legge mest mulig ned i drivverk og arm, spart inn litt på pu (utrolig hvor god f.eks en rimelig AT OC9 er på Rega P25 og P5!), og brukt den eksisterende riaa'en en stund helt til lommeboka har kommet seg fra sjokket.
Når det gjelder P9 så er det flere som hevder at den ikke er nevneverdig bedre enn P7, og iallefall ikke svarende til prisen, men jeg har ikke helt hørt de tilstrekkelig isammen. Skjønt; til prisen av en P9 fins det jo meget fristende kilder fra andre leverandører, som f.eks Michell, Linn osv..
Mvh Vidar P