NAD sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Som PederP sier så er det for å kunne tilpasse sensitiviteten ift preampen. Hvis pre gir litt lite volt/gain ut, så kan du kompensere med å bruke high-gain på M22.2. I motsatt fall - hvis du opplever at lyden oppleves veldig høy selv med bare litt justering av volum på pre, så kan du vurdere om low er best - eller om medium er en passe middelvei 👍🏻

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.908
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det var noe sånt jeg leste, men forstår fortsatt ikke en drit av det. Men dette er jo en effektforsterker og har bare en "kilde". Som er C658.
    Har det noe med maximum voltage output fra pre-ampen å gjøre? Kan naturligvis prøve meg frem, men vet ikke hva jeg leter etter i så fall.
    Spiller cd like høyt som analog kilde så vet du vel svaret . ( sikkert bare en miss i oversettelse)

Myndighetene

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.03.2015
    Antall liker
    27
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    1
    Takk for input til alle og enhver! Setter pris på at dere tar dere tid. Og jeg forstår bedre. Med M22.2 på high gain bruker jeg ca. 3/4 av volumet. Da har jeg samtidig satt på volumbegrensning (stopper på -12dB mener jeg å huske). Skal teste litt når jeg er tilbake fra jobb :)

Sist redigert:

utsikta

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2023
    Antall liker
    74
    Sted
    Grenland
    Noen som vet fargekode på nad?
    Har en 218 som trenger litt flekk-lakkering

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har disse litt på radaren og det er av stor betydning om man snakker om M22 eller M22.2. Sistnevnte ligger ofte 3-4.000 (noen ganger enda mer) høyere i pris.

raw

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Kristiansand
    Er NAD venn, men ikke engasjert meg her før. Er i tenkeboksen og lurer på hva folket tenker om en M 23 koblet opp mot Eversolo A 8 som pre? Har for tiden en klasse AB amp, men har fått ørene opp for klasse D da jeg har spilt mye via en Edge A 2-300. Regner med at NAD sin purifiteknologi er noen steg opp fra ICE, eller tar jeg feil?

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.261
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Tja, tror ikke du vil høre noe forskjell mellom purif og ice (ja en kan måle forskjell, men å høre det er en helt annen sak).

• Liker
    Reaksjoner: raw

raw

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Kristiansand
    Tja, tror ikke du vil høre noe forskjell mellom purif og ice (ja en kan måle forskjell, men å høre det er en helt annen sak).
    Ja, en blir litt forført av tall og markedsføring. Nå finnes det jo og en Edge A 2-400 som har balansert inn og koster en brøkdel av NADen. Takk for svar. Har lest om hva du opplever med dine ICE amps, og opplever mye av det samme selv, faktisk.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    1
    Ja, en blir litt forført av tall og markedsføring. Nå finnes det jo og en Edge A 2-400 som har balansert inn og koster en brøkdel av NADen. Takk for svar. Har lest om hva du opplever med dine ICE amps, og opplever mye av det samme selv, faktisk.
    Fosi koster 1500,- og er like god som Icepower. Men dette er jo vennetråden til Nad.. M23 er en veldig god forsterker og er en av de bedre valgene, som man også har lett tilgjengelig her til lands. Purifi leverer også mye bedre på forvrengning enn Icepower oppover i frekvensene.

• Liker
    Reaksjoner: raw

raw

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Kristiansand
    Fosi koster 1500,- og er like god som Icepower. Men dette er jo vennetråden til Nad.. M23 er en veldig god forsterker og er en av de bedre valgene, som man også har lett tilgjengelig her til lands. Purifi leverer også mye bedre på forvrengning enn Icepower oppover i frekvensene.
    Oi - takk for svar. Skal ikke belemre tråden her mer om andre merker. Interessant dette med forvrengning som du sier.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    4.623
    Torget vurderinger
    1
    Oi - takk for svar. Skal ikke belemre tråden her mer om andre merker. Interessant dette med forvrengning som du sier.
    Hypex og Purifi leverer godt på over 1KHz, der er det mange slik som Icepower som øker forvrengningen med frekvensen. Under 1KHz så er det mest akademisk interesse da forvrengningen er såpass lav på de fleste. Hørbart? Kanskje. Men mest akademisk interesse muligens. Purifi har en SINAD på godt over 100, Icepower ligger vel litt under 80. Når man kommer ned på 60-70 SINAD så starter det nok å bli hørbart, kommer litt an på kjeden ellers også da den totale forvrengningen kan bli ganske høy sammenlagt sammen med høyttalere som har 1% forvrengning (det er sett på som svært lavt, som regel er de på irundt 5% +/-). På forsterkere så snakker man promille forvrengning og godt under det på normal drift.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn