Liker at stiften festes ordentlig !
Jeg synes de ser kule ut og har lyst på MP150 kun pga utseende og fargeVis vedlegget 1074794
kvasi Nagaoka MP-200
Vis vedlegget 1074812
The highest value ,most over achieving audio product I’ve encountered,ever.
Det er vel det kjipe plastikkleke inntrykket som gjør at ikke flere kaster deg over denne….
så 100 på eksempelvis min riaa og 100 (?) til på armen vil gjøre matchen mindre god?Legg dog merke til anbefalt lastkapasitans på 100pF. Her må armkabling og phonoforsterker velges med omhu. Det er ikke lett å komme så lavt.
Antakelig.så 100 på eksempelvis min riaa og 100 (?) til på armen vil gjøre matchen mindre god?
budsjettet er rundt 10 laken, +/- om det er det som må til for å få mest mulig ut av det jeg har for øyeblikket.Nagaoka liker seg best, dvs har mest rettlinget frekvensgang med lav inngangskapasitanse. dvs pF. det er ikke ulikt mange andre PU som fra Audio Technica.
Dermed er et grunleggende krav for MM bruker at RIAA har lavest mulig inngangskapasitanse, dvs 50pF. Kabelen fra platespiller har i seg selv typisk 120pF. dette kommer i tillegg til kabel. og da får man totalt 170pF , noe å tenke på da mange PU krever 100.200pF for riktigst gjengivelse.... Nagaoka også,
Fort gjort å få for mye kapasitanse for MM altså.
Hva er budsjettet? Jeg pleier generelt å anbefale min egen dvs Parks audio Puffin eller etterfølgeren som heter Waxwing, som har fast last på 200 ohm for MC eler 47k og 50pF for MM, alle justering skjer via EQ dvs DSP/digital. Ikke noe fpr purister altså.
Ellers er Shiit Mani 2 en bra sak med godt med valg og lav kapasitanse og veldig gunstig pris og meget bra data
Schiit Mani Phono Stage Phono Preamp for MC and MM Cartridges
Ultimate Flexibility—Loading, Gain, and LF Filtering
Mani 2 doesn’t sacrifice flexibility for low-cost, either. In fact, Mani 2 is the most flexible, capable affordable phono preamp, period. You have total control over:
Oppfyller alle krav til en god RIAA, også til MI som Nagaoka er.
- Gain: Choose 35, 45, 50, or 60dB of gain, for virtually any cartridge from Decca to low-output MC and MI models.
- Loading: Choose 47KΩ, 200Ω, 47Ω, or 38Ω, and 47pF, 100pF, 150pF, or 200pF for virtually any MM, MC, or MI cartridge
- LF Filter: Choose 6dB/octave or 12dB/octave of purely passive low-frequency filtering to help with warped records or other subsonic problems.
(2) Schiit Mani 2 Review (Phono Stage) | Audio Science Review (ASR) Forum
Schiit's Mani 2 MM/MC Phono Preamp Goes to the Head of the Budget Phono Preamp Class | Analog Planet
i øvre prisklasser har man denne , den mest fleksibel jeg har sett..
E.A.T. E-Glo Petit | EuropeanAudioTeam.com