Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Indilyset

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2024
    Antall liker
    9
    Sted
    Mars
    Har set at der er en januarkampagne på Naim New Classic i Norge og tænkte om der er nogen der ved prisen på disse og gerne hvor meget man sparer og hvad det er i procent.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.641
    Torget vurderinger
    34
    Basert på bildet, en NSC222 på gang?

Virkelig vakkert (og vellydende), her et live bilde fra da jeg mottok min (nyåpnede) NPX300. Litt synd å gjemme dem i et rack
    Vis vedlegget 1091170
    Ja, en NSC222 forforsterker med streaming og dac med NPX300 strømforsyning pluss den nye NAP250 effektforsterkeren ventes inn på søndag.

Blir spennende å høre hva det settet kan få til.

Sober

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Antall liker
    411
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    @R.E.S. passer det til å teste saker? Er jo ikke alt den driver optimalt.
    snakk hvert fall ikke om fiktive opplevelser som prat 🙂

Sist redigert:

Indilyset

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2024
    Antall liker
    9
    Sted
    Mars
    Der er nogle der nævner på Naim forummet at Naim NSC 222/Naim NAP 250 kan have en susen eller brummen. På engelsk kalder de det hum. Er der nogen der oplever dette?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.641
    Torget vurderinger
    34
    Der er nogle der nævner på Naim forummet at Naim NSC 222/Naim NAP 250 kan have en susen eller brummen. På engelsk kalder de det hum. Er der nogen der oplever dette?
    Helt tyst hos meg. Ikke noe hum eller sus.

Indilyset

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2024
    Antall liker
    9
    Sted
    Mars
    Er der nogen her der bruger Chord Company Bridge? Er lidt skeptisk, men vil gerne høre hvad folk mener om dette.

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    Er der nogen her der bruger Chord Company Bridge? Er lidt skeptisk, men vil gerne høre hvad folk mener om dette.

Jeg hadde en sånn med min tidligere NDX2. Det begynner å bli en stund siden, men mener å huske at den ga et positivt bidrag til musikkopplevelsen.

Å mene noe om dette blir litt som jeg skrev angående Powerline, for noen fungerer det fint, for andre ikke. For mange oppleves kabelrelaterte produkter som placebo/ forventningsbias :) prøv og ta et valg sjøl er mitt råd.

Sist redigert:

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    Kom over denne annonsen 🤔😅 Det er ingenting i veien med produktet, tvert imot, med mindre det er en kopi, ref. modellnavnet (som originalt skrives Nait).
    IMG_5492.jpeg

Sist redigert:

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    En svært så hyggelig herremann tilbød meg å låne/ lagre disse over en periode. En gyllen mulighet til å prøve ut Naim SL2 i kjente omgivelser. Foreløpig har jeg kun testet dem tilkoblet Nait50.
    Å sette dem opp er en kuriositet i seg sjøl, ganske enkelt, men krever presisjon og tålmodighet 😊
    IMG_5510.jpeg

Indilyset

Medlem
    Ble medlem
    04.08.2024
    Antall liker
    9
    Sted
    Mars
    Er der nogen her der har Naim Core og hvad synes i om den? Hvis ikke, hvilken streamer bruger i?

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    Er der nogen her der har Naim Core og hvad synes i om den? Hvis ikke, hvilken streamer bruger i?
    @Indilyset Anbefaler at du søker og/ eller spør på det Engelske Naim moderforumet. Der finner du mange brukere som har delt sine erfaringer med Uniti Core og alternativer som Innuos, Melco, NAS disk med mer.

Sist redigert:

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    232
    Torget vurderinger
    4
    En svært så hyggelig herremann tilbød meg å låne/ lagre disse over en periode. En gyllen mulighet til å prøve ut Naim SL2 i kjente omgivelser. Foreløpig har jeg kun testet dem tilkoblet Nait50.
    Å sette dem opp er en kuriositet i seg sjøl, ganske enkelt, men krever presisjon og tålmodighet 😊
    Vis vedlegget 1108711
    Blant det aller beste jeg har hørt noensinne. Krever dog kilde og forsterkeri i høy klasse

Bonus

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    241
    Sted
    Trondheim
    Ja jeg har kigget der også. Jeg kan se du har Melco er du tilfreds med det?
    Jeg har eid Unitiserve, forgjengeren til Uniticore. Har lest positive og negative ting om Core (som nå er utgått fra produksjon) og det dukket opp en brukt Melco istedet.
    Melco er solid bygget og gir stor eieglede. Eldre Melco krever EX software for å fungere optimalt. Den krever abonnement på Songkong for å kunne editere metadata, koster noen få hundrelapper. Skal du benytte Minimserver2 koster det også noen få hundrelapper. Totalt sett er jeg fornøyd med Melco, å forstå funksjonaliteten og å rippe cd- samlingen er mitt»prosjekt».

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn