nakamichi ca7 - nakamichi pa7e2

fwd

Medlem
Ble medlem
20.12.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Er det noen som har erfaring med dette forsterkersettet?Eventuelt tilgang på deler/ service.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har hatt både CA 5 E II, PA 5 E II, og tilsvarende i 7 serien som du nå spør om, og synes at det er et meget bra forsterkersett, begge to, men kjørte med Marantz 63 MK II, og ProAc Studio 3, som kanskje var litt i underkant av hva dette settet fortjener.

Husker når man dro på litt, så gikk sikringen (10 A) hver gang, spillte da på ca kl. 12.

Det er vel Stasi settet du spør om?

CA 5 E II kostet 10.000.- n.kr.
PA----------------- 15.000.- n.kr.

Ca 7 E II kostet 15.000.- n.kr.
PA----------------- 20.000.- n.kr.

Dette er sett med god kontroll, og mye luft gir det, men litt gml. begynner det vel å bli?

Gikk over til Electrokompaniet, og likte den lyden bedre, men det spørs jo hva du skal matche det til.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
nakamichi er visst en kjempematch til elektrostater. Aldri hørt det, men begeistringen har vært stor blant enkelte. De tåler jo ganske spesielle (les:vanskelige) laster disse blokkene.

PK
 

fwd

Medlem
Ble medlem
20.12.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Ja det er stasis slutttrinnet.Når gikk dette av handelen?Det var vel Eufonia som importerte Nakamichi i sin tid.
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Kan ha dårlig basskontroll på endel høyttalere, dette er velkjent.
 

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.073
Antall liker
1.447
Sted
Trondheim
nakamichi er visst en kjempematch til elektrostater. Aldri hørt det, men begeistringen har vært stor blant enkelte. De tåler jo ganske spesielle (les:vanskelige) laster disse blokkene.

PK
Kjempematch.......på den tiden den ble produsert.
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Alder er ingen hindring for god lyd , det er ikke skjedd noe revolusjonerende på verken høytallere eller forsterkere de siste 30 år.
Jeg har ikke kombinasjonen ca7 og pa7e2 ,men jeg har siste nevnte og kan bekrefte at denne forsterkeren lager flott lyd , den er såpass kraftig at den kontrollerer mine høytallere langt bedre en det jeg har prøvd tidligere ,her hos meg gir dette mye bedre dynamikk og en langt mer musikalsk mellomtone og diskant ,bassen er god den også ,men her er det sikker ett forbedringspotensiale.
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Gamle forsterkere kan lage nydelig lyd, disse Nakamichi forsterkerne er et godt eksempel på det!

PA7 mkII spiller meget pent, men styrte ikke bassen helt optimalt på Kappa 9.2i.

Men generelt var det en fest å ha denne forsterkeren i hus!! :)

Det man bør vurdere er risken for at eldre elektronikk går istykker, spesielt forsterkere som blir varme. Jeg synes bruktprisene er alt for høye på endel modeller slik som denne.

mvh
Dag
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
rolig nå, det er kansje de siste 10 år det virkelig har skjedd mye på høytalersiden. oppbygning av membran, ikke minst slaglengde på basser, osv. vi kan vel ta med at det har kommet noen nye prinsipper for forserkere også tenker jeg. ikke ta det ille opp, men det gjeller å følge med. hvilke type lyd en foretrekker, det er noe helt annet. kansje du foretrekker den lyden som var ? mange gjør det,
Alder er ingen hindring for god lyd , det er ikke skjedd noe revolusjonerende på verken høytallere eller forsterkere de siste 30 år.
Jeg har ikke kombinasjonen ca7 og pa7e2 ,men jeg har siste nevnte og kan bekrefte at denne forsterkeren lager flott lyd , den er såpass kraftig at den kontrollerer mine høytallere langt bedre en det jeg har prøvd tidligere ,her hos meg gir dette mye bedre dynamikk og en langt mer musikalsk mellomtone og diskant ,bassen er god den også ,men her er det sikker ett forbedringspotensiale.
 

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
126
Antall liker
0
Hvis det er noen som er inntresert står det ett sett med effekt og forforsterker av5 eren til salgs hos Nor-Radio i Sandvika.
 
Topp Bunn