WayAhead
Æresmedlem
Ifm prosjektet mitt med å finne kabler som var ideelle ift platerspiller, pickup osv samt et forsøk på å få liv i de gamle skjøre originalkablene viste det seg at de pluggene jeg hadde for lodding (flere typer) ikke passet av flere grunner. Alternative hjemmesnekrede kabler som ble tilpasset ift kapasitans, well de jeg hadde for hånden ble vel tykke for loddepluggene,
så jeg gikk på internett og fant to typer med skruekoblinger, den ene var Nakamichi og foruten at de var vellaget og enkle å arbeide med hadde de en flott finesse; den ytre skruhylsen kunne stramme/slakke "fingrene" som danner den ytre kontakten ned phonokontaktene på platespilleren etc. Systemet er konisk så når en strammer til låser pluggen seg til kontakten.
Rimelig fancy. Slik ser de ut:
så jeg gikk på internett og fant to typer med skruekoblinger, den ene var Nakamichi og foruten at de var vellaget og enkle å arbeide med hadde de en flott finesse; den ytre skruhylsen kunne stramme/slakke "fingrene" som danner den ytre kontakten ned phonokontaktene på platespilleren etc. Systemet er konisk så når en strammer til låser pluggen seg til kontakten.
Rimelig fancy. Slik ser de ut:
Sist redigert: