3-4000??jeg har en nakamichi stasis pa-5e 100+100w.lurer på hva verdien er på den ved eventuelt salg.noen meninger der ute?
Er den strøken, kan man få noen tusenlapper for den. Men det spørs om det finnes noen fra Electrocompaniet som er vesentlig bedre, selv om du legger på en null bak beløpet du får for Nakamichien brukt.såppas ja?høres ikke værst ut.vurderer og bytte den ut med ec.
Eller i det hele tatt. Det måtte i tilfelle bli den første 25 watter'n.Men det spørs om det finnes noen fra Electrocompaniet som er vesentlig bedre, selv om du legger på en null bak beløpet du får for Nakamichien brukt.
Dersom det er mer hopp og sprett du ønsker, så kan det hende det er mer målrettet å vurdere høyttalere/rom/plassering/akustikk, selvfølgelig helt avhengig av hva du har og hva du konkret ønsker anderledes.synes det er for lite futt i den bare,kunne tenkt noe mer effekt.
Var det ikke mkII utgaven som hadde 150 watt?Kjøp en PA7 og biamp med PA7 på bassen og PA5 på diskanten. PA7 burde ha nok krefter til de fleste høyttalere.
PA5 er jo på 150wpc, men man kan nesten aldri få nok effekt! Tungdrevne høyttalere i tillegg så kan 150 fort bli litt lite.
Designet på disse ampene er noe av det råeste som finnes syns jeg
A
Nakamichi PA-5E mkII STASIS er på 2x125W i 8ohm mener jeg å huske Topline. Jeg hadde settet med PA-5EmkII i 10 år. Støkne komponenter. Tror neppe gamle ECwattere er noe å satse på i forhold ;-) Settet kostet en 22-26 tusen i sin tid. 16 frognertiere for ampen alene så da burde ikke 4 frognertiere være så galt.Var det ikke mkII utgaven som hadde 150 watt?
Forøvrig er jeg enig i det med designet. Var selv en lykkelig eier av PA7 for mange år siden....mimre..mimre... ;D
Snoket litt på nettet nå og fant følgende info hos Audiogon:Nakamichi PA-5E mkII STASIS er på 2x125W i 8ohm mener jeg å huske Topline. Jeg hadde settet med PA-5EmkII i 10 år. Støkne komponenter. Tror neppe gamle ECwattere er noe å satse på i forhold ;-) Settet kostet en 22-26 tusen i sin tid. 16 frognertiere for ampen alene så da burde ikke 4 frognertiere være så galt.
Jeg sitter på to stykker PA 7 EII, og vil undersøke muligheten for å sende de jeg har til dette firmaet - men addressen angelfire sender meg ikke til rett nettside. Er du sikker på denne linken?Et firma i statene - angelfire.com driver og modder disse
[/i]
Kanskje noe å tenke på for de som fortsatt sitter på disse fine ampene?
Hei!Søk råd under akustikkområdet her på forumet først. Gi en beskrivelse av hvordan du har plassert anlegget på dine 70 m2.
Ikke noe poeng å bytte 150 Nakamichiwatt mot 250 ECwatt. Du kan ikke spille nevneverdig høyere eller med mere hopp og sprett av den grunn.
Hei, linken var noe mangelfull.Jeg sitter på to stykker PA 7 EII, og vil undersøke muligheten for å sende de jeg har til dette firmaet - men addressen angelfire sender meg ikke til rett nettside. Er du sikker på denne linken?
Ja dette har jeg hørt før.Har PA 7 MK 1. Spiller fotsatt bra etter 19 år i regelmessig drift, men er kilen for lave laster i bassen, ikke optimal for stater bla.
Slet voldsomt med mine Acoustat Mod 2 i sin tid; og ble varme nok uten ytterligere oppjustering av tomgangstrøm, Men nydelig, varm lyd, nesten litt røraktig. Dog var oppgradering til CJ M2500 merkbar, særlig i romsperspektivet.Ja dette har jeg hørt før.
Mener også at det var en enkel medisin mot det ved å justere opp tomgangstrømmen (eller hva det nå heter..) for å få dem til å henge bedre med. Hadde bl.a. problemer med å drive Kappa 9 i følge ryktene.
Syns imidlertid at de fungerte fint på mine CLS den gangen...