.
En til før natten faller på?
Snublet over ei merkverdig gruppe på Spotify, og line-up'en deres var litt utenfor mainstream med Béla Fleck på banjo, Howard Levy på munnspill og tangenter, bassist er den fryktelig gode og kommende legenden Victor Wooten, og på percussion og - av alle ting - drumitar (ja, det finnes faktisk noe slikt også) dukker broren hans Roy “Future Man” Wooten opp. De kaller seg
Bela Fleck and the Flecktones, og er faktisk rasende gode.
Plata jeg lyttet på heter selvsagt
Flight of the Cosmic Hippo - et navn som er vanskelig å komme på om man ikke er hekta på rus, men som er noe mer uvanlig for et knippe musikere som forsåvidt virket rimelig nyktre. Nåvel, her er de i et klipp fra midt inne i en halvannentimers konsert fra Montreal Jazz Festival i 2018, og kuttet er mest ment som ei smaksprøve på hva som kan gjøres med et munnspill. Og som en inngangsbillett til enn spennende musikalsk verden. Enjoy
Edit: Nå fikk jeg visst ikke lagt inn fra midt i konserten, men klippet jeg tenkte på begynner på 40 minutter sharp.
Og det tostemte-med-seg-selv Bach-innslaget som han kommer til etter ca tre-fire minutter er........en happening.
+ At tittelkuttet på plata
Flight of the Cosmic Hippo er et flott kutt å prøve subwooferen på. Bare for å ha nevnt det.
++ Og ja, det er Koss Porta Pro hodetelefoner til 249,- på OBS som Future Man bruker live her, bare så det er nevnt.