Herlige bilder
Hei!
Artig at det er litt liv i denne tråden. Jeg er absolutt Neat-fan. Det er topp synergi med Naim. I mitt anlegg har jeg prøvd Neat petite, Neat Momentum 3i og Neat ultimatum XLS, så jeg har en viss erfaring med merket. Rommet mitt er et dedikert lytterom på kun 10 m2. Så for meg passer stativhøytalerne deres best. Har lyst til å dele mine erfaringer, med mitt lytterom og min elektronikk (og mine ører):
- Petite: En spennende høyttaler. Den er musikalsk, rask og engasjerende. Bassen, dynamikken og innsikten er noe dårligere enn på de dyrere modellene. Jeg kunne ikke levd med den etter å ha prøvd andre (dyrere) høyttalere.
- Momentum: Fantastisk engasjerende og underholdende. Innsynet i musikken er meget bra. Bassen er kraftig og kontakt. Det er en liten peak i øvre mellomtone som kan virke anstrengende ved feil matching, men som også kan gjøre musikken spennende (litt upolert men heftig). Jeg fikk byttet en kondensator i delefilteret mitt til en nyere modell som brukes i de nyeste versjonene. Da ble peaken borte hos meg, men uten at høyttaleren ble mindre underholdende og høre på.
- Ultimatum: Fantastisk oppløst. Enda kraftigere bass (nesten for kraftig i mitt rom). Noe av råskapen fra momentum ble borte på godt og vondt. Dette er helt sikkert en høyttaler som blomstrer med elektronikk som er vesentlig dyrere enn høytalerne.
I mitt rom og med min elektronikk er momentum den beste matchen. Ultimatom låt nok bedre, men jeg fikk mer igjen for å oppgradere på elektronikksiden.
Nå, så det blir de..jaja, kan ikke vinne alt. Men vi er visst enige i store deler av beskrivelsene. Anbefaler dog å la dem få 300 timer tel før du bestemmer hva som skjer med knøttene.
Hallo, bruce2.Flotte høyttalere og stativer. Husker ikke at de hadde to bassporter?
Bra, Maxtor!! GRATTIS!
Vi venter. Men husk, det tar sin tid med forsterkere også. En annen bra ting, det jeg ser i lista- du har visst bestilt en matchende MI-pre også. LC har ikke sjans mot MI 12 og MI 18B. Gled deg.
Har ikke eid sjøl, men har fulgt opp en venn med MI i anlegget i 10 år- samt prata en god del med Roar..
Flere av modellene kommer med frontstoff (her f.eks. Momentum 3i), som festes via skjulte magneter på fronten. Hvorvidt dette er standard eller tilvalg i dag, skal jeg ikke kunne si, men for et par siden var frontstoff inkludert, i hvert fall for Momentum 3i.Laver Neat slet ikke frontstof til deres højttalere? Tror aldrig jeg har set et par Neat med frontstof. Kan man tilkøbe dem til Elite serien?
Absolutt, fått de opp en 10 cm ville nok løst det . hørte de bare på messa, mulig Britfi kan opplyse oss litt hvordan han opplever de hjemme i stua?Hva med å plassere dem på en sokkel som hever dem litt opp? Selv er jeg litt avhengig av det høyt plasserte lydbildet i min Monopulse, en egenskap som Monopulse nok er litt kjent for. Men så er de da også betydelig høyere enn Neat, med diskanten over ørehøyde.
Hei kara!Absolutt, fått de opp en 10 cm ville nok løst det . hørte de bare på messa, mulig Britfi kan opplyse oss litt hvordan han opplever de hjemme i stua?Hva med å plassere dem på en sokkel som hever dem litt opp? Selv er jeg litt avhengig av det høyt plasserte lydbildet i min Monopulse, en egenskap som Monopulse nok er litt kjent for. Men så er de da også betydelig høyere enn Neat, med diskanten over ørehøyde.