Som dette. Dvs. direkte linking til bilder og ikketotte skrev:
Som dette. Dvs. direkte linking til bilder og ikketotte skrev:
Noen ganger kan det være på sin plass å "sitere" bilder, så vær snille å ikke gjøre det helt umulig.bambadoo skrev:Quote av bilder som er lastet opp her tror jeg ikke kommer opp.
Men bilder som er lastet opp andre steder dukker opp.
En klikkbar link burde være nok...Dazed skrev:--
Noen ganger kan det være på sin plass å "sitere" bilder, så vær snille å ikke gjøre det helt umulig.
Jeg er enig i det, og er mer irritert på idiotsitering og topp-posting (svaret OVER det man svarer på) i mail (og Usenet, men det bruker jeg ikke mye lenger). Jeg tror Microsoft Outlook og menneskehetens generelle ignoranse har skylda.bambadoo skrev:Enig i det Dazed, men notorisk quoting er ikke bra.
Ikke nødvendigvis.Cobra2 skrev:En klikkbar link burde være nok...
IMH så er quoting en absolutt fordel for å holde vedlike argumentasjonsfokus og -flyten, særlig der innlegger refererer til et tidligere innlegg. Men derfra til muligheten til automatisk quoting av hele tirader av tekst er en uting som bør gjøres umulig. Mellomtingen bør emm være at man må skrive selv, helt fysisk, html-teksten som må til:bambadoo skrev:Enig i det Dazed, men notorisk quoting er ikke bra.
Dette får du til ved å skrive [quote (ingen mellomrom her) =<nick>] teksten du har kopiert og limt inn mellom html-tegnene [/quote]JackX skrev:Den teksten du har kopiert og limt inn mellom html-tegnene
Ikke html, men BBcode, antar jeg.JackX skrev:Skal du derfor referere til et eksakt bilde i din egen quote/svar, så må du finne html-koden og URL til bildet for å få det til.
Svært ofte er det nødvendig med bildesitering, og da mener jeg i musikktrådene. I tråden "Hva hører du på nå" er det mange som er så late at de ikke engang gidder å skrive hvilken plate man hører på, og da må bildet også siteres for at et sitat i et svar skal ha noen mening. Før folk lærer seg å skriver de få ordene som f.eks. en kjent platetittel inneholder så må vi sitere bilder i musikktrådene. Når noen har lastet opp bildet så er jeg ofte nødt til å kopiere bildeadressen for å legge den inn i innlegget jeg siterer, for at det skal være noe poeng i siteringen i det hele tatt.Gjestemedlem skrev:Hvis folk kan lære seg å slutte med hotlinking vil også problemet med bildesitering forsvinne helt av seg selv.
Det har jeg gjort meg skyldig i selv, også.baluba skrev:Svært ofte er det nødvendig med bildesitering, og da mener jeg i musikktrådene. I tråden "Hva hører du på nå" er det mange som er så late at de ikke engang gidder å skrive hvilken plate man hører på, og da må bildet også siteres for at et sitat i et svar skal ha noen mening. Før folk lærer seg å skriver de få ordene som f.eks. en kjent platetittel inneholder så må vi sitere bilder i musikktrådene. Når noen har lastet opp bildet så er jeg ofte nødt til å kopiere bildeadressen for å legge den inn i innlegget jeg siterer, for at det skal være noe poeng i siteringen i det hele tatt.Gjestemedlem skrev:Hvis folk kan lære seg å slutte med hotlinking vil også problemet med bildesitering forsvinne helt av seg selv.
Et forum må tåle linker til blindtester og diskusjon rundt dette. Klare og sterke meninger når det er begrunnet synes jeg også er helt kurant. Et forum som skal stoppe tråder slik tkr ser ut til å mene blir et begrenset forum uten åpenhet rundt temaer som er viktige.bambadoo skrev:Noen som vil tilføre noe etter de siste dagers kabel diskusjon?.. Husk tema er netikette.
ja, en uting spør du meg.Å SKRIVE MED "STORE" BOKSTAVER KONSTANT FOR Å UNDERSTREKE TING!!!!! SAMT Å BRUKE UNØDVENDIG MANGE !!!!! ER IKKE NOEN GOD NETIKKETTE.
Er blitt mer av det i det siste føler jeg.
Har rask utrykning med bil og blålys om dette oppdages..Det er heller ikke pent å kalle folk for "dust", "inkompetent", "evneveik" osv. Moderator burde slå hardt ned på de svina som gjør sånt..
Jepp, ser ut som folk har TRYNA I CAPSLOCK OG UTROPSTEGN!!!!!!!!!ja, en uting spør du meg.Å SKRIVE MED "STORE" BOKSTAVER KONSTANT FOR Å UNDERSTREKE TING!!!!! SAMT Å BRUKE UNØDVENDIG MANGE !!!!! ER IKKE NOEN GOD NETIKKETTE.
/jan
BRINGER OPP DENNE HER IGJEN! KAN DE SOM FØLER SEG TRUFFET SLUTTE MED Å BRUKE CAPSLOCK I TIDE OG UTIDE?Jepp, ser ut som folk har TRYNA I CAPSLOCK OG UTROPSTEGN!!!!!!!!!ja, en uting spør du meg.Å SKRIVE MED "STORE" BOKSTAVER KONSTANT FOR Å UNDERSTREKE TING!!!!! SAMT Å BRUKE UNØDVENDIG MANGE !!!!! ER IKKE NOEN GOD NETIKKETTE.
/jan
Direkte slitsomt.