Nettleser "bloat" ved bruk av SBS

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.713
Antall liker
3.852
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg kjører Squeezeboxserver 24/7 på en servermaskin, og har alltid webgrensesnittet oppe på "fang"-pc'en. Dette funker stort sett greit, men nettleseren oppdaterer siden hele tiden, hvert 5. sek (?) og øker minnebruken kontinuerlig:
- Opera: Minnebruk og tempfiler, den blir svææær etter et par døgn
- Firefox: Minnebruk, samme som Opera
- Chrome: Minnebruk og temp-filer, selv om jeg kjører det som application. Ikke greier den seg med å kjøre bare én stk Chrome.exe, heller, det blir gjerne 3 stk, selv om jeg bare har én oppe. Ved oppdatering stjeler den inntil 50% av CPU. Bruker likevel Chrome til SBS, da jeg bruker Opera til alt annet (bortsett fra det jeg bruker FF til, da).
På ett døgn vokser tempfilene til ~280Mb, det ser jeg ved kjøring av ccleaner.
Spørsmålet blir da: Finnes det noen innstilling i Chrome slik at jeg unngår denne itidige oppdateringen og "etingen" av harddiskplass? Evt i en annen nettleser? Eller er det kanskje SBS som er synderen?

B
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
På Squeezeserver kan du sette oppdaterings intervall mellom 2-30, Sanginfo blir automatisk oppdatert på sluttene av en sang uansett hvor langt tidsintervall du setter.
Det vil sikkert hjelpe litt, i tillegg så har vel FF en setting som sletter nettleser historikk og temp filer ved exit (mener jeg å huske)
Et annet alternativ kan vel være å bruke "Privat Nettlesing" som ikke generere log filer.
Er på OSX/Safari så jeg husker ikke navnene i FF/Opera
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.713
Antall liker
3.852
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
stejorge skrev:
På Squeezeserver kan du sette oppdaterings intervall mellom 2-30, Sanginfo blir automatisk oppdatert på sluttene av en sang uansett hvor langt tidsintervall du setter. Akk, der har jeg allerede max
Det vil sikkert hjelpe litt, i tillegg så har vel FF en setting som sletter nettleser historikk og temp filer ved exit (mener jeg å huske) Jepp, men her står det alltid oppe...
Et annet alternativ kan vel være å bruke "Privat Nettlesing" som ikke generere log filer.
Er på OSX/Safari så jeg husker ikke navnene i FF/Opera Skal sjekke ut om det er et alternativ i Chrome
Takk,
Forresten er det vel verst så lenge jeg hører på nrk klassisk, ettersom den oppdaterer absolutt kontinuerlig (?)
Bernt K
EDIT: Det ser ut som FF med historikkfunksjonen avslått (private browsing tilsv) er grei. Den tygger rettnok i seg minne, men bruker langt mindre CPU enn Chrome. Får la den stå og kose seg til i morra, så får vi se.

EDIT II: FF med privatinnstilling er flott til formålet; den kan stå oppe kontinuerlig uten å bruke CPU eller minne i utrengsmål, samtidig som tempfilene ikke øker. Til surfing bruker jeg Opera samtidig, og dette er en fin kombo.

B
 
Topp Bunn