Nettleser og oprativsystem for hfs medlemmer

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Med ca 100k bildevisninger fra min server i måneden blir det litt statistikk. Her er hfs brukernes nettleser og oprativsystem.

Nettleser:
MS Internet Explorer  70.6 %
Firefox 16.5 %
Opera 7.2 %
Safari 3.6 %
Mozilla N1.1 %
Netscape 0.3 %
Konqueror  0.2 %
Camino  0 %

Operativsystemer Treff Prosent
Windows 110860 91.7 %
Macintosh 7273 6 %
Ukjent 1573 1.3 %
Linux 1128 0.9 %
Symbian OS 17 0 %
Sun Solaris 2 0 %
FreeBSD 1 0 %

Stilig at Firefox har så mange brukere her. Ellers er vel resten som forventet.

Og til de som trodde det var et spørsmål så må jeg beklage. Jeg hadde allerede svaret ;D
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Jeg ville faktisk ha trodd at Firefoxtallet skulle vært større. Men veldig overraskende var det høye tallet for Symbian. Er det virkelig så mange som bruker mobiltelefoner o.l. på siden din ?
 
T

theStig

Gjest
Jeg ville faktisk ha trodd at Firefoxtallet skulle vært større. Men veldig overraskende var det høye tallet for Symbian. Er det virkelig så mange som bruker mobiltelefoner o.l. på siden din ?
Er 0% overraskende høyt?
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.531
Antall liker
905
Torget vurderinger
1
17 av 120000 er svære greier ser du....
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
Bruk Opera!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jepps, Opera er min favoritt også.

Den har den enkleste måten å blokkere reklame, både bilder og flash (uten å måtte slå av alle bilder eller pluggins). Bruker man denne funksjonen vil man kunne lese alle se store avisene og nettsidene uten blinkende reklamer, bannere og logoer, noe som ellers stresser meg betydelig hvis jeg må bruke andre browsere.


::

Høyreklikk, block content, trykk på uønsket reklame, done

Dette vil også stoppe annen reklame fra samme adresse.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.563
Antall liker
7.891
Torget vurderinger
0
Har både Linux og MS XP som operativsystem, to opreativsystem på samme maskin, men bruker Firefox på begge !
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
Ubuntu (Linux) som slippes i løpet av april vil ha forbedrede funksjoner, bl.a. automatiske oppdateringer, og "click'n run" funksjonalitet, dvs. det som er kjent som wizards i windows. På den måten blir det enklere å installere programmer for brukere som ikke er kjent med "Terminal" i Linux.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
"Linux is only free if your time has no value." -Jamie Zawinski

;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
"Allah er stor" - Abdullah Halvorsen
Ja Linuxfantaster og forsåvidt også hardcore apple fantaster er somregel like sakelig som fundamentalister.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
"Linux is only free if your time has no value." -Jamie Zawinski

;)
Ubuntu vil ved slippet av den nye versjonen i april være den mest avanserte og samtidig mest brukervennlige distrubusjonen av Linux.

Og jeg gjentar meg selv: Automatiske Oppdateringer (bøgfixer, sikkerhetsfixer mm.) og "Click'n run" funskjonalitet (enkel programinstallasjon) på høyde med det man finner i Windows.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.563
Antall liker
7.891
Torget vurderinger
0
Ubuntu vil ved slippet av den nye versjonen i april være den mest avanserte og samtidig mest brukervennlige distrubusjonen av Linux.

Og jeg gjentar meg selv: Automatiske Oppdateringer (bøgfixer, sikkerhetsfixer mm.) og "Click'n run" funskjonalitet (enkel programinstallasjon) på høyde med det man finner i Windows.
Bjørn,
Du taler for døve ører. En ting er at de som bruker Microsoft har blitt utsatt for verdenshistoriens største "rippoff", men de synes det er så forbasket ergelig å måtte innrømme at de er blitt svindlet så de vil nok fortsette å stikke hodet i sanden ! ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
Hehe. Ja er det ikke rart. Nei, kjøp Vista for over 1000- lappen. Da slipper du å bestille et fullverdig OS gratis..
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Tja linuxsekten er vel like døvørt. Jeg har brukt og bruker begge deler dagelig. Og jeg tør hardnakket påstå at for den vanlige norske databruker har linux ingen andre fordeler enn at det er gratis ! Vista trenger forøvrig ingen å oppgradere til xp holder i lange baner.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
Ja, det er en kjennsgjerning at Linux i stor grad har vært for "mini-teknologene", men som jeg altså viser til, er det store fremskritt nå på den fronten, dersom man ser på hva Ubuntu prosjektet nå er i ferd med å utgi i neste distrubusjon. I grunnen vil et slikt system holde for selv gamle PC'er som sliter med å drifte XP. Null virus/spyware, og programmer til normal bruk. Det holder egentlig for de fleste. Men er man vant til noe, så er det bare å holde seg til det.

Dette er foreløpig siste distrubusjon: http://www.ubuntu.com/products/WhatIsUbuntu/desktopedition

-i neste distrubusjon som slippes i april/mai vil ha nye funksjoner, bla. Easy-to-install codec wizards som gjerne bare kalles "Click'n-run" uansett om du har Apple, Microsoft Windows (98, ME, XP eller Vista), og her er beta-utgaven: http://www.ubuntu.com/news/Ubuntu704Beta
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.939
Antall liker
5.615
Sted
Holmestrand
Hehe. Ja er det ikke rart. Nei, kjøp Vista for over 1000- lappen. Da slipper du å bestille et fullverdig OS gratis..
1000-lappen????

Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk, Fullv, DVD kr 2.795,-

Dette er dagens pris hos komplett.no.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.971
Antall liker
8.281
Torget vurderinger
1
Finnes jo noe som heter OEM.
 
Topp Bunn