Nettverksspillere fra Linn

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Har noen der ute et eierforhold til disse?


Vurderer selv men jeg er usikker på høyt opp jeg skal satse. Dette er saker som blir utdatert raskere enn andre ting grunnet de er nettbasert/data.

Jeg vurderer en Sneaky DS som jeg kjører digitalt inn i min Sim Audio Supernova.

Linns nettverkspillere sampler opp alt til 384kHz, samme som min Supernova.

Grensesnittet til Linn's software fungerer meget godt, spesielt over Ipad. Noen andre produsenter jeg bør kikke til evt? Squeezebox (som jeg har) fungerer ikke godt nok med det tungvinne brukergrensesnittet de har valgt.

McLaren
 

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Innlegg
280
Antall liker
40
McLaren skrev:
Grensesnittet til Linn's software fungerer meget godt, spesielt over Ipad. Noen andre produsenter jeg bør kikke til evt? Squeezebox (som jeg har) fungerer ikke godt nok med det tungvinne brukergrensesnittet de har valgt.

McLaren
Sonos bør vurderes. Brukergrensesnittet er glimrende. Kan styres med iPhone/iPad og Android.
 

nobleman

Bransjeaktør
Ble medlem
30.07.2004
Innlegg
36
Antall liker
4
Torget vurderinger
3
Jeg har nå en oppgradert Klimax og før det en Akurate. Har meget gode erfaringer med disse produktene, utrolig oppløst og detaljert. Linn har ogs mye master recordings tilgjengelig for nedlasting.
Lurer litt på hvorfor du ønsker å ta ut signalet digitalt fra Linn DS. Dette er ikke mulig på de dyreste modellene. Importøren hevder bestemt at DA konvrerteringen er fortinnet til Linn.

Jeg er uansett meget fornøyd med Linn DSéne som spiller in en helt annen divisjon en foreksempel Sonos etc.
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Jeg er meget godt fornøyd med min Akurate DS, som er oppgradert med software flere ganger. Linn oppgraderer både funksjonalitet og lydkvalitet (ved å fjerne ytterligere støy), så jeg opplever DS'ene deres som helt i forkant i forhold til pris. Hvilken versjon en skal velge er jo i stor grad basert på økonomi, men om du tar en lyttekveld hos feks Kontrapunkt, vil du få et inntrykk - det er relativt store forskjeller etter min mening :)

Om du skulle gå for en Akurate eller Klimax skal det nok godt gjøres å finne en objektivt bedre ekstern dac til samme pris. En dac du subjektivt liker bedre blir jo noe annet :)
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.233
Antall liker
1.383
Sitter selv med en Klimax Ds/D og er storfornøyd. Denne kan også oppgraderes til aller siste versjon hos Kontrapunkt/Linn og den policyen er noe av grunnen til at jeg valgte å gå for ett Linn produkt.

Hvis du har budsjett til det så hold øyne opp for en Renew DS. Her får du valuta for penga.

Bruker DSen sammen med Chorus DS på iPad og dette er en stabil og brukervennlig løsning.

Tommy
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg har meget lyst på en Akurate DS, men 40K er penger. jeg har en Sim Audio Supernova cd spiller med digital inngang som fungrer meget godt. Jeg tenkte kjøre signalet ut digitalt fra Sneaky grunnet jeg tror dac delen i Supernova er bedre enn Sneaky. Supernova er en cdspiller/dac til mellom 60-70k listepris.

Jeg vet ikke hvor mye bedre enn Akurate eller modellen under er iforholf til hva j eg har per. idag.

Jeg har en LP12 som gjør jobben sin meget godt her i heimen;-)

McLaren
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Det kan kanskje være greit å følge med på brukten. Akurate DS ble jo oppgradert med nytt design, og jeg har sett enkelte med det tidligere designet til salgs. Ny koster den jo litt.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg har Radikal og Uphoric med den forrige designen så det hadde passet bra.

Renew DS? Ny modell?

McLaren
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Ligger vel en Renew DS ute på brukten nå. Når jeg kjøpte min Akurate DS våget jeg ikke å lytte på noe dyrere :) så jeg kjenner ikke den modellen.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
McLaren skrev:
Renew DS? Ny modell?

McLaren
Renew DS er såvidt jeg vet rett og slett restene av en Klimax DS som eieren har oppgradert. Ny elektronikk settes inn i Klimaxen og Linn bygger en såkalt Renew DS av de gamle delene som Klimax-eieren kan bruke i et anlegg nr. 2. Renew DS har ikke Klimax-kabinett.
 

Mman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2005
Innlegg
150
Antall liker
39
Torget vurderinger
11
Kan varmt anbefale Linn's nettverks-spillere. Startet med Sneaky og har nå Akurate. Mulig at DAC'en i din Supernova er bedre enn Sneaky sin, så det kan være en fornuftlig løsning med tanke på hva Sneaky'en koster.

Mman :)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Når man likevel skal bruke ekstern DAC vet jeg ikke om en Linn nettverksspiller har noe mer for seg enn en PC/MAC med god digitalutgang eller en rimeligere nettverksspiller.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg snuser på nyeste Akurate.

McLaren
 

Bårsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.03.2009
Innlegg
123
Antall liker
7
Sted
Oslo
Antar at du da har kommet frem til at du vil benytte DS'ene med dens innebyggede dac :)
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jepp blir mindre komponenter/kabler/hyllevarmere da.

Blir nok ikke før jul, men det kan bli en helvetes julegave;-)

McLaren
 
Topp Bunn