Som
@Gunzi befaler. 🫡
Han spilte bl.a Dave Brubecks live at carnegie hall. Musikk jeg kjenner godt og har hørt på mange slags anlegg.
Men aldri helt som dette. En utrolig gjennomsiktighet som lar deg se dypt inn i opptaket. Oppløsning. Hva noen kaller plutseligjet/hurtighet. Tilstrekkelig dypt, spiller med vekt hele veien ned, ingen begrensninger oppover heller. God illusjon av bredde og dybde. Bredt sweetspot. Jeg ble imponert.
Anlegget er unikt, og satt sammen på en nevrotisk måte, han mener at alt teller, og ikke kan gjenskapes, fx er ikke de gamle ungarske støpslene å få tak i lenger, og føttene på cd transporten må være akkurat disse osv.
..men høyttalerne selges, med flott finish, og med delefilter i 3nivå. Bare duelund etc på toppnivået. Jeg opplevde de som transparente. Det er hva du kobler de til som styrer lyden. Godt knadd.
Rommet var udempet og hardt, fungerte trolig litt forsterkende på diskant, men både sweetspotsete og ht hadde tapemerking, så plassering var nok jobbet med. Jeg stusset på hvorfor han ikke hadde gjort mer med rommet, men han slapp visst vanligvis ikke folk inn hit, og hos en selv er det jo lett å lytte forbi slikt.. (men læll)