Nikko's Furtebu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Det skal jeg gjøre freddie77. Kul musikk som skal nytes takker :)

N

Næss

Gjest
    Hvem kunne vite det, enda en gratulasjon sendes herved fra litt lenger sør for VestBredden :)

26954wall.gif

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Det ene Sovtek 2A3 røret mitt tok kvelden uten forvarsel. Hva annbefaler de som svinger innom her at jeg bør erstatte de med :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Transistorer.:cool:
    Hehe tenkte nok det svaret kom fra den kanten ja. Sikkert ikke dumt det. Da må finne noe med tilsvarende kvalitet lydmessig.
    Det finnes så klart. Men det må ikke bli skamdyrt. Er bare fattig snekker jeg vettu :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.401
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ouch....Lite gøy.
    Hva koster slike rør?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Sovtek får man vel for rundt 60$ stk eller electro harmonix for 80$ stk

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.401
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Det er vel ikke grisegale :)
    Du må bytte i par? Er ampen en Push Pull eller en SE?

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Har jobbet litt med en rørpre med print fra Hr Skrodahl.

IMG_1273.jpg

IMG_1274.jpg

Kabinett ble i tre. Jeg er jo snekker og denne var ledig for ombygging. Det blir nok ikke endelig løsning. Men det duger for øyeblikket.

The Bstrd som den heter har fått noen timer i drift. Jeg må si med en gang at den låter bra. Ingenting som stikker seg ut på noen måte.

Bassen er fjellstø. Mellomtonen heller mot det varme, og diskant fyller fint inn uten å virke påtrengende.

Jeg vil kalle den en forforsterker med lave skuldre og en fin spillestil. Jeg har vært i mellom Dire Straits - Dire Straits fra 1978, David Gilmour også utgitt i 1978, Nazareth - Hair of the dog 1975, Tracy Chapman 1988, Bob Dylan - Desire 1976 og Bob Dylan - Empire Burlesque 1985.

Altså litt av hvert. Alt har den gjennomført med glans i mine ører.

Jeg har montert to utganger på min. Der den driver en Hypex ucd400 til bassen, og en 2A3 rør amp til mellomtone og diskant.

Dette klarer den meget bra. Ingen pusteproblemer overhode. Jeg har sammenlignet med en Lector Zoe preamp med Mullard rør. Denne er nok fyldigere i bassen. Men det er også det hele. The Bstrd spiller like godt oppover slik jeg kan vurdere det. Og det sier litt når man tenker på hvor hyggelig prislappen er.

Konklusjonen min må bli at dette er mye go-lyd for veldig lite penger. Og til de som sitter med ett slikt byggesett i huset. Ikke nøl med å koste på både kanalvelger og fjernkontroll av god kvalitet. Det fortjener denne lille råtassen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stilig sak! Fortjener å gjennomføres. Gi den en fixed utgang i tillegg til de variable så lusker jeg i skyggene og venter til du får byttegalskap og kvitter deg med den for noen ølflasker eller lignende. :rolleyes:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Stilig sak! Fortjener å gjennomføres. Gi den en fixed utgang i tillegg til de variable så lusker jeg i skyggene og venter til du får byttegalskap og kvitter deg med den for noen ølflasker eller lignende. :rolleyes:
    Hehe en baluba i skyggene er ikke det værste man kan ha. Og den biten med byttegalskap har du nok mye rett i.
    Vi får se. Kanskje den havner i baluba land for noen flasker øl en gang i tiden ;) ;)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    IMG_1347.jpg

Ny motor og strømforsyning til Rega P3
    Nå burde det bli stabil fart på godspilleren. Så er det bare å montere ny pickup.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.061
    Torget vurderinger
    23
    WP var en av de virkelig store soulstemmene, gikk bort så alt for tidlig (selvsagt) -for 12-15 år siden.

"In the Midnight Hour" ble en kjempehit - ikke rart. Soul av beste merke.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Så hjertens enig Sluket. Satt å rota rundt på en gammal harddisk. Da ett album av Wilson Pickett dukka opp.
    Ble sittende å lytte og ble så henført at jeg måtte dele litt her inne i tråden min ;) ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det albumet fra midten av sekstitallet finnes på Masters. Har ikke hørt på det, men slike album fra den perioden kan låte veldig besnærende. Her i den innesnødde Krypten spilles Isaac Hayes doble samleplate, The Best Of: XL. På CD, kjøpt på Fretex før helgen.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Skjønner nå at jeg må utvide musikk spekteret enda mer :) Alt for mye god musikk jeg har gått glipp av.
    Isaac Hayes var bra saker. Så takker for det tipset baluba :) :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner nå at jeg må utvide musikk spekteret enda mer :) Alt for mye god musikk jeg har gått glipp av.
    Isaac Hayes var bra saker. Så takker for det tipset baluba :) :)
    Isaac Hayes er/var konge! Den yngre generasjon forbinder han nok mest med Salty Chocolate Balls fra South Park, vi litt eldre med soundtracket til blaxploitationfilmen Shaft. :cool:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Skitur i NikkoLand i dag - strålende!

Vis vedlegget 478237
    Flott bilde. Det er fint oppi der ja ;) Du må nesten svinge innom hytta som ligger 2.6km innover Varlandsveien. Hvis du er der i en helg. Står ett par H6 der som det går ann å legge øret til. Og en kaffekopp etter skituren er jo ikke å forakte :) :)

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Flott bilde. Det er fint oppi der ja ;) Du må nesten svinge innom hytta som ligger 2.6km innover Varlandsveien. Hvis du er der i en helg. Står ett par H6 der som det går ann å legge øret til. Og en kaffekopp etter skituren er jo ikke å forakte :) :)
    Takker for tilbudet - har jo fått det før uten at jeg har klart å få ut fingeren... Må innrømme at jeg er litt sløv :p
    Skal ta deg på ordet i løpet av vinteren ;)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Takker for tilbudet - har jo fått det før uten at jeg har klart å få ut fingeren... Må innrømme at jeg er litt sløv :p
    Skal ta deg på ordet i løpet av vinteren ;)
    Ja det må du gjøre :) :)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    IMG_0154.jpg

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Men har kjøpt QSC RMX 2450 av Oks81 her på sentralen. En veldig hyggelig handel forresten.
    Ble plassert i bunn av racket i dag :)
    Loddet inn nye potmeter for gain justering. Og den spiller meget bra.
    Ett voldsomt trøkk i bunn ble det. Det skal eksprimenteres videre med forskjellige delefrekvenser i Marchand delefilteret. Og loddes inn blue alps potmeter i marchand filteret for gain justering. Litt skjer det jo selv i rolige perioder :)
    Så det viser seg at PA amp i bunn Og 2A3 i toppen definitivt ikke er helt feil det heller. Kun en av mange veier til god lyd

Sist redigert:

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.401
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Takk for hyggelig handel :)

Jeg liker den forsterkeren veldig godt! Låt langt over forventning den gang jeg dro den i hus!
    Kjekt at du har fått reparert potmetere, jeg tok shortcutten med lodde forbi... :)

Etter du har testet den også er jeg ikke så redd for anbefale den til andre også.

-Relativt diskre uteendet mot en del andre PA-amper.
    -Rikelig med krefter.
    -Lett å bytte til stillegående vifte.
    -Kjøleribbene er utformet som tunell som vifte blåser gjennom, da slipper en at det blåses støv utover hele forsterkeren.

Vifta jeg satte inn var en Papst 8414 NGL 24VDC 0,7W finner jeg av gamle bilder i min tråd :)
    Var kald som kjøleskap så lenge jeg brukte den!

God forsterker som ikke koster for mye helt ny engang, litt grovere enn klasse A i toppen, men ikke dårlig på det heller.

Lykke til Nikko! Håper du får nytte av den lenge! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn