NINE HORSES - SNOW BORNE SORROW

Rune_Teigland

Medlem
Ble medlem
05.08.2005
Innlegg
14
Antall liker
0
Jan Bang og Erik Honoré holder på med en ny Cd sammen med Nils Petter Molvær, Sidsel Endresen, Arve Henriksen og David Sylvian. Navnet på Cden er Punkt og planlagt utgivelse er før sommeren 2006.

Punkt er også en jazz/elektronika festival i Krisitansand.

Det finnes forøvrig en plate (EP) med Jan Bang og Erik Honoré under navnet Woodlands. Innspilt i Kristiansand i 1987 og 88. Særdeles vakker musikk!
Videre finnes en Cd under navnet Room kalt "Imaginary Borders" innspilt i 1992.
EPen er imidlertid den sterkeste av disse to etter min mening.

Videre vet jeg at Samtidsmusikkfestivalen i Bergen har forsøkt å få Sylvian til festivalen i 2006. Om de har lykkes vet jeg ennå ikke.
Imidlertid har Sylvian nå vært så mye involvert med Norske musikere nå at det ikke skulle være urimelig å vente å se ham live i Norge i nærmeste fremtid.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hmmm.... nå tror jeg det er på tide å ta en alvorsprat m Arve ;)
Sist jeg hadde kontakt m han, var han i Japan...
 

Rune_Teigland

Medlem
Ble medlem
05.08.2005
Innlegg
14
Antall liker
0
Har fått noen opplysninger fra Jan Bang vedrørende PUNKT:


"david sylvian er involvert i en duo plate med erik honoré og meg som vil bli utgitt i løpet av vår/sommer 06.
platen er resultatet av et langt studio basert samarbeid mellom erik og meg selv hvor vi har samarbeidet via lydfiler med en rekke gode musikere i inn og utland. prosjektet heter punkt og er relatert til festivalen som går under samme navn."

Og videre hvordan Arve Henriksen kom med på "Snow Borne Sorrow":

"sammen (Erik Honoré og Jan Bang) produserte vi chiaroscuro for arve henriksen som jeg sendte videre til sylvian fordi jeg mente det
ville være i hans gate, noe det viste seg å være("best record by far this year").
han var da midtveis i nine horses produksjonen og hørte for seg at arve ville passe godt inn på flere av komposisjonene."



Jeg anbefaler alle å holde øynene åpne for PUNKT. Som jeg allerede har skrevet så er det jeg har hørt tidligere av musikk skrevet av Erik Honoré og Jan Bang særdeles vakker og melodiøs musikk. Helt i tråd med "Gone to the Earth", "Brilliant Trees" og "Secrets of The Beehives".
 
O

om.s

Gjest
Den første plata fra 1978 kan kanskje betegnes som punk....det var med den jeg oppdaget Japan OG David Sylvian  :)
Hadde en rask lytt på en el to av de aller förste Japan skivene, de falt utenfor det jeg likte men kanskje en dag for kompleteringen av samlingens skyld, men punk? de assiasjonene husker jeg ikke at jeg hadde....
Mmm kanskje en lytt til 8)

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Definitivt ikke punk, men kanskje romantisk avantgarde pop? :)
Det var ihvertfall friskt den gangen, og Tin Drum holder vann fortsatt - som et slags kulminerende høydepunkt for Japan. Og nå kan jeg spille alle sammen!! Hurra!(vinyl vet du...).

O.
Hadde en rask lytt på en el to av de aller förste Japan skivene, de falt utenfor det jeg likte men kanskje en dag for kompleteringen av samlingens skyld, men punk? de assiasjonene husker jeg ikke at jeg hadde....
Mmm kanskje en lytt til  8)

mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Beklager...punk var vel å ta det litt ut... ;)
Kanskje jeg har den asosiasjonen fordi jeg på den tiden spillte i et punkband, var 16 år og oppdaget Japan med den platen samtidig. Men om en hører på gitarspillingen er det ikke helt på jordet....? :)
 

Rune_Teigland

Medlem
Ble medlem
05.08.2005
Innlegg
14
Antall liker
0
Har fått mail fra Erik Honoré:
"Sylvian har dessverre slutta med å turnere. Men han dukker nå iallfall opp på Punkt-plata på et spor."
Og også når Punkt platen vil bli utgitt:
"Punkt-plate(r) vil bli gitt ut i forbindelse med festivalen som vi arrangerer 24.-26. august."

Da kan det se ut som det er slutt med konserter for Sylvian.
Noen som har opplevd Sylvian på konsert?
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

ny plate med sylvian ? dette var meget hyggelige nyheter ! liker alle de nevte platene her. men "aproaching silence" ble litt for sær for meg.

ang. mini-lp'en "Woodlands" er dette en av de fineste platene som er gitt ut her på berget.

Hadde Rain tree crow på vinyl en gang,takk for at dere minnte meg på den, hadde glemt den utgivelsen

fint å høre at Bang/Honere er aktive fortsatt

mvh s,
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Fekk min Meridian 506.20 for ein time siden, og gjett kva plate som låg oppi?

Sprøtt.
 

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Plata var jo ganske fin, òg. Men den pipelyden på spor 2 var heilt jævleg.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.333
Antall liker
2.560
Torget vurderinger
4
Bra tråd, veldig spennende, lagt til i favoritter.
Her har jeg visst mye snadder å ta fatt i :D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Plata var jo ganske fin, òg. Men den pipelyden på spor 2 var heilt jævleg.
La denne plata modne seg ;)

Du mener de høyfekvente tonene i venstre kanal på refrengene?
Ikke slitsomme hos meg og sikkert en meget bevisst effekt i låta.
Legg merke til den nydelige og følsomme trompetsoloen til Arve Henriksen på denne låta :)

De første gangene jeg hørte gjennom SBS synes jeg også at DS hadde pøst på med vel mye av "ulyder". Men nå synes jeg dette "gjør" mye av helheten i plata.
 

Vedlegg

torb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2006
Innlegg
178
Antall liker
0
Eg likte faktisk plata så godt at eg bestilte ho før eg sendte henne tilbake til eigaren. Lyden på song to var ein høgfrekvent jævel. Korte støt som øyrene mine ikkje likte.

Dette var fyrste gong eg høyrde noko av Sylvian.
 
R

Rojoh

Gjest
Den vokser i ørene mine. Har dog et stort kriselager med q-tips på lur.

Mvh. Johahan ;D
 
Topp Bunn