Nissen kom med store harde pakker!

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
Litt på etterskudd med bilder pga. jul osv, disse pakkene kom et par uker før jul ;D

Det var totalt 4 pakker, total vekt 272 kg 8)

Disse 2 stod for over 200 av kiloene.



 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jaha!
Vi vil ha flere bilder nå! :)
 

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
2stk store ming vaser, alle ser da det ;D ;D ;D
 

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Innlegg
1.302
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Da er det ikke så nøye med de bildene allikevel ;)
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Lett! Det er jo snart nyttårsaften.. 272kg krutt bør gi rakettforbudstilhengerene i nabolaget en minneverdig nyttårsaften..
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
hehe.. bra forslag.. Og jeg kan ihvertfall garantere det er mye kraft i disse ;)

Vi snakker selvsagt om Snell Acoustic, Snell XA 90. Sammen med lillebror center XA 55 og bakhøyttalere SR 30 (første THX2 sertifiserte høyttaler)

Specs:

4 veis høyttaler med totalt 8 element pr høyttaler
2 x 10" aktiv subwoofer med 550w forsterker
2 x 6.5" mellombass
2 x 2.5" mellomtone
2 x 1" diskant (den ene bakovervendt)
32-22k hz
4 ohm
90 db
138x28x50 cm

Egen fjernkontroll til subwooferene med 0 +/-2, 4, 6 db samt cut/boost treble og valg på reference eller cinema "bass type"

Subwooferene kan manuelt slås av/på, me har også funksjonen "auto music detection" og "always on". Samt en rekke andre valg bakpå som jeg ikke har satt meg helt inn i enda.

Jeg kan ikke se hvordan jeg noen gang vil finne noen bedre høyttaler etter min bruk og preferanse.

Her sammen med Snell C som ser uvanlig liten ut..










 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Grattis! Dette var saker. Hva slags forsterker bruker du på de ? Har du stort nok rom for slike beist da ? ;). Kjøpt ifra USA eller ?
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
De drives av Denon AVC A1 SR. Som da er en 7.1 forsterker. Så jeg var spent på lyden. Den er angivelig på 7 x 170 WATT så jeg tenkte det var nok med tanke på at subene er aktive. Jeg har testa SKIKKELIG og kan konstatere at Denonen har nok av krefter til resten. Lydmessig vet jeg at det er noe å gå på i forhold til skikkelige stereoforsterkere. Men enn så lenge duger dette i massevis.

Rommet er 35 m2, hvorav 20 m2 til stue/tv og 15 m2 til spisestue, et halvpanel skiller noe, men ellers er det helt åpent. Anlegget står på langsiden, så jeg får nok en noe uheldig effekt til ene siden, merker blant annet at det er betydelig mer basstrøkk fra ene høyttaleren. Siden det er såpass store og gode justeringsmuligheter skal jeg etterhvert teste ut å justere så det oppleves likt i sweetspot.

Og ja, de er kjøpt fra USA. En kollega er utdannet elektriker, så han hjalp meg koble de om til 230V 50hz. Det gikk raskt og smertefritt, fikk oversendt instruksjoner og skisser fra snell.

En liten(stor) barndomsdrøm dette. Har siklet på de siden min onkel kjøpte de i 2001/2002. Han kjører Holfi på sine.

Det er en vanvittig deilig lyd, og som sagt akkurat etter mine preferanser. Jeg tror dessuten aldri jeg greier å ha høyttalere uten bass-fjernkontroll igjen 8)

Du får en følelse av å lytte til en utømmelig kilde som aldri slutter å levere... Vanvittig deilig... ;D
 
C

Cyber

Gjest
De så utrolig heftige ut må jeg si, og justering av bass er jo veldig greit. Hva slags basselementer er de subbene, spesiell støvhette/center av dem...
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
måtte du bestille/importere de selv fra U.S.A. ? har selv hatt Snell,men etter at hifi-klubben sluttet å ta inn dette merket har de slik jeg forstår det ikke hatt noe agentur i Norge.min søster har et par E 5, og de låter kanonbra.har ikke samvittighet til å begynne å mase om å få kjøpe de av henne.

mvh. s,
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
Jeg har stusset litt på de bassene selv cubervision.. Den knotten du ser er ikke på utsiden går gjennom, den beveger seg ikke når bassene slår. Fant dette om subwooferene:

Description: Four-way floorstanding loudspeaker with 5-element "Expanding Array" line source and rear-firing tweeter. Integrated with internally powered, dual-driver subwoofer with reflex alignment.

mikefish: De er kjøpt fra USA ja. Endel pes, men så sinnsykt verdt det. Det verste var ventetiden på 2-3 mnd.. Er vel ingen agentur i hele Norden som jeg vet om. Det ligger forresten et par E.5 ute på bruktbørsen her: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,30948.0.html
 

JR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.01.2006
Innlegg
100
Antall liker
0
Må gratulere deg Jones. Blitt skikkelig innbarket Snell mann du nå gitt ;)
Dette var jo ett skikkelig stort steg du tok, veldig stor forskjell fra det gamle oppsettet ditt?
 

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Innlegg
190
Antall liker
0
JR skrev:
Må gratulere deg Jones. Blitt skikkelig innbarket Snell mann du nå gitt ;)
Dette var jo ett skikkelig stort steg du tok, veldig stor forskjell fra det gamle oppsettet ditt?
Takk for det JR! Her er det Snell i blodet ;)

Det er et ganske stort steg opp fra Snell Ci ja, både prismessig, alder og lyd. Den aller aller største forskjellen ligger naturlig nok i bassen, det fremstår umiddelbart som en ekstrem oppdatering og har kanskje så langt ført til at diskant/mellomtone har mistet noe fokus. Men det var spesielt en innspilling som på tidligere oppsett har irritert meg over en skarptromme som rett og slett har vært for skarp og fremtredende, med nye anlegget virker denne veldig "riktig" og på et behagelig nivå. Den nye centeren har også vært et stort løft.

Jeg er ekstremt fornøyd og kan ikke se andre høyttalere enn evt. XA Reference jeg vil noen gang bytte de ut med. Neste steg blir evt. XA75/XA90 som bakhøyttalere og kanskje også enda en XA 55 bak :)

Jeg vil nok også forske litt på forsterker-systemer med tiden. Jeg vet det er veldig mye å hente her. Skal en dag ha et dobbel-system med stereo/surround, men akkurat nå er jeg "ferdig".
 
Topp Bunn