Noe for Tweakman?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Fantastisk design, disse skulle jeg veldig gjerne hørt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.793
Antall liker
21.455
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
moro at brian taylor er tilbake!
impulse lagde noen virkelig flotte hornhøyttalere til greie priser.

design har dog aldri vært blant mr. taylors sterkeste sider, og jeg synes jo han i det minste kunne behandlet treverket litt på disse redselsfulle kassene...

men lyden er sikkert helt fremragende!
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Elementkonfigurasjonen minner jo mye om JBL Array, selv om Array er mindre stilige enn de trådstarter linker til:

Min erfaring med Array på messer og etter samtaler med andre er ihvertfall at de gir en "rett-i-fleisen" live-aktig lyd som man enten elsker eller hater.  Jeg synes de gir en ganske engasjerende lytteopplevelse på de rette typene musikk.
 

whitenr9

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Elementkonfigurasjonen minner jo mye om JBL Array, selv om disse er mindre stilige enn de trådstarter linker til
Omvendt mener du vel... ;)
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Omvendt mener du vel... ;)
Nei, jeg synes faktisk den lyse trefinishen hadde noe tiltalende ved seg. Ser at det jeg skrev kunne misforstås, så jeg har endret litt i innlegget lenger opp.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Veldig hyggelig at mannen rører på seg igjen. Du har helt rett Joaquin, design har aldri vært hans sterkeste side, men det gjelder også en del av hans kolleger når sant skal sies. At han laget ekstremt vellydende ting før er kan jeg virkelig skrive under på!
Du er velkommen til å høre når det skal være, Bambadoo! ;-)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.338
Antall liker
11.070
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja jeg måtte surfe litt etter samtalen igår impulse.
Går ned til postkontoret nå og sender dacen.
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.309
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Bambadoo, disse effektive Aspara Acoustics er jo perfekte høyttalere for deg, du som satser på AN rør ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Kan ikke du si noe om lyden på Impulse H2, impulse.
Etter hva jeg har lest og tolket, skal dette kanskje være den beste høyttalerene i impulse serien, stemmer dette? H2 må være en sjelden gjest på bruktbørsen, men tar jeg ikke feil så hadde joaquin et par for salg.

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Du har evig rett, Lf. Han hadde et par for salg. De står i stuen min nå. Heldigvis! ;-)
H2 er en fantatisk høyttaler, rett og slett. Den klart beste jeg har hatt i hus. Stikkordene er dynamikk, tilstedeværelse, enorm spilleglede og sammenheng. Og hvilken potent og samtidig lynrask bass!
Enten jeg spiller Waits, Bach, Jarrett  eller King Crimson, har jeg ikke følelsen av å høre på innspillt musikk, men på en framførelse, om du forstår. Fokuset ligger på hvordan det spilles, på tolkning og uttrykk, energi og følelse. Ikke klassiske hifiparametere som "Her var det jaggu mye bass i diskanten!" ;-)
Musikken svinger noe voldsomt, men for de som er vant med veloppdragen og tilbakelent lyd, kan det bli et sjokk å utsettes for H2. Det er så dynamisk og nærværende at det meste annet høres tregt og seigt ut. Samtidig må de ha førsteklasses utstyr rundt seg, fordi de vil avsløre svake ledd i kjeden nådeløst. Selvfølgelig elsker de Single ended 300B. Jeg hørte engang Impulse  H2 på en messe i London i 1996, drevet av Border Patrol forsterkere. Til dags dato er det noe av det aller, aller beste jeg har hørt. Det var så påfallende "Live" i forhold til alt annet jeg hørte den dagen at jeg fikk hakeslepp. Det er jammen ikke rart de er skjeldne på bruktbørsen! Jeg kan liksom ikke helt forstå hva i all verden jeg skal oppgradere til.....

Det sier vel sitt at samboeren min fikk sjokk da vi hentet dem. "Skal vi ha de tårnene der i stua???"
Fem minutter ut i den første skiva (som var favorittplaten hennes!) satt hun i sofaen med et lykkelig smil. Need I say more? ;-)
"rotekroken" her inne hørte dem hos meg før jul for et års tid siden. Han lyttet med tårer i øynene. Det var sterkt!
En annen kamerat, som nok spiller mere angstrock enn jeg gjør, satt i sofaen min og fikk ståpels av Eagles, som han egentlig ikke kan fordra. H2 blir nok værende hos meg, ja. Nicket mitt er ingen tilfeldighet, for å si det sånn.
Jeg tror ikke det er mange i omløp her til lands, men det finnes endel i England. Samtidig har Impulse en ekstremt lojal brukergruppe med egen "fanpage".
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Impulse om ikke du jobber i reklamebransjen , så har du valgt feil yrke. Fikk en sånn "må, bare må høre" følelse når jeg leser om dine erfaringer. Forstår du er "satt", men du burde kanskje vurdere Border Patrol forsterkeri ;D

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
;D ;D Ti poeng til deg, Lf. Jeg har nok jobbet i den bransjen, ja....men jeg tenkte faktisk ikke i den retningen da jeg skrev, jeg er vel bare litt entusiastisk når noe virkelig funker! Forøvrig er innkjøp av en Border Patrol det eneste jeg vurderer på hifi-fronten om dagen, ellers er jeg ekstremt fornøyd. DET er deilig,det! ;D
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Du er forøvrig hjertelig velkommen til en lytteseanse neste gang du er på disse kanter! Så kan du jo høre med egne ører.... ;-)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
126
:p
Nice!

Hm... De er fine, og har ettersigende bra slam i mellombassen!
Men designen... øh!!!
Jeg er veeeldig glad i design!

Når jeg får rota meg til det, skal jeg poste noen design
i 3d på høyttalere... Til våren ca.

Det blir litt morro å holde på med tror jeg.
Fikk sånn lyst! ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
;D ;D Ti poeng til deg, Lf. Jeg har nok jobbet i den bransjen, ja....men jeg tenkte faktisk ikke i den retningen da jeg skrev, jeg er vel bare litt    entusiastisk når noe virkelig funker! Forøvrig er innkjøp av en Border Patrol det eneste jeg vurderer på hifi-fronten om dagen, ellers er jeg ekstremt fornøyd. DET er deilig,det!  ;D
;D
Jeg tror du har har et oppsett som jeg vil elske, og tar jeg ikke feil så har vi nok mer enn nok å snakke om også ;) ,er jeg i Oslo området tar jeg derfor med glede mot tilbudet ditt.

Lf
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
;D
Jeg tror du har har et oppsett som jeg vil elske, og tar jeg ikke feil så har vi nok mer enn nok å snakke om også ;) ,er jeg i Oslo området tar jeg derfor med glede mot tilbudet ditt.

Lf
Det er jeg sikker på at du har helt rett i !
Velkommen skal du være: :)
 
Topp Bunn