Noe nytt til høsten...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sharpeye

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2005
    Antall liker
    3
    Artig lesning...

Da følger jeg opp med en tråd i november som spør...
    Så hva kjøpte dere i høst?...om dere tillater.

8)

J

Jurassic

Gjest
    En tråd med hva kjøpte dere i høst er ikke noe som høres bra ut for min del. Må ut med en god slump penger denne høsten, må ha kilde og effekt.

Vedlegg

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Jepp, her blir det oppgradering.

Kommer til å bestille en pakke med 6 stk 5cm akustikkplater, og dempe rundt anlegget.

Har prøvd nå med lånte plater, - og det....hmm...fungerte greit. ;D

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    En VPI Superscoutmaster m/ MicroBenz LP fant sitt hjem for tre uker siden. Denne skal få selskap av en EAR324Riaa, som jeg har kjøpt brukt i Danmark. Hentes av meg selv i Køben om to uker, og jeg kan knapt vente ..... ;D

I tillegg står et par rør-monoblokker på ønskelista, samt det vanlige platekjøpet da.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg har bestilt meg en Edge NL 12.1. Oppgraderer fra CJ Premier 350SA. Venter spent på at NL 12.1 skal bli ferdig produsert i USA slik at jeg kan få den i hus.

Endre
    Nå begynner Hi-Fi høsten.

Er det noen som har planer om å kjøpe seg noe nytt?

Jeg tror jeg kommer til å vurdere noen nye høyttalere til oppsettet med rør.

:)

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    44
    Jeg skal flytte til Trondheim om et par måneders tid og får dermed noe helt nytt!! Nemlig lytterommet. Etter å ha holdt på med tuning i mitt eminente lytterom på nåværende adresse i temmelig mange år er det på'n igjen i et meget annerledes rom enn det jeg har i dag!!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    hei !

det blir smått med ny hifi denne høsten p.g.a. tannlege,kringkastingsavgifift etc. men skulle jeg fått solgt noe av mine gamle bokser kunne jeg tenkt meg en ny cd-spiller.en Denon dcd 1500 eller en Rega apollo.

ellers er plate-høsten nært forestående så det blir ihvertfall mye musikkglede !

mvh. s,

LemonDog

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Jeg må bruke høsten/vinteren på å betale motorsykkelen jeg kjøpte i sommer, så jeg tviler på at det blir noen utskiftninger i anlegget på denne siden av nyttår. Det bekymrer meg egentlig lite siden jeg er godt fornøyd med det jeg har. Skal nok få kjøpt en god del plater likevel. :)

Vedlegg

O

om.s

Gjest
    ellers er plate-høsten nært forestående så det blir ihvertfall mye musikkglede !

mvh. s,
    Dette er kanskje høstens viktigste "happening", mye snadder som finner veien innom her hjemme under høst tiden....

Det kjennes faktisk godt å være fornøyd med anlegget og konsentrere seg mer på musikk innkjøpene.....

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    jepp !

hver gang jeg kjøper noe nytt til stereoen sier jeg til meg selv at jeg nå må jeg begrense meg litt i platesjappene,så skal denne investeringen gå greit.men det blir kjøpt like mange plater allikavel. 8)

mvh. s,

Ola_S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2004
    Antall liker
    0
    Förhoppningsvis kommer mina Ino Audio pi60 signatur i höst, har i dagsläget väntat drygt 15 månader :)

Vedlegg

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hmm… mine planer for utviklingen av anlegget skifter like ofte som jeg skifter en komponent. Men noen ting jeg kunne tenke meg å få gjort i løpet av høsten:

Selge Doxa 140 sign (over dobbelt så mye i anlegg som bil kan vel umulig være sundt, selv for en overivrig hi fi nerd?)
    Bygge opp den siste Klasse D forsterkeren
    Fintrimme Klasse D forsterkerne
    Eksperimentere med passivt 6db filter på DIY høyttalerne mine
    Bygge DIY stativhøyttalere (har begynt)
    Prøve aktivt delefilter
    Prøve romkoreksjon
    Få opp WAF faktoren betraktelig (nytt rack, vekk med dyner og annet skrott og inn med dempeplater)
    Bygge en enkel aktiv preamp (prøvde først passiv, noe som resulterte i at framgangen stoppet totalt opp)

Og man skal vel kanskje omsider bli ferdig med et vist Dipol prosjekt også….

Sikkert noe jeg har glemt også.. men det for heller så være.

MVH

lakki_luke

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Jeg har snart brukt en halv mill.på huset + at jeg har oppgradert anlegge med godt og vel 30 lappa.Det blir nok å spille musikk en stund fremover.Gleder meg til lange høst og vinterkvelder foran anlegge ;D

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.501
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Har spilt med oppsettet jeg har nå et års tid uten å kjenne på oppgraderings-spøkelset!
    Blir nok noen små akustiske forbedringer i rommet + jevnlig påfyll i platehyllene.

Olympia

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Ja.....planen var kanskje hytte på fjellet hvis ikke Gjedrem tar helt av.
    Ellers venter jeg med å bestille prosjektor til 1080p er på markedet med fornuftig pris.....Hifiklubben skulle få noe senere i høst; spennende!
    Deretter mulig en Esoteric DV-60
    Mht prosessor skal den også skiftes, men jeg vet ikke med hva enda.....
    Ëllers er jeg i mål med alt annet og er ekstremt fornøyd, så det blir vel å oppgradere kjellersua til en enda finere og dedikert kino/stereo "bule".

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Jah, jeg fikk realisert prosjektet mitt med nye DIY høyttalere som nå spiller.

K

kbwh

Gjest
    Kun litt trimming av min "Tuner og én kilowatt!" som jeg satte sammen i sommer,og litt pussing av min gamle Tandberg 3028A. DAC kom også inn i anlegget i sommer.

Anlegget mitt er altså klart for høsten, så handlingen blir nok helst nye plater (dvs. CDplater). Mest klassisk/kunstmusikk. Ny Thomas Dybdahl er dog forhåndsbestilt.

sTo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2005
    Antall liker
    0
    Det ble en Hegel CDP2A på meg og Red Dawn Signalkabel:D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Nei. Jeg er så fornøyd med det jeg har så.
    Det kommer nok helst til å ankomme et par forsendelser i uka fra Amazon.com.

Ja bortsett fra en kabel histen og pisten da. Men det regner jeg ikke med.
    Ble visst både ny forsterker og kabel. Jaja, sånn kan det gå.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn