- Ble medlem
- 17.09.2006
- Innlegg
- 957
- Antall liker
- 59
Hvis det nå skulle være slik at denne "super-kabelen" ga en eller annen positiv "virkning", er det da slik at denne "virkningen" ville bli enda bedre om man koblet inn enda en slik kabel i serie, eller brukte en som var dobbelt så lang? I så fall, hvorfor? Hvis ikke, hva er det da som gjør at denne kabelen har en positiv "virkning" i utgangspunktet?
Hva er det som skiller en slik ekstern kabels oppgaver fra internkablenes? (R.S. synes da i det minste å (slik jeg forstår det) ha slått seg til ro med at en kabel har en nokså uniform oppgave/funksjon, uavhengig av plassering inni eller mellom apparater. Noe som for meg virker nokså fornuftig...)
Ligger ikke strømbaner for signal og høyttalerutganger svært mye nærmere, både hverandre og i forhold til trafoer og lignende, inne i stereokomponenter? Hva har det seg at dette ikke er mer problematisk?
Hvordan er det for eksempel, overhode mulig å få en (uskjermet)tonearmskabel til å formidle musikksignaler og ikke pur støy, hvis en strømkabel er så utsatt for "innstrålt støy" at den må skjermes så til de grader?
Dette med kabler er sannelig ikke for "hvermannsen" å begripe seg på... :-[
Hva er det som skiller en slik ekstern kabels oppgaver fra internkablenes? (R.S. synes da i det minste å (slik jeg forstår det) ha slått seg til ro med at en kabel har en nokså uniform oppgave/funksjon, uavhengig av plassering inni eller mellom apparater. Noe som for meg virker nokså fornuftig...)
Ligger ikke strømbaner for signal og høyttalerutganger svært mye nærmere, både hverandre og i forhold til trafoer og lignende, inne i stereokomponenter? Hva har det seg at dette ikke er mer problematisk?
Hvordan er det for eksempel, overhode mulig å få en (uskjermet)tonearmskabel til å formidle musikksignaler og ikke pur støy, hvis en strømkabel er så utsatt for "innstrålt støy" at den må skjermes så til de grader?
Dette med kabler er sannelig ikke for "hvermannsen" å begripe seg på... :-[