Noen som har hørt Marillions Less is more?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Er dette noen god plate? Synes konseptet virker spennende, men har så blandende erfaringer med des sitse utgivelsene.

Mvh
Sniff

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Den er sånn midt på treet, men ganske dårlig (lav) lydkvalitet er det på Cd-en!

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Vet ikke noe om plata, men gleder meg vanvittig til konserten i slutten av oktober! ;D

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
f skrev:
Den er sånn midt på treet, men ganske dårlig (lav) lydkvalitet er det på Cd-en!
Ok. Da gidder jeg ikke ta meg bryet. Konsert kunne dog være stas. Så de på Rockefeller for 1000 år siden. Har aldri sett slik akrobatikk på toppen av en pa-søyle :eek:
Mvh
Sniff

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Om lydkvaliteten på en CD går foran kvaliteten på musikken, lurer jeg veldig på hva motivet for denne Hi-Fi hobbyen egentlig er ??? Man kan da vel umulig la være å kjøpe en plate fordi en eller annen sier den er midt på treet. Hele gleden med en splitter ny plate er jo å sette seg ned og lytte igjennom, for så å gjøre seg opp en egen mening. Gjerne etter gjentatte gjennomhøringer, da en plate som oftest vokser med tiden!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Du har et poeng eller to Motoman :-[. Nå var det ikke punktet med lydkvalitet som var viktigst for så vidt, selv om jeg mener at når det først lages en slik plate kan man godt legge litt ekstra knokefett i god lyd. Marillion er et band jeg har fått et ambivlent forhold til gjennom åra. "Seasons end" var en veldig bra plate. "Holydays i eden" orker jeg ikke spille, mens "Brave" har noen veldig sterke kutt. Etter det synes jeg ikke de har laget et gjennomført godt album. Det glimter til men...Dessuten synes jeg det jeg ikke helt liker med Hogarths stemme blir mer og mer fremtredende.

Dog burde jeg vel følge min innskytelse om at dette var en spennende plate og lytte selv. Jeg får ta "utfordringen" da, så får vi se. Skal vel alltids finne en plass å sette den dersom den faller igjennom ;)

Mvh
Sniff

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har aldri sagt at albumet er direkte dårlig, men liker ikke nedstrippete akustiske forandringer på gamle klassikere :'(

Det gjelder faktisk alle artister når de skal forandre melodiene på denne måten!

Kjøp heller de gamle albumene i ny remastrete utgivelser.

Du kan tryggt kjøpe den siste utgivelsen ( 2 CD-er). Det er et bedre valg.

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Synest plata er fantastisk bra! Absolutt verdt å ha i samlingen for en Marillion fan. OK, den rocker ikke akkurat, men det er jo ikke meningen heller. Synest det er en stemningsfull plate med mye sjel og nerve, og at jeg var så heldig å få oppleve denne Live gjør jo bare plata enda bedre ;D

Topp Bunn