Noen som har hørt/vet noe on Vertere sin nye platespiller?

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Hei

Lurer på om noen har hørt denne/vet noe om denne?
Vurderer sterkt på hjøp, men er den verdt pengene i forhold til for eks. Wilson Benesch full circle, som jeg har i dag?

mvh
Svein
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.689
Antall liker
58.631
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg vet ikke stort, men fra muntlige kilder har jeg hørt at den skal være klar om ca. ett år og koste ca 5000 £.
Selv om prisklassen er høy, er den rimelig i forhold til det Vertere har på markedet i dag. (SG 1: £ 12.750 og Reference til ca det doble)
Importør er vel Pilar Audio v. Eric Finsaas.

Jeg har ikke sett noe bilde eller noe annet ang. denne spilleren.
Hva vet du?

Om den er verdt pengene, kan ingen andre enn deg sjøl finne ut, men du er jo ganske bra utstyrt som du er i dag også? :)


SG1:


Priser i Svenske kr.:

SG-1 Standard - 124,000
RG-1 Standard which uses the better bearing - 160,000
RG-1 Reference, bearing like RG-1 Standard, but also uses the best external PSU - 232,000

Touraj Moghaddam er personen bak Vertere navnet.
Han er vel foruten Vertere mest kjent for å lage "Linn-knusere" hos Roksan (Xerxes).
 
Sist redigert:

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Hei
Jeg vet ingenting :) og ja , er fornoeyd med den jeg har.
Er noen rykterom at denne er mye bedre da, saa da maatte jeg spoerre om andre hadde litt info

mvh
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.689
Antall liker
58.631
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Den det er bilde av over får vi håpe er bedre enn det meste med den prisen, men det er vel ikke den du spør om?

Den Vertere -spilleren som skal koste rundt £5000 (inkl.arm), er det vel få/ingen som har sett eller hørt.
Vi får håpe at den vil åpenbare seg.

Jeg vil tro at armen som skal sitte på er noe enklere enn denne Vertere-armen.
Pris? Ca. £ 22.000.
 
M

musicus

Gjest
Spennede produkter men dyre, som nevnt, selv sikter jeg etter en WB Full Circle om ikke for lenge, tror det er mye platespiller for "normale" budsjetter, TM har en slags "magisk" finger i det han gjör, särdeles fornöyd med kablene hans, Vertere Pulse C, f.eks til 4K er ett lite kupp og en skjult skatt, den kan godt settes i ett bra oppsett til langt oppover prisskalaen.
Skulle det komma en Vertere vinylsvarv i närheten skulle absolut man tatt tilfället iakt og lyttet litt ja, Vertere er spennende! :)

mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Opphavsmannen har virkelig vist at han kan lage platespilere før, og hans tidligere Roksan-modeller er noe av det mest vellydende som kan kjøpes, men tjueto tusen euro for en arm?? Ting begynner å gå seriøst av hengslene prismessig.....
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Det er vel snakk om £. Verre & verre:(.


mvh
 
Sist redigert:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Det er inponerende med de toleransene, det er ikke vanskelig når ma har utstyr til dette.
De tjener godt på den toleransen der ja.
Har laget aksler som er lengre som er innenfor 0,004 mm, de snakker om tommer.
Inponerende for de som ikke har kunnskap om dette.
Sier ikke dette for å være stygg mod dem, det er et lite marked med tanke på produksjonen.
En artig filmsnutt:)
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Den det er bilde av over får vi håpe er bedre enn det meste med den prisen, men det er vel ikke den du spør om?

Den Vertere -spilleren som skal koste rundt £5000 (inkl.arm), er det vel få/ingen som har sett eller hørt.
Vi får håpe at den vil åpenbare seg.

Jeg vil tro at armen som skal sitte på er noe enklere enn denne Vertere-armen.
Pris? Ca. £ 22.000.
Tror, med den prisen jeg er blitt fortalt, at det er spilleren paa bilde det er snakk om.
Det var en basis model med oppgraderings muligeter til svimlende summer.
Saa det er godt mulig det er denne ja.

mvh
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Ja, har kjøpt den, men lite å fortelle om enda. Har hørt på den hos Arild, og den spiller kjempe bra.
Han sier har han aldrig hørt noe i nærheten, og han har jo hørt en del bra ting oppigjennom åra.
Gleder meg til å få den hjem, og få prøvd den der.
Nå begynner jakten på et passende riaa tinn
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.689
Antall liker
58.631
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Gratulerer med spiller i super-high-endklasse duc999.
Jeg har både sett og hørt spilleren, og at dette er bra saker er det ikke tvil om.

Cadenza Black eller?

Mvh
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Gratulerer med spiller i super-high-endklasse duc999.
Jeg har både sett og hørt spilleren, og at dette er bra saker er det ikke tvil om.

Cadenza Black eller?

Mvh
Takker, tror det blir den ja.Har en benz micro goldwing, men syns den er litt snill.

Mvh
 
Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Grattis! Fick ju strålande omtale i augusti-utgåvan av Hifi+.

"Exceptional turntables make you rush out and buy more records. That is precisely what the Vertere does. You listen, you look at your record collection, and say to to yourself it's not enough."

Det är väl det bästa betyget man kan få!
 

osc

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2004
Innlegg
718
Antall liker
395

HIFI GUIDEN; HAMAR (NORGE)
-har en VERTERE platespiller med ORTOFON CADENZA BLACK oppsatt for demo i sine lokaler på Hjellum.

Man trenger altså ikke reise til Stockholm for å se/høre herligheten:)
Kanskje den beste vinyllyden jeg noensinne har hørt!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Gratulerer med spiller. Når Benz'en dør, så sett på en fra Bluelectric Phono om armen tåler den. Da vil du først oppdage hva slags spiller du har når du får på en riktig "slemming". En mer dynamisk MC-pickup er ikke laget.

Mvh
Jan P.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Grattis! Fick ju strålande omtale i augusti-utgåvan av Hifi+.

"Exceptional turntables make you rush out and buy more records. That is precisely what the Vertere does. You listen, you look at your record collection, and say to to yourself it's not enough."

Det är väl det bästa betyget man kan få!
Takker og bukker. Har ikke fått lest testen da jeg hat vært til havs i 4 uker nå. Blir spennende, å få den hjem.

mvh
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Gratulerer med spiller. Når Benz'en dør, så sett på en fra Bluelectric Phono om armen tåler den. Da vil du først oppdage hva slags spiller du har når du får på en riktig "slemming". En mer dynamisk MC-pickup er ikke laget.

Mvh
Jan P.
Takker

Hørtes spennende ut, aldrig hørt om den. Er den like frempå som Denon 103 og 103r bare bedre?
mvh
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Pickupene fra Bluelectric er noe av det ypperste du kan få tak i. Ekstrem lav compliance, fantastisk motor og super slip gjør de til et slemt dynamikkmonster. Koster litt i innkjøp, men lang levetid gjør pu'ene svært mye rimeligere å bruke enn nesten alt annet på markedet uansett prisklasse. Av alt som produseres går brorparten av pu'ene til Asia og Russland. Produsent har fulle ordrebøker og har av den grunn "ikke behov for" egen nettside.
Pickupene fra Bluelectric egner seg ikke på lettvekts- og unipivot-armer, kanskje med unntak av modellen som heter Altair.

Men du får kose deg vinylen uansett :)
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.336
Antall liker
3.529
Torget vurderinger
4
Så bedre ut slik ja enn innpakket i bilen i går :)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.269
Sted
Oslo
Gratulerer m. en av de beste vinylspillere som finnes.


mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.950
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratulerer :):cool:


(Få tak i deksel, før du må til med hyppig støvtørk - den fine overflaten blir raskt ødelagt av mikrostriper....)
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Gratulerer :):cool:


(Få tak i deksel, før du må til med hyppig støvtørk - den fine overflaten blir raskt ødelagt av mikrostriper....)
Takker, skal ned til glassmester på mandag og få laget et deksel til den.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Gratulerer :):cool:


(Få tak i deksel, før du må til med hyppig støvtørk - den fine overflaten blir raskt ødelagt av mikrostriper....)
Emotikon har helt rett. Et deksel er fordelaktig! Men utviser du litt varsomhet ved støvtørking går det også greit. Bruk isåfall en egnet klut uten microfiber. Vertere benytter ihvertfall acryl og ikke plexiglass. Det er bra.

Jeg får i det minste håpe at du fikk med acrylrens/polish av forhandler. Det gjør underverker med en årlig rens - omtrent som nyfølelsen av polert bil :)

Nyt platespilling og kos deg.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Gratulerer :):cool:


(Få tak i deksel, før du må til med hyppig støvtørk - den fine overflaten blir raskt ødelagt av mikrostriper....)
Emotikon har helt rett. Et deksel er fordelaktig! Men utviser du litt varsomhet ved støvtørking går det også greit. Bruk isåfall en egnet klut uten microfiber. Vertere benytter ihvertfall acryl og ikke plexiglass. Det er bra.

Jeg får i det minste håpe at du fikk med acrylrens/polish av forhandler. Det gjør underverker med en årlig rens - omtrent som nyfølelsen av polert bil :)

Nyt platespilling og kos deg.
Fikk med klut :) og en del andre ting. Spilling er det mye av nå, hadde ikke trodd at forskjellen skulle bli så stor.
 
Topp Bunn