Noen som har testet Furutech eller In-akustik Reference strømkabler?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.064
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Denne (og andre solid-core kabler) bør kun brukes til fast installasjon. Tenker du å lage kabel for tilkobling fra støpsel i veggen og inn til forsterkeren din skal du ikke bruke slik kabel.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Noen som har testet noen av Furutech sine strømkabler?
Ser PM Audio har et utvalg av disse - PM Audio

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Eirik84: Her brukes Furutechs FP3TS762 femkvadrater som hovedstrømkabel til forsyning på to av mine tre padder. Ellers har jeg FP314Ag til TVen og FP318Ag til åttetallsforsynte apparater. Sikkert som banken, slipper gjennom alt, godt skjermet, bygget etter japansk kvalitetsnorm. ANBEFALES! Selvfølgelig terminert med Furutechs egne kontakter. Disse kablene samarbeider med flere sett Ecosse Reference Big Red som- når de er ferdige- har Furutech 50-serie terminering rund baut.

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Eirik84: Her brukes Furutechs FP3TS762 femkvadrater som hovedstrømkabel til forsyning på to av mine tre padder. Ellers har jeg FP314Ag til TVen og FP318Ag til åttetallsforsynte apparater. Sikkert som banken, slipper gjennom alt, godt skjermet, bygget etter japansk kvalitetsnorm. ANBEFALES! Selvfølgelig terminert med Furutechs egne kontakter. Disse kablene samarbeider med flere sett Ecosse Reference Big Red som- når de er ferdige- har Furutech 50-serie terminering rund baut.
Takk for svar, høres jo ut som du er fornøyd :)

Redd den på fem kvadrat blir i stiveste laget når jeg har plate bak på tvbenken, så kabel må inn på midten og ut på siden til strøminntak på enhet.
Men har kikket litt på den som heter FP3TS20 , og den er nok litt mer fleksibel..

Zarastro

Medlem
Ble medlem
07.07.2013
Antall liker
10
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
12
I use the newest Furutech FP-S35N between the wall and the power conditioner and it is just amazing.

I prefer it from the older Furutech cables, it has a richer sound, i just wish it was little more flexible.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Opplever dere lydforskjeller mellom de forskjellige strømkablene?
Har noen selv og er litt usikker om jeg innbiller meg dette eller om det er fakta.
Sliter litt med å forstå hvordan dette kan virke.
Har lest en del om evnet og selv om det finnes gode forklaringer,så er det alltid noen som er like gode på å forklare feilen på denne teorien :)

Har selv noen Furukawa kabler .
Selv opplever jeg lyden som noe mer behagelig og sømløst.

Zarastro

Medlem
Ble medlem
07.07.2013
Antall liker
10
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
12
The differences are easy to listen, some people will always think that this is placebo but IMHO it is not.

After experiencing what the best power cables can do to a system there is no going back, it is a simple as that.

What is true though is that the prices for the best cables are insane and they do not relate with real value for money.

When it comes to those very expensive products the question is not if they worth the money, rather a) if you have the money and b) if you are willing to pay. As simple as that.

For the rest of us who want good cables that do make a difference at real world prices, the Furutech reel cables are a real solution.
Opplever dere lydforskjeller mellom de forskjellige strømkablene?
Har noen selv og er litt usikker om jeg innbiller meg dette eller om det er fakta.
Sliter litt med å forstå hvordan dette kan virke.
Har lest en del om evnet og selv om det finnes gode forklaringer,så er det alltid noen som er like gode på å forklare feilen på denne teorien :)

Har selv noen Furukawa kabler .
Selv opplever jeg lyden som noe mer behagelig og sømløst.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
Amen Zarastro.
Veldig enig,spesielt at de dyreste ikke er verdt det.

carisma

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2014
Antall liker
916
This is the answer from a well known amplifier company. They do not make power cables.
Here:
Hello,

Your listening experience with better power cables is confirmed by thousands of other users with lot of different amplifiers.

The truth is that most, but not all cable sound phenomenons are explained clearly already. There is enough proof and experience about how to build and which parameters are important, but open questions are there as well, e.g. what about the long cheap lines inside the walls?

Science always starts with observation, documentation and the acceptance of the observed. Second step are theories of function, third proof in theory, later measurement...
Lots of people are technicians, but not scientists and refuse the existence anything that is not proofed yet.
The very same kind of people supported the church in the middle ages, when the it was decided that everything to be invented has been invented already and any further challenge of the status quo was considered a disrespect against god.

Never let others tell you what you are experiencing!

Wish you lots of pleasant listening with or without placebos! ;-)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Ironisk nok ser det ut til at flest hører forskjell på strømkabelbytte på kilder/dacer/forforsterkere enn effektforsterkere.
Jeg hadde egentlig trodd forskjellene skulle være lettere å høre på store effektforsterkere.

Laget en DIY-kabel selv for et par år siden basert på Ölflex 3g1,5mm skjermet, men var ingen hørbare forskjeller på min daværende surroundreceiver.
Men er en gevinst i seg selv å få tilpassede lenger og få det ryddig bak tvbenken.

Dog har jeg mer tro på at en solid kabel fra en kvalitetsprodusent som Furutech kan utgjøre en forskjell.
Som bildet under viser har jeg tvbenk med de typiske kabelhullene på midten, slik at det er umulig å få lagt strømkabler og signalkabler i 90graders vinkler som det anbefales. Derfor tror jeg best mulig skjerming av strømkabel i alle fall ikke er noen ulempe.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.782
Sted
Smurfeland
@Eirik84: Hvis det er manglende kabelhull som stopper deg fra å få det ryddig bak tvbenken din, så anbefaler jeg å vurdere en liten investering i et hullsagsett fra f.eks. Biltema. Da kan du få akkurat så mange åpninger du vil i passende størrelse bak benken din, og du kan plassere dem der de er mest praktisk og/eller minst synlig. Koster nesten ingen penger.

Hullsagsett - Biltema

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
@Eirik84: Hvis det er manglende kabelhull som stopper deg fra å få det ryddig bak tvbenken din, så anbefaler jeg å vurdere en liten investering i et hullsagsett fra f.eks. Biltema. Da kan du få akkurat så mange åpninger du vil i passende størrelse bak benken din, og du kan plassere dem der de er mest praktisk og/eller minst synlig. Koster nesten ingen penger.

Hullsagsett - Biltema
Ja det er selvfølgelig en mulighet - hadde bare ikke så lyst til å perforere tvbenken jeg betalte 6.000kr for med èn gang :p
Nå har jeg jo hatt den i et års tid, så mulig mulig..

Hindrer meg i utgangspunktet ikke fra å ha det ryddig bak der (har kun stereooppsett), men heller det at det er vanskelig å skille strømkabler og signalkabler når ting må samles gjennom ett slikt hull.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.782
Sted
Smurfeland

Hullsagsett - Biltema
Ja det er selvfølgelig en mulighet - hadde bare ikke så lyst til å perforere tvbenken jeg betalte 6.000kr for med èn gang :p

Hindrer meg i utgangspunktet ikke fra å ha det ryddig bak der (har kun stereooppsett), men heller det at det er vanskelig å skille strømkabler og signalkabler når ting må samles gjennom ett slikt hull.
Ser den, særlig hvis du tenker at du skal prøve å selge den igjen om ikke så lenge. Selv ville jeg nok tenkt at det hadde vært bedre med noen små tilpasninger så den hadde passet mine behov bedre, bruker man en god hullsag så blir det et pent, rundt hull man kan plassere bak hver komponent så det nesten ikke synes. Bare et forslag. :)

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

Hullsagsett - Biltema

Ser den, særlig hvis du tenker at du skal prøve å selge den igjen om ikke så lenge. Selv ville jeg nok tenkt at det hadde vært bedre med noen små tilpasninger så den hadde passet mine behov bedre, bruker man en god hullsag så blir det et pent, rundt hull man kan plassere bak hver komponent så det nesten ikke synes. Bare et forslag. :)
Ja er ikke er dumt forslag.
Har tenkt å sette den nye BD-spilleren under forsterkeren når jeg får ting på plass etter håndverkerne er ferdig, og siden det aller meste av forsterkere/cd/bd-spillere har strømtilkobling på venstre side (sett forfra), så får jeg i alle fall lagt disse strømkablene for seg selv :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Eirik84: Furutech FP318Ag holder i massevis til ditt bruk. En av hver -IEC og åttetalls. Ellers har jeg også ei ekstra skinne du kan bruke. Interesse vises med en PM.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Denne (og andre solid-core kabler) bør kun brukes til fast installasjon. Tenker du å lage kabel for tilkobling fra støpsel i veggen og inn til forsterkeren din skal du ikke bruke slik kabel.
Nordost bruker solid-core på alle sine kabler fra Heimdall og oppover, men det er kanskje andre krav ift kabler når de lages av store selskaper med produksjonmaskiner og ikke er håndlaget?

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Fulgte det ikke med kabler på produktene deres ? Kablene på biltema er CE merket og koster ikke mange tierne!

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.860
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Fulgte det ikke med kabler på produktene deres ? Kablene på biltema er CE merket og koster ikke mange tierne!
Hovedpoenget var egentlig å få kortere kabler for å minimere kabelrot bak tvbenken.
Den jeg finner på Biltema er 1,8 meter og da enda lenger enn den som følger med, i tillegg synes jeg ledere på 0,75mm er litt lite..

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
282
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
Jeg bestilte en in-akustik Reference AC-1502 strømkabel fra Dynabel sist uke. Bruker den til min Primare BD32 spiller fra IsoTek nettfilter. Veldig imponert over hva den gjør til prisen - dynamisk lyd, flere detaljer og dyp og stram bass. Bedre resultat en med Nordost Blue Heaven og Red Dawn LS. Ble i overkant frisk til min Burmester CD-spiller, men passet godt til Primare. Har ikke prøvd mot forsterker så langt, men skal teste mer framover. Den har jo ferrite filter innbygd og er godt skjermet, veldig spennende alternativ i prisklassen!

U

Utgatt24668

Gjest
Ironisk nok ser det ut til at flest hører forskjell på strømkabelbytte på kilder/dacer/forforsterkere enn effektforsterkere.
Når det gjelder bytte av kabler så er det vel anbefalt å begynne tidlig i verdikjeden. Crap in = crap out :)

Jeg slutter ikke å bli overrasket over forskjeller i kabler. Jeg brukte lakriskabel på forsterkeren i påvente av en bestilling av Gryphon-strømkabel - og forskjellene var tildels store etter byttet.

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
282
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
Signalkilder har gjerne kretser som er ømfintlige for kvalitetsforskjeller på strømmen inn, derfor stor effekt med godt skjermet og konstruert strømkabel (pluss nettfilter) på disse. Husk også å vende fasen riktig veg. Jeg bruker Furutech FP-3TS762 (huff, langt navn!) med FI-50 kontakter inn til min integrerte forsterker med godt resultat, den var også en forbedring fra Red Dawn LS. Fikk tips om å bruke bedre dimensjonert strømkabel til forsterker, og det hjalp på bassresponsen umiddelbart! :)

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
115
Torget vurderinger
9

Hullsagsett - Biltema

Jeg fjernet hele bakplata på min benk, den er såpass dyp at det synes ikke fra sitteposisjon (ca 3 ,5 meter unna). Og i tillegg får jeg mye bedre lufting til komponentene.

Mvh

Topp Bunn