Takk for nyttig informasjon. Det kan sikkert trenges utskifting av kondensatorene etter såpass mange årHvis det ikke er gjort noe med delefiltrene, bør du starte med å bytte ut Elcap kondensatorene med nye Alcap fra Falcon Acoustics.
mvh
Skal prøve detVisst du løsner de 4 skruene rundt domen, tror jeg du kan løsne hele frontplata, slik at plata med domen og svingspolen kommer løs. Da kan du jo se om bruddet ligger mellom membran og svingspole. Visst det er tilfelle kan du dra av en vikling fra spolen, smelte lakken av enden, og lodde det sammen igjen. Skru på plata og membran, voila fikset. Er bruddet i selve svingspolen, er det kjørt. Det er bare å prøve
Mvh
Jarl
Hei Pilsern. La merke til at du nevnte TLS 50. Har du disse selv? Jeg er på jakt etter et par, som skal kobles opp mot en nyoverhalt Tandberg TR 2075. Hvordan er drifta av disse ifht. de større monitorene, er det sjangs for Tandbergen å henge med her tror du? Eller bør jeg heller gå for ALS 40?Det kan nok stemme Jarl, sletta mitt misvisende innleggI min tid i Audioscan fikk vi Peerles diskanter til compact og compact II. Hadde aldri noen ALS30 inne for rep, så der er jeg ikke sikker.
Mvh
Jarl
AUDAX TW025A0 8 ohm 12 x 8 Tweeter, replaces IMF, Celef, Radford
Tok å sjekka diskanten i TLS50 - den ser ut til å være Peerless HD12x8D
mvh
Hei,Hei Pilsern. La merke til at du nevnte TLS 50. Har du disse selv? Jeg er på jakt etter et par, som skal kobles opp mot en nyoverhalt Tandberg TR 2075. Hvordan er drifta av disse ifht. de større monitorene, er det sjangs for Tandbergen å henge med her tror du? Eller bør jeg heller gå for ALS 40?Det kan nok stemme Jarl, sletta mitt misvisende innleggI min tid i Audioscan fikk vi Peerles diskanter til compact og compact II. Hadde aldri noen ALS30 inne for rep, så der er jeg ikke sikker.
Mvh
Jarl
mvh
Mvh. Caron
Såpass ja Det hadde vært spennende å hørt hva du får ut av den kombinasjonen, så kjære vene, kople opp please... Jeg tenker som så, TR 2075 var jo en god match med både TL 5020 og Studiomonitor, og antar da at TLS 50 blir i høvelig samme kategori. Men vet ikke hvor tungdrevne de er, følsomhet osv, så før jeg evt. handler (uhm, ja, ikke helt lett å få tak i heller...) skulle det vært supert med en rapport om dette ja.Hei,Hei Pilsern. La merke til at du nevnte TLS 50. Har du disse selv? Jeg er på jakt etter et par, som skal kobles opp mot en nyoverhalt Tandberg TR 2075. Hvordan er drifta av disse ifht. de større monitorene, er det sjangs for Tandbergen å henge med her tror du? Eller bør jeg heller gå for ALS 40?Det kan nok stemme Jarl, sletta mitt misvisende innleggI min tid i Audioscan fikk vi Peerles diskanter til compact og compact II. Hadde aldri noen ALS30 inne for rep, så der er jeg ikke sikker.
Mvh
Jarl
mvh
Mvh. Caron
Ja, jeg har et par TLS50mkIIa - jeg har en TR2075 også, men kombinasjonen har jeg faktisk ikke prøvd.
En stund siden begge har vært fremme her så må kanskje prøve de i sammen
mvh
Ja skal se om jeg får prøvd ut kombinasjonen.Såpass ja Det hadde vært spennende å hørt hva du får ut av den kombinasjonen, så kjære vene, kople opp please... Jeg tenker som så, TR 2075 var jo en god match med både TL 5020 og Studiomonitor, og antar da at TLS 50 blir i høvelig samme kategori. Men vet ikke hvor tungdrevne de er, følsomhet osv, så før jeg evt. handler (uhm, ja, ikke helt lett å få tak i heller...) skulle det vært supert med en rapport om dette ja.Hei,Hei Pilsern. La merke til at du nevnte TLS 50. Har du disse selv? Jeg er på jakt etter et par, som skal kobles opp mot en nyoverhalt Tandberg TR 2075. Hvordan er drifta av disse ifht. de større monitorene, er det sjangs for Tandbergen å henge med her tror du? Eller bør jeg heller gå for ALS 40?
Mvh. Caron
Ja, jeg har et par TLS50mkIIa - jeg har en TR2075 også, men kombinasjonen har jeg faktisk ikke prøvd.
mvh
Sjekk den :-DSkal prøve detVisst du løsner de 4 skruene rundt domen, tror jeg du kan løsne hele frontplata, slik at plata med domen og svingspolen kommer løs. Da kan du jo se om bruddet ligger mellom membran og svingspole. Visst det er tilfelle kan du dra av en vikling fra spolen, smelte lakken av enden, og lodde det sammen igjen. Skru på plata og membran, voila fikset. Er bruddet i selve svingspolen, er det kjørt. Det er bare å prøve
Mvh
Jarl
Ja, jeg har en kompis som akkurat har fått fatt i Tb Studiomonitor som han driver med en 2075, og jeg må si jeg synes det låter knallfint. Nå har jeg ikke hørt ham dra voldsomt på da, men ved passe lyttevolum låt det både mektig og uanstrengt. Nei, jeg tror jaggu jeg lar hifisharken fortsette å søke etter TLS 50 gitt, så avventer jeg evt. andre saker/modeller til du har testa kombinasjonen. Er rart med det, når man allerede har TLS 80 II i drift og er superfornøyd med de, vil man jo helst unngå å gå altfor langt ned i IMF-modellrekka på nr.2-anleggetJa skal se om jeg får prøvd ut kombinasjonen.Såpass ja Det hadde vært spennende å hørt hva du får ut av den kombinasjonen, så kjære vene, kople opp please... Jeg tenker som så, TR 2075 var jo en god match med både TL 5020 og Studiomonitor, og antar da at TLS 50 blir i høvelig samme kategori. Men vet ikke hvor tungdrevne de er, følsomhet osv, så før jeg evt. handler (uhm, ja, ikke helt lett å få tak i heller...) skulle det vært supert med en rapport om dette ja.Hei,Hei Pilsern. La merke til at du nevnte TLS 50. Har du disse selv? Jeg er på jakt etter et par, som skal kobles opp mot en nyoverhalt Tandberg TR 2075. Hvordan er drifta av disse ifht. de større monitorene, er det sjangs for Tandbergen å henge med her tror du? Eller bør jeg heller gå for ALS 40?
Mvh. Caron
mvh
Har du hørt TR2075 på TB Studio Monitor ?
TL5020 er nok lettere å drive så det kan jeg tenke meg kan være en god kombinasjon med 2075, men til SM så synes jeg TR2075 blir for puslete.
Beste lyden jeg har fått ut TR2075 var med B&W DM4, det var en magisk kombinasjon.
Kanskje IMF Super Compact II er en god kombinasjon med 2075, de er muligens lettest å finne brukt av IMF'er
mvh
Takker for den opplysningen, da gjenstår det bare å finne tak i et par lytefrie eksemplarer av arten Det ligger et par på DBA.dk som selges sammen med en Sansui AU 9900. Har vært i kontakt for å få kjøpt kun høyttalerne, men har så langt ikke fått aksept. Men de har ligget ei god stund nå, så håpet er der enda. De er dessverre hvitmalte, men mine TLS 80 II var svartmalte (også hentet fra Danmark), og de ble strøkne etter stripping og voksing, så den runden er jeg ikke redd for å gjenta...Hei Caron
Tandberg 2075/2080 går fint på TLS50. Har brukt begge på mine RSPM MkVII, og det spiller fint. Man kan ikke spille dundrende høyt, men fint lyttevolum går helt fint. TLS50 er en flott høytaler, og holder fint følge med det meste.
Skrudde ut nederste ht for å se på delefilteret. Har nok fått kjørt seg disse.Glimrende Jarlerik :-D Da er det bare å recappe filteret med Alcap-kondiser, pusse og olje kassene, for så og sette seg ned å nyte.
Mvh
Jarl
Kassene er veldig bra, og det er lyden også, søkke som det spiller!Ser bra ut de der.
Bjerkvik på tur til å bli den nye IMF bygda skjønner jeg
Ang skruer, hva med Wurth ?
Lå på ei FB gruppe for Harstad, men dem ble solgt billig. Hadde bare ikke tid til å hente dem.Hvor selges imf tls 50 ?
Hei Bjørn. Jeg vill åpnet begge for å være sikker på at det e 8ohm i den andre høyttalern også.Hej IMF-entusiaster!
Jag har ett par IMF TLS 80, som jag är mycket nöjd med. De är i orginal-skick, sånär som på en sak. En av HF 1300 diskanterna var fullständigt uppeldad, ingen talspole alls kvar.... Jag hade en diskant från ett par B&W DM2a, liggandes, den är på 16 ohm, har kompenserat detta med konstantimpedanspoteniometer, så att förstärkaren, ser en impedans, som liknar 8 ohm. Det är inte optimalt...
Nu vill jag kolla med er på forumet om ni vet om IMF TLS 80 har Celestion HF 1300 med 8 ohms impedans.
Jag slipper helst att öppna den andra högtalaren för att kolla, fronten är tätad, med något som liknar gammal modellera, det var minst sagt ett kletigt jobb att ta bort det från den jag har haft fronten demonterad på.
Det finns nya membran med talspole eller lösa talspolar att köpa på E-bay. Eller har någon en frisk HF1300 liggandes?
Med vänlig hälsning,Björn D
Du skulle kjøpt TLS50 du vurderte, i de fleste sammenhenger overgår TLS50 både TLS80 og RSPM ved å rett og slett låte bedre. TLS50 er mine favoritter av IMF-høyttalere lydmessig. Men har forbannet meg på å en gang skulle lykkes med RSPM'ene jeg har... Trenger annen forsterker skal jeg gjøre det i alle fall. Koblet mot forsterker jeg har så uten tvil, TLS50 hadde overgått RSPM'ene.Kassene er veldig bra, og det er lyden også, søkke som det spiller!Ser bra ut de der.
Ja begynner å bli noen par i Bjerkvik nå, var så vidt jeg handlet med noen TLS50 her om dagen også
Jeg skal ta en runde å høre om hva som finns av skruer. M4.5 er ugunstig dim.
Du skulle kjøpt TLS50 du vurderte, i de fleste sammenhenger overgår TLS50 både TLS80 og RSPM ved å rett og slett låte bedre. TLS50 er mine favoritter av IMF-høyttalere lydmessig. Men har forbannet meg på å en gang skulle lykkes med RSPM'ene jeg har... Trenger annen forsterker skal jeg gjøre det i alle fall. Koblet mot forsterker jeg har så uten tvil, TLS50 hadde overgått RSPM'ene.Kassene er veldig bra, og det er lyden også, søkke som det spiller!Ser bra ut de der.
Ja begynner å bli noen par i Bjerkvik nå, var så vidt jeg handlet med noen TLS50 her om dagen også
Jeg skal ta en runde å høre om hva som finns av skruer. M4.5 er ugunstig dim.