EAR har etpar ekstremt gode ting som jeg definitivt ville kikket nærmere på om jeg var på jakt etter rørbasert riaa..Ikke er de astronomisk dyre heller. Ellers har conrad-johnson levert mye som sikkert kan letes opp via diverse bruktfora. Likevel, Dog har et godt poeng. Det som er forførende meg rør kan også hentes inn andre steder fra, så slipper du problemer med gain, evt brum og støy.. Keep us posted, ok?
Jeg ville da ha anbefalt EAR 324 som har "rør-lyd" uten bruk av rør. Denne riaa er tystere og har mer kontroll i både topp og bunn enn noen av de rørbaserte modellene fra Tim de Paravicini, og har justeringsmuligheter og gain så det holder. Dette var jo noen av hovedkriteriene Cable Guy i utgangspunktet var ute etter. I mine ører har EAR 324 myde av Audio Research PH 5 på stereoider (og er samtidig tystere)!!
"The front of the unit offers versatility galore. Starting on the left side, the first control, a round knob, allows for selection of 40, 15 or 4 ohm loading on input one. Next, nearer the bottom of the face, is a small recessed push-button to select between the two inputs. This is followed by two more round knobs, vertically aligned, for the control of the MM input. The upper knob allows selection of 20, 100, 220, 330 or 470 Pico Farads of capacitive loading while the lower permits selecting 100 K, 47 K, 33 K, 22 K or 16 K of impedance. In the center of the thick, brushed aluminum front panel is a gain control offering 0, -6 or 12 dB of attenuation from 54 dB. In the same vertical alignment as the input selector are the next two push buttons, the first allows for phase inversion (0 or 180 degrees) and the second chooses stereo or mono. Finally, at the right side and centered, is the rotating on/off switch with a blue pilot lamp immediately below."