Noen som vet hva dette er ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.471
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Driver og rydder i et dødsbo......og disse kablene lurer jeg på hva er ? Massive flate kobber kabler, stive som fy i bomullstrømpe......
Kan dette være Duelund kabler kanskje ? Han likte (som meg) minst mulig plastikk i signalveien.

20241123_221647.jpg
20241123_221622.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.471
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Var tenkt at overskriften skulle si: NOEN som vet og ikke nonen....... men dere tok vel den at det bare var mine sossiser som trykte feil på tastaturet.

Det og kalle dette for "kabler" er kanskje noe misvisende......... "skinner" er kanskje nærmere ?........ høyttalerskinner.......... der ser man...... toghobby og stereohobby lar seg forene bare man legger litt vilje til ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.471
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ingen som vet noe om dette ?.......... jeg husker at det var en eller annen på HFS som drev med dette, men husker ikke hvem det var...... kan det ha vært KjellB ?....... eller var Reidar Solhaug montro ?........ eller var det Duelund......... kan til og med ha vært Roger Sperling.......... men det begynner og bli noen år siden og "husken" er ikke hva den var lenger.......... anyway, må bare prøve de ved anledning, designet er jo helt opp i min gate vedr utjevning av skinneffekt og tvinge signalet gjennom kablen og ikke utenpå, problemet slike stive "skinner" er jo at hvis man rører på de og de står i det minste spenn, så kan man lett knekke både forsterker og høyttaler terminaler.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.520
Torget vurderinger
4
Mener det var Reidar Solhaug

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
9.792
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
50 Hz går igjennom hele kabelen.
Høyere frekvens så vil signalet trekke utover i kabelen uansett om den er solid eller ikke.
Men har det noe betydning for det vi driver med, tror ikke det.
Min svoger drev som radioamatør på microbølger, der hadde de ganske fete kabler til antenna.

Sist redigert:

møffe

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2016
Antall liker
1.290
Sted
Lolland, i udkanten af Danmark
Duelund ledninger var udglødet for bedre flexibilitet. der i mod var finichen ringe. Måske noget andet hjemmelavet Duelund inspireret..?
my 50 cent

m

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
167
Torget vurderinger
7
Kan det ha vært en av @LMC sine kreasjoner? Han testet ut mye flatvalset, kobber gull og sølv husker jeg. Har selv noen hundre gram med gull og sølv fra den gangen. :LOL: Kjøpt relativt billig hos KA Rasmusen den gang.

Topp Bunn