Takk for kommentarer.Fremdriften kan nok bli litt i rykk og napp.Men bilder skal jeg pøse ut. Det er jo en vesentlig side ved dette prosjektet å lære mer om disse tingene.Og jammen er det mye å sette seg inn i. Om noe jeg viser frem skulle utløse latter og forundring over hvor mye dumt det går an å gjøre, kos dere.Her skal terskelen ligge lavt hva kommentarer og innspill angår. Jeg blir vanskelig å fornærme i denne sammenhengen. Fornuftige innspill er hjertelig velkommen.Jeg har snappet opp tidligere dette med vinklingen. Skal jeg forstå dere dithen at vinklingen er det vesentligste?Hva gjelder gjensidig påvirkning mellom opt choke og mains? det er ellers uproblematisk å "potte" inn choken og opt under chassis, lite ekstra arbeid og liten ekstra utgift.Men om det er uten betydning så er det jo på den annen side ikke nødvendig å gjøre det.Så litt kort om prosjektet.Jeg har snust på flere ting å bygge i løpet av vinteren. det blir til sist kanskje litt tilfeldig hva man velger. Noe av begrunnelsen er den gode dokumentasjonen til Byrith.Noe skyldtes at det var gøy å følge tråden til Andreas.Jeg valgte å bruke Lundahls trafoer og ta sjangsen på at jeg skal klare å få maskert dem på en pen måte.Sendte tidligere i vinter en forespørsel til Byrith om han hadde kjennskap til at andre trafoer var benyttet med hell i "hans" krets.Hans eneste kommentar til dette var at etter å ha jobbet med trafoer i 45 år var han stadig overbevist om at den svenske standard var second til none. Men at jeg ikke måtte tolke dette dithen at ikke andre trafoer kunne gjøre en utmerket jobb. For meg er det nok å bryne seg på her allerede og jeg valgte derfor å ikke skaffe meg et mulig stabilitetsproblem ved å benytte annen opt.Jeg spurte også byrith om det var tilkommet noen endringer, det er jo tross alt noen år siden han modifiserte mullards 5-20.Det er tilkommet en endring i PSU.Anodespenningen er bedre filtrert:Enten er to 220uF lytter erstattet med to 470uF lytter eller så er det gjort en utvidelse med en ckoke på 8 Hy etter de to 220uF og deretter en kjede med to 470uF.Jeg har valgt Choke løsningen.Det koster ikke all verden ekstra og jeg har fått den løsningen fremholdt som beste alternativ her.I specs til mains står følgendeMagnetic stray is extremly small if secondaries of the to coils are loaded identically.Sec 1 28 ohm/390v/0,55A, sec 2, 3, 4, 5 alle 0,1 ohm/6,6v/3,1A sec 6 35 Ohm/110V/40mA.Hadde i utgangspunktet tenkt å tappe glødespenningen fra mains.Motforestillinger her?Hvilken betydning har Innholdet i sitert engelsk setning i forhold til dette? er det å anbefale å bruke egen trafo til glød, eller blir det hipp som happ?