Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Listhaug må ha utvist noe nær norgesrekord i manglende gangsyn. Alternativt den som hentet henne til regjeringen.
    Det blir vanskelig å hente inn advokater, revisorer, konsulenter eller andre såkalte frie yrkesutøvere til politikken hvis fortrolige kundelister skal offentliggjøres i alle tilfeller. Lundteigen har et poeng med at det trengs en grenseoppgang her. Nå har jeg ment lenge at svingdør mellom politikk og pr-byråer er en uting, og Listhaug var mer enn tett nok opp til den grensen som stortingsrepresentant, men her har jeg nok en sterk fornemmelse at "noen" opplever henne som en trussel og er ute etter å finne noe å ta henne ned på. Jeg gjetter at hverken Tine, Nortura eller Bondelaget står på den "hemmelige kundelisten" hennes. Ikke undervurder hvor sterke næringsinteresser hun er i ferd med å legge seg ut med.
    ^Man ser så ugjerne det man ikke vil se.

Lovfestet beskyttele av taushetsplikt gjelder fortsatt, og mange yrker har slikt vern.
    Men som VG påpeker, får det være maken på pompøsitet blant PR-rådgivere, som har diktet opp slikt vern for seg selv.

First House er i tillegg en lobby-virksomhet, mer enn et pr-byrå etter tradisjonell forstand, og har arbeidet via indre nettverk og skjulte kanaler i mange tilfeller. Naturligvis er det viktig for landbruksnæringen å vite om statsråden som sugde tom melketanken på gården som liten arbeider for en av matvarekjedene.

Bent Høies kone har i årevis drevet lobby-virksomhet for et innsatsområde som faller inn under Helse/Omsorg. Dette er det åpenhet omkring, og Høie vil vurdere sin habilitet.

Men vi skal ikke få vite hvem Sylvi Listhaug har arbeidet for, og vet følgelig ikke hvem hun arbeider for, som statsråd.
    Det ville knatret med utropstegn i rødgrønn-tråden om det var omvendte fortegn her.
    Det er nok ingen kone men ektemann.

Helsedepartementet gransker Høies habilitet - Aftenposten
    Jeg liker å se på det som kone.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jeg har ikke sett det i denne tråden hittil, men jeg ser allerede at noe sånt kan komme til å skje atter en gang...:

Jens den forhatte

Pinlig, trist, kunnskapsløst, farlig.

Honkey

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hun skal legge frem listen fordi hun kan være innhabil, Vedum var innhabil fra dag 1.
    Aha - man er inhabil som landbruksminister fordi man er bonde... - ...hva er man da om man har økonomisk utdannelse og blir finansminister?
    Jeg trodde inhabil var at vedkommende har private eierinteresser som vil påvirkes av avgjørelsen, at en bonde sitter som landbruksminister går vel under dette.
    Så hvis Listhaug er inhabil så var garantert Vedum det.

Fint at du nevner det med finansminister og økonomisk utdannelse, det viser hvor latterlig denne saken rundt Listhaug egentlig er.

Forresten så ble forslaget om å endre reglene enstemmig avvist 11. mai 2010, jeg regner med mange av de som går så hardt ut mot Listhaug stemte nei i 2010.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Listhaug har vel så vidt jeg forstår gitt listen sine til departementsråden, slik at det kan kontrolleres av den om det skulle forekomme tilfeller av inhabilitet. Erna Solberg kunne sikkert forlangt å få se dem også, men har vurdert at dette ikke er viktig.

Så den kampanjen nå er ikke annet enn et forsøk fra monopolistlobbyen for å presse en forhåpentligvis handlekraftig landbruksminister ut slik at man kan få en ny nikkedukke slik den forrige var.

Vi får se om hun har både integritet og bein i nesen og ikke legger seg på kne for sensasjonspressen og subsidiemafiaen.

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Hun skal legge frem listen fordi hun kan være innhabil, Vedum var innhabil fra dag 1.
    Aha - man er inhabil som landbruksminister fordi man er bonde... - ...hva er man da om man har økonomisk utdannelse og blir finansminister?
    Jeg trodde inhabil var at vedkommende har private eierinteresser som vil påvirkes av avgjørelsen, at en bonde sitter som landbruksminister går vel under dette.

Fint at du nevner det med finansminister og økonomisk utdannelse, det viser hvor latterlig denne saken rundt Listhaug egentlig er.
    Poenget mitt med å referere til økonomiutdannelse og finans er at en logisk slutning av din argumentasjon (Slagsvold Vedum er bonde og dermed inhabil som landbruksminister) er at finansministeren er inhabil. Latterlig - definitivt.

Begrepet habilitet bragte du på bane, ikke jeg, men å snevre det inn til private eierinteresser blir nok i snaueste laget. Det gjelder personlige interesser som kan påvirke beslutningsprosesser, dvs partiskhet.

Interessant selvfølgelig hvem definerer habilitet. Når det gjelder en offentlig person, tjenestemann, politiker er de avhengige av at vi - folket - har tillit til at de opptrer uhildet.

Den tilliten undergraves når hverken vi - folket - eller et representativt utvalg (f eks Stortinget, kontroll- og konstitusjonskomitéen eller tilsvarende) kan verifisere interessene.

Skulle likt å se argumentasjonen om de rød/rødgrønne hadde prøvd det samme med f eks pølse-Hanssen og samme hemmelighold. Noe som er/ville vært, like ille i mine øyne.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.470
    Torget vurderinger
    4
    Listhaug har vel så vidt jeg forstår gitt listen sine til departementsråden, slik at det kan kontrolleres av den om det skulle forekomme tilfeller av inhabilitet. Erna Solberg kunne sikkert forlangt å få se dem også, men har vurdert at dette ikke er viktig.
    Det er i et lite land som Norge nær umulig for politikere å ikke fra tid til annen komme i situasjoner hvor habilitet må vurders. Eller på en annen måte: habilitetsspørsmål vil komme fra tid til annen og når det ikke er til å unngå er spørsmålet hvordan man håndterer det. I tilfeller hver vedkommede avviser problemstillingen er det all grunn til skepsis. Da er egenvurdering ikke lenger tilstrekkelig. Når Listhaug har gitt klientlistene sine til sin departementsråd er det å regne som egenvurdering. Departementsråden er øverste embedsmann i departementet, men er direkte underlagt statsråden. Det eneste som kan utelukke mistanke om inhabilitet er offentlig innsyn. Alt annet vil bare forsterke mistanken.

Hvor sterkt jeg enn misliker Slagsvold Vedum, - hans knytninger var opp i dagen fra dag 1. Så kunne man i hvert fall gjøre seg opp sin mening om det.

V

vredensgnag

Gjest
    Som jeg nevnte tidligere, så har departementsråden fått en liste, men siden denne er hemmelig, og kun dr får se den, så er det umulig å etterprøve om den er fullstendig. Det burde være et problem, men tydeligvis ikke, for enkelte.

Bare å kikke på hvordan Aftenposten har måttet kjempe for å få Legemiddelverket til å dokumentere korrespondanse med en mann som norsk oppdrettsnæring ønsker å svindle for royalty-inntekter, for å skjønne at innsyn er viktig, og at det skjer et spill bak kulissene i slike sammenhenger. Om oppfinneren får rett, så skylder laksenæringen ham en formue ...
    Hemmeligholdt dokument som støttet oppfinneren - Aftenposten

Og den enkle saken illustrerer hvorfor den som får øverste tillitsposisjon i et departement bør spille med åpne kort når det gjelder sine forbindelser, som nok helst ikke bør være hemmelige.

Det er ikke i Stortingssalen sjakkbrikkene flyttes ... i maktspillet.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Poenget mitt med å referere til økonomiutdannelse og finans er at en logisk slutning av din argumentasjon (Slagsvold Vedum er bonde og dermed inhabil som landbruksminister) er at finansministeren er inhabil. Latterlig - definitivt.

Begrepet habilitet bragte du på bane, ikke jeg, men å snevre det inn til private eierinteresser blir nok i snaueste laget. Det gjelder personlige interesser som kan påvirke beslutningsprosesser, dvs partiskhet.

Interessant selvfølgelig hvem definerer habilitet. Når det gjelder en offentlig person, tjenestemann, politiker er de avhengige av at vi - folket - har tillit til at de opptrer uhildet.

Den tilliten undergraves når hverken vi - folket - eller et representativt utvalg (f eks Stortinget, kontroll- og konstitusjonskomitéen eller tilsvarende) kan verifisere interessene.

Skulle likt å se argumentasjonen om de rød/rødgrønne hadde prøvd det samme med f eks pølse-Hanssen og samme hemmelighold. Noe som er/ville vært, like ille i mine øyne.

Vedum er bonde, Høsten 2005 overtok han familiegården Bjørby på Ilseng i Stange kommune, de beslutningene han gjorde som landsbruksminister hadde også en innvirkning på hans gård, noe som er lang værre en det Listhaug har gjort som statsråd til nå, at hun gjør noe som er krittikverdig i etterkant kan nok skje.

Ved Støre var spørsmålet om han var inhabil oppe et par ganger, da kom en juridisk ekspert frem til :

Han sier at slik inhabilitetsreglene har vært forstått og praktisert, vil utenriksministeren i praksis kun være inhabil ved tildeling til slektninger, sine aller nærmeste venner og i saker der han selv vil kunne ha en økonomisk gevinst.

rock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    310
    Nja... har ikke alle yrkesvalgutdannelser en viss antydning av økonomi i seg?

Vi hadde det på kokk og stuertskole i 1983/84

Var også ett emne i økologisk landbruk 1998

Vil tro det også er det i flere andre fag.

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Vedum er bonde, Høsten 2005 overtok han familiegården Bjørby på Ilseng i Stange kommune, de beslutningene han gjorde som landsbruksminister hadde også en innvirkning på hans gård, noe som er lang værre en det Listhaug har gjort som statsråd til nå, at hun gjør noe som er krittikverdig i etterkant kan nok skje.

Ved Støre var spørsmålet om han var inhabil oppe et par ganger, da kom en juridisk ekspert frem til :

Han sier at slik inhabilitetsreglene har vært forstått og praktisert, vil utenriksministeren i praksis kun være inhabil ved tildeling til slektninger, sine aller nærmeste venner og i saker der han selv vil kunne ha en økonomisk gevinst.
    Det har ikke blitt noe mer hemmelig at Slagsvold Vedum er bonde og har gård på tross av lang argumentasjon. Alt er helt åpent.

De flest sider knyttet til Gahr Støre sin habilitet, har også vært belyst av media, han har også fått en "skrape" av Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité for ikke å ha fått gjennomført en habiltetsvurdering i en tildelsingssak.

Listhaugs mulige interessekonflikter er derimot fremdeles like hemlige.

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2012
    Antall liker
    54
    Sted
    Sandefjord
    Nja... har ikke alle yrkesvalgutdannelser en viss antydning av økonomi i seg?

Vi hadde det på kokk og stuertskole i 1983/84

Var også ett emne i økologisk landbruk 1998

Vil tro det også er det i flere andre fag.
    Du får høre med Fjerkontrollen om det eventuelt gjør deg inhabil som statsråd :)

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Det har ikke blitt noe mer hemmelig at Slagsvold Vedum er bonde og har gård på tross av lang argumentasjon. Alt er helt åpent.

De flest sider knyttet til Gahr Støre sin habilitet, har også vært belyst av media, han har også fått en "skrape" av Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité for ikke å ha fått gjennomført en habiltetsvurdering i en tildelsingssak.

Listhaugs mulige interessekonflikter er derimot fremdeles like hemlige.
    Men det du ikke skjønner er at Listhaug ikke er pliktig å oppgi sine kunder i First House, slik som det er nå så er det statsråden selv som bestemmer om man er inhabil eller ikke, dette her er latterlig og man bør gå på systemet i Stortinget istedenfor personen.

At vi hadde venstrevridd media i Norge visste jeg, men at det var så ille som de siste ukene har vist trodde jeg faktisk ikke.

Ellers noen gode ord fra Michael Tetzschner:

- Landbruksministeren er ingen livslang agent for dem hun m?tte ha m?tt som ansatt i First House - nyheter - Dagbladet.no

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.420
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nå må du skille mellom utdannelse og jobb/eierinteresser da.
    Det er vel ingen som har påstått at Vedum blir innhabil om han tar agronomutdannelse. På samme måte ville man nok reagert dersom finansministeren hadde eierinteresser i et stort finanskonsern.

Personlig synes jeg vel i grunn at det er bra hvis noen kan gi et skudd i siden til denne PR bransjen - den er blitt alt for omfattende - og jeg lar meg til stadighet overraske over manglende vurderingsevne hos ulike ledere som ser behov for å benytte seg av slike tjenester!

Det er forøvrig ikke forbudt å være inhabil, og med Jens/Rune sine tekstmeldinger, Felix og Jonas, Giske sine styremedlemmer++ så er det åpenbart ganske stort handlingsrom.

Det ender nok med at kontrollkommiten får listen - også er alle happy.....

Mvh
    OMF

V

vredensgnag

Gjest
    Nesten synd at det ikke er Bjarne Haakon Hanssen som er blitt utnevnt til posten, i en Ap-regjering, med hemmelig kundeliste i FH. For et rabalder det ville vært i rødgrønn-tråden. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    I et land med knappe fem mill. så er det nesten komplett umulig å unngå en eller annen slags inhabilitetssituasjon dersom en definerer dette helt ut.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg er mye mindre bekymret for at denne landbruksministeren vil ha andre kommersielle hensyn å ta enn Norges befolkning og forbrukeres ve og vel en noen av de tidligere vi har hatt av sorten.

V

vredensgnag

Gjest
    Er det i orden om luftforsvarsgeneraler lar være å fortelle om avtaler de har med forsvarsindustrien? Syns vi det er greit når en admiral har slike avtaler med leverandører til marinen - nei, det var ikke greit. Han måtte gå av da det ble kjent.

Dette handler ikke om hvorvidt hun er inhabil - det er det jo ingen som vet, ikke en gang departementsråden, siden vedkommende ikke vet om listen er fullstendig.
    Dette handler om opplysningsplikt - ikke om inhabilitet. Om man ikke kan spille med åpne kort, når man aksepterer et slikt tillitsverv, så bør man takke nei, i stedet for å prøve å få laget særregler for seg selv, i forhold til hvordan andre statsråder takler slikt.

Ingen er i tvil om at Slagsvold Vedum representerte norsk landsbrukssamvirke.
    Hva representerer Listhaug? Gjestemedlem omfavner henne som formidabelt velegnet til en eller annen oppgave han har drømt seg til - jeg tror hun allerede har skadeskutt seg selv, i forhold til målsetningene hun måtte ha.

Ellers enig i at det merkelige påfunnet til forrige borgerlige regjering, med evige fiskekvoter, må være noe av det rareste av forskjellsbehandling og begunstigelse av noen få utvalgte. Rene adelsgjerningen - bra at Høyesterett rydder opp.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.470
    Torget vurderinger
    4
    Men det du ikke skjønner er at Listhaug ikke er pliktig å oppgi sine kunder i First House, slik som det er nå så er det statsråden selv som bestemmer om man er inhabil eller ikke, dette her er latterlig og man bør gå på systemet i Stortinget istedenfor personen.

At vi hadde venstrevridd media i Norge visste jeg, men at det var så ille som de siste ukene har vist trodde jeg faktisk ikke.

Ellers noen gode ord fra Michael Tetzschner:

- Landbruksministeren er ingen livslang agent for dem hun m�tte ha m�tt som ansatt i First House - nyheter - Dagbladet.no
    Rett; - Listhaug har ingen plikt til å oppgi sine kunder. Derimot har hun en plikt til å være habil i de saker hun behandler og/eller avgjør.

Feil; - Det er ikke statsråden selv som bestemmer om hun er habil eller ikke. Derimot er det slik at all den tid hun nekter å gi andre tilgang til bakgrunnsdata så er det hun selv er den eneste som kan vurder sin habilitet. Til sist er det uansett Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité som bestemmer om hun faktisk ER habil eller ikke. Dersom det kommer til en sak hvor kontroll- og konstitusjonskomité krever innsyn, og kommer til at hun faktisk har vært inhabil, da vil hun ha et stort problem når hennes egenvurdering har vært det motsatte. Ikke minst vil statsministeren ha et problem med et medlem av regjeringen som sitter avkledt for tillitt i Stortinget, departementet og næringen hun er satt til å håndtere.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Dersom Kontroll og konstitusjonskomiteen mener å trenge, og dermed krever Listhaugs kundeliste for å kunne forholde seg til hennes habilitet, og Listhaug er kontraktsbundet til ikke å oppgi dette har man vel et konstitusjonelt problem som ikke kan løses på andre måter enn:
    a) Alle Listhaugs tidligere kunder løser henne/FH fra denne kontraktsforpliktelsen - problemet løst.
    b) Listhaug ryker ut, enten på eget initiativ, på Ernas eller Stortingets.

S

Slubbert

Gjest
    Dette handler om opplysningsplikt - ikke om inhabilitet.
    Iht dagens regelverk er det ingen opplysningsplikt brutt og endring av disse reglene ble enstemmig avvist i 2010 - da de rødgrønne hadde flertall. Nå vil de rødgrønne plutselig innføre en lex Listhaug uten tilbakevirkende effekt; landbruksmafiaen jobber på spreng for å få inn en systemtro, og for å sikre støtte skal historien til Giske og co skjermes. Sånn går no dagan.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.470
    Torget vurderinger
    4
    Dette handler om opplysningsplikt - ikke om inhabilitet.
    Iht dagens regelverk er det ingen opplysningsplikt brutt og endring av disse reglene ble enstemmig avvist i 2010 - da de rødgrønne hadde flertall. Nå vil de rødgrønne plutselig innføre en lex Listhaug uten tilbakevirkende effekt; landbruksmafiaen jobber på spreng for å få inn en systemtro, og for å sikre støtte skal historien til Giske og co skjermes. Sånn går no dagan.
    I grunn en god idè, på samme måte som det var en god idè i 2010da det ble nedstemt av saueflokken til Jens og Kolberg.
    Han der Kolberg eier faen ikke skam i livet !

N

nb

Gjest
    Det som ble nestemt i 2010 (og flere ganger før det) var vel et lobbyregister, dvs at det skulle registreres hvem som henvendte seg.

Selv om det nok også ville vært fornuftig ser jeg ikke helt den direkte relevansen til denne saken - her handler det om hvem et regjeringsmedlem har hatt på kundelisten sin inntil svært nylig.

V

vredensgnag

Gjest
    Det som ble nestemt i 2010 (og flere ganger før det) var vel et lobbyregister, dvs at det skulle registreres hvem som henvendte seg.

Selv om det nok også ville vært fornuftig ser jeg ikke helt den direkte relevansen til denne saken - her handler det om hvem et regjeringsmedlem har hatt på kundelisten sin inntil svært nylig.
    Virker som om folk ikke vil se den forskjellen ...
    Et lobbyvirksomhetsregister ville ellers vært en klok ting å ha.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.096
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dersom Kontroll og konstitusjonskomiteen mener å trenge, og dermed krever Listhaugs kundeliste for å kunne forholde seg til hennes habilitet, og Listhaug er kontraktsbundet til ikke å oppgi dette har man vel et konstitusjonelt problem som ikke kan løses på andre måter enn:
    a) Alle Listhaugs tidligere kunder løser henne/FH fra denne kontraktsforpliktelsen - problemet løst.
    b) Listhaug ryker ut, enten på eget initiativ, på Ernas eller Stortingets.
    Tja, det vil ikke være veldig klokt av Lundteigen eller Kolberg å sette dette på spissen med et mistillitsforslag på så tynt grunnlag som dette. Det vil bli nedstemt. De får heller vente til det eventuelt skulle komme opp en konkret sak de kan ta tak i. Det er ikke den komiteen som vurderer statsråders habilitet. Det er justisdepartementets lovavdeling, og slike vurderinger kan se ut som dette:
    § 6 - Vurdering av habilitet for landsbruks- og matminister Trygve Slagsvold Vedum - regjeringen.no

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.155
    Torget vurderinger
    0
    Ellers enig i at det merkelige påfunnet til forrige borgerlige regjering, med evige fiskekvoter, må være noe av det rareste av forskjellsbehandling og begunstigelse av noen få utvalgte. Rene adelsgjerningen - bra at Høyesterett rydder opp.

Fisken i havet er en del av felleskapets almenning! På samme måte som vedsanking og jakt i kommunale og statlige almenninger har vært i uminnelige tider. Å gi bort almenningsrett eksklusivt til enkeltpersoner er som det ble nevnt noe bortimot å adle vedkommende! Det er en total kortsluttning!! Rettstilstanden er heldigvis nå tilbake i likevekt, helt til EU sier at dette har ikke Høyesterett lov til å gjøre!!!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756

Fisken i havet er en del av felleskapets almenning! På samme måte som vedsanking og jakt i kommunale og statlige almenninger har vært i uminnelige tider. Å gi bort almenningsrett eksklusivt til enkeltpersoner er som det ble nevnt noe bortimot å adle vedkommende! Det er en total kortsluttning!! Rettstilstanden er heldigvis nå tilbake i likevekt, helt til EU sier at dette har ikke Høyesterett lov til å gjøre!!!
    Eller til fiskerbaronene engasjerer First House................

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.756
    Mener virkelig fiskeren at Regjeringen/Stortinget skal overprøve Høyesterett?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er det i orden om luftforsvarsgeneraler lar være å fortelle om avtaler de har med forsvarsindustrien? Syns vi det er greit når en admiral har slike avtaler med leverandører til marinen - nei, det var ikke greit. Han måtte gå av da det ble kjent.
    Selvsagt ikke. Hadde Listhaug fremdels arbeidet for noen av sine tidligere klienter hadde saken vært helt anderledes. Man sviker ikke sin tidligere arbeidsgiver med å fortelle alle bedriftens hemmeligheter til ny arbeidsgiver om man skifter jobb.

.. slik mange tydeligvis forventer at man skal.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.139
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Du vet vel at "hensynet til næringslivets rammebetingelser" må gå foran alt annet? Venn dere til det....
    :mad:

V

vredensgnag

Gjest
    Anbefaler en lytt til Dax18 ... første innslag.

NRK Radio - NRK P2 - Direkte
    Er Tetchner gått i nedsmelting?
    Dessverre er Tetzchner og Clemet endt opp som redskap for den reaksjonære fløyen i Høyre, hvilket også var grunnen til at Solberg ignorerte dem, til tross for stalltips om statsrådposisjoner.

Ja, Tetzchner lød latterlig i den sendingen, men det er fordi det han forsvarer ikke lar seg forsvare.
    For Kolberg er det som å komme inn i julenissens verksted, for å kunne velge alle gavene han vil ha.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjestemedlem omfavner henne som formidabelt velegnet til en eller annen oppgave han har drømt seg til - jeg tror hun allerede har skadeskutt seg selv, i forhold til målsetningene hun måtte ha.
    Det er ingen bombe at hun møter motstand. Det er formidaleb makt og milliardinteresser hun utfordrer npr, og de vil nok gjøre alt som står i deres makt for å undergrave og motarbeide hennes arbeid.

Jeg er forsiktig optimistisk, og forventer ikke de helt store endringene. Men selv om jeg ikke har mye til overs for Frp, er de nok dessverre de eneste med baller og integritet nok til å våge å utfordre de tunge interessene i denne sektoren.

Men jeg åpner selvsagt for å bli dypt skuffet om ingenting hender.

At Frp ikke har noen egentlig egnede kandidater til stillinger og må hente inn hjelp fra Adecco eller Prentiss McCabe er vel også som forventet. Men all makt som flytter seg bort i fra Vedums Venner er til det gode for den norske befolkning.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Trist å se hvordan din iver etter å ta rotta på bondebyråkratiet får deg til å gi blaffen i kravet om demokratisk gjennomsiktighet, Deph. At Kolberg og kompani ikke har åpnet kjeften tidligere er ikke noe argument; i høyden et ad hominem, som burde interessere de fleste av oss der den hører hjemme - irrelevansen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn