BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Er ikke det en litt snever definisjon?Er du en god kapitalist, vil du seff øke din formue og bidra minst mulig til fellesskapet.
Er ikke det en litt snever definisjon?Er du en god kapitalist, vil du seff øke din formue og bidra minst mulig til fellesskapet.
Første gang jeg har sett høyresiden adoptere radikale feminister...Vel vel. Det var nå en gang slik det startet med HRS. Likeverd og likestilling mellom kjønn på tvers av religion og etnisitet. Organisasjonen er styrt at de nevnte 3 feministene og de har rett i kvinnesynet i Islam ikke er opp til vestlig standard.
På samme måte som Krf snubler i partnerskap og abort så håndterer ikke venstresiden radikale feminister. Man velger heller dra rasismekortet og veien blir kort til den brun gromsete siden. Damene gir fan i hvilken politisk akse de blir klistret opp etter og mener de kjemper for kvinner.
Det var dagens analyse....
Flere - rett og slett verdenssamfunnet burde hatt mer fokus- og trykk på å hjelpe de der de er. Dvs arbeide (mer) for å redusere/fjerne årsakene til behovet for å forlate eget land.Temmelig likt Frps "hjelpe de der de er". Det handler jo selvsagt ikke om "å hjelpe", men å unngå at de kommer hit.
Er vel ikke fryktelig mange av den eldre garde som har betalt inn noe i nærheten av hva de har rett på å få ut. Dersom man har trodd at de 2 prosentene man f.eks har blitt trukket for å være medlem i Statens Pensjonskasse er rimelig gitt ytelsen man opparbeider seg så bør man på nytt gå i tenkeboksen.Morsomt når en fra curling-generasjonen er bekymret for at hans foreldre stikker av med pensjonen. Han har visst ikke fått med seg at pensjon er innbetalt over et langt yrkesliv.
Nei, hovedprinsippet for Folketrygden er «pay as you go». Ytelsene som utbetales nå finansieres av trygdeavgiftene som innbetales nå. Det er helt legitimt å bekymre seg for hvilken trygdeavgift dagens 20-åringer må betale for å dekke alle opptjente rettigheter hos kravstore babyboomere.Pensjonistene stikker av fra regninga – Ytring (nrk.no)
Morsomt når en fra curling-generasjonen er bekymret for at hans foreldre stikker av med pensjonen. Han har visst ikke fått med seg at pensjon er innbetalt over et langt yrkesliv.
Jeg tror det kan være en nyttig øvelse for mange å sette opp en liten tidslinje - med hvor mye du har innbetalt i skatt og hvor mye du får utbetalt i pensjon og andre ytelser. Folk flest går enormt i minus.Morsomt når en fra curling-generasjonen er bekymret for at hans foreldre stikker av med pensjonen. Han har visst ikke fått med seg at pensjon er innbetalt over et langt yrkesliv.
Fasiten på denne øvelsen finner du på Mitt NAV. Der er det nøye regnskap på inntekt trygdeavgift fra første krone du har tjentJeg tror det kan være en nyttig øvelse for mange å sette opp en liten tidslinje - med hvor mye du har innbetalt i skatt og hvor mye du får utbetalt i pensjon og andre ytelser. Folk flest går enormt i minus.
Det er ny ordning, var ikke slik før.Fasiten på denne øvelsen finner du på Mitt NAV. Der er det nøye regnskap på inntekt trygdeavgift fra første krone du har tjent
Jeg har en bra ordnig etter norske forhold. Ikke helt oljebransje, men fortsatt bra. Estimatene for utfallsrommet er altså et sted mellom 18.000 og 150.000 i måneden i 10 år fra fyllte 67 år, 0 etter det (ordningen har utbetaling over 10 år). Kan være litt vanskelig å planlegge da. Det tydeliggjør i alle fall hvem som har risikoen på hvordan dette går...Det som ble relativt klart er at også yngre ansatte i dag kan få en aldeles grei pensjon, - med den forutsetning at ikke aksje- og fondsmarkedet går på en eller flere smeller før de blir pensjonister....
Har man laber inntekt - så ender man nok uansett opp med et mindre inntektsfall enn mang andre gjør.De som har lovens minimum (2% innskudd) av en laber inntekt og i tillegg defensivt investert kommer knapt til å sitte igjen med noesomhelst utover Folketrygden. Det blir skrale saker.
Tja, det blir ganske så mye målt i prosent og jeg vil strengt tatt hevde at det er verre jo mindre man hadde i utgangspunktet. Med laber inntekt så går en stor andel av den til grunnleggende nødvendigheter og om man så ender opp med betydelig mindre enn det igjen så kan det bli temmelig trangt.Har man laber inntekt - så ender man nok uansett opp med et mindre inntektsfall enn mang andre gjør.
Støre sa selvsagt akkurat det han er sitert på.Støre benekter at han sa det han sa. Det er den enkle versjonen. Som det stod i en av blekkene for noen dager siden: En av de to lyver.
Eru Sheikh så eru SheikhEnda en løs kanon dekket
Poserer på saudiarabisk militærfly
Høyre-profil Aamir J. Sheikh skal ha vært på flere luksusturer til Saudi-Arabia og bodd på et kongelig slott. Her flyr han saudiarabisk militærfly.www.dagbladet.no
Hver dag går Thomas Reine til jobben. Han har akkurat lært seg å gå alene de 400 meterne til AOK i Larvik. Det kommunale dagsenteret gir både arbeidsoppgaver og sosiale aktiviteter.
Thomas får 16 kroner i timen i oppmuntringslønn fra kommunen.
Det blir rundt 12 000 kroner i året. Av det har han betalt vanlig skatt.
Nå vil staten ha mer.
Ble sint av brevet
På torsdag fikk Thomas et brev fra Nav. Det er moren hans som må lese alle brev.
OHN-ANDRE SAMUELSEN / NRK
– Jeg ble så sinna! sier Kari Reine.
I brevet stod det at statsbudsjettet kan påvirke hva som skjer med Thomas' inntekt:
«Endringen som foreslås er å fjerne fribeløpet som gjør at du kan tjene inntil 0,4 G uten trekk i uføretrygden».
Og de rødgrønnes ideologi, som fortsetter med dette.Jeg viser dere Høyre og deres ideologi. Denne fyren skal fratas pengene sine. Det er for dyrt for AS Norge at han slipper avkortning. Han skal motiveres ekstra til å stå på ved å få kuttet inn til beinet.
Uføretrygdede kan miste deler av inntektene sine
Fra nyttår blir det nye regler for hvor mye en uføretrygdet fritt kan tjene.www.nrk.no
Vi får nå se da etter at den lyseblå regjeringen har forhandlet med de røde partiene.Og de rødgrønnes ideologi, som fortsetter med dette.
Det kan tenkes at noen behøver jevnlige påminnelser om hvem som faktisk sitter med ansvaret nå.Ah, men da gir det mening å skjelle ut den nye regjeringen i denne tråden.