Vi kan ikke forlate landsmøtet med dette vedtaket som ny politikk, argumenterte Solberg.Av og til så skjer det at et landsmøte stemmer feil, da er det bra at de har en leder som kan korrigere slik at de kan stemme på nytt og riktig.
Overkjørt av Erna: - Forbanna
Rogaland Høyre mener at Erna Solberg for tredje gang på få år jukser med reglene for å overkjøre dem. Seint i går kveld presset partilederen nok en gang gjennom ny votering etter at Rogaland Høyre egentlig hadde vunnet fram.www.dagbladet.no
Det var en frisk påstand, og en jeg ikke helt ser du har dekning for. Vi har heldigvis ikke amerikanske tilstander her ennå. Jeg tror Erna, i likhet med majoriteten av norske rikspolitikere, faktisk vil nasjonens beste og arbeider hardt og målrettet for det.Men Erna er da ikke en forkjemper for demokrati! Hun kjemper kun for egne interesser!
Men Erna er da ikke en forkjemper for demokrati! Hun kjemper kun for egne interesser!
Ironi på HFS kan være en vanskelig øvelseDet var en frisk påstand, og en jeg ikke helt ser du har dekning for. Vi har heldigvis ikke amerikanske tilstander her ennå. Jeg tror Erna, i likhet med majoriteten av norske rikspolitikere, faktisk vil nasjonens beste og arbeider hardt og målrettet for det.
Så kan man jo mene hva man vil om både enkeltpersoner og partiprogrammer, men at vi har en politikerstand i Norge som i det store og hele er med på dette for egen vinnings skyld tror jeg ikke på.
Du kan så si, rimelig åpenbart når jeg leser det nå. Så egentlig ingen vanskelig øvelse en gang.Ironi på HFS kan være en vanskelig øvelse
Nå må du også huske på at god ironi inneholder en viss grad av sannhet.....Ironi på HFS kan være en vanskelig øvelse
fra link over:Av og til så skjer det at et landsmøte stemmer feil, da er det bra at de har en leder som kan korrigere slik at de kan stemme på nytt og riktig.
Overkjørt av Erna: - Forbanna
Rogaland Høyre mener at Erna Solberg for tredje gang på få år jukser med reglene for å overkjøre dem. Seint i går kveld presset partilederen nok en gang gjennom ny votering etter at Rogaland Høyre egentlig hadde vunnet fram.www.dagbladet.no
Noen som har tilgang til denne?
Arbeiderpartiet bedriver politisk selvskading, klokkene ringer for Støre, skriver Gudmund Hernes – Morgenbladet
Jeg var ikke tilstede, men slik jeg har forstått det var argumentet at man ikke ville gå inn for å endre i allerede inngåtte avtaler. «Ideologien» her handler nok mer om å stå for det man allerede har sagt enn noe annet. For tiden er det et litt vesentlig poeng som kontrast til en regjering som stadig løper fra sine løfter. Der ser det ut til at landet har et Vedum&Støre-problem, ikke et Erna-problem.Erna fremstår mee som en dogmatisk ideolog enn en løsnings orientert pragmatisk politiker.
Nesten verre enn Espen Barth Eide.
I hvert fall i denne saken.
For meg har Høyre et Erna problem.
Ikke alt Hernes må hylles for. Reform 94 - utdanningsreformen var en katastrofe og har videre fortsatt. Verst var teoretiseringen av yrkesfagene som sendte/sender mange unge inn i en unødvendig og håpløs klienttilværelse. Shame on you - Gudmund.ja, her må en hylle sin hernes! støre er blind og må fratas førerkort.
hernes er vel kjent som en av de største ødeleggere av norsk skole, er han ikke?ja, her må en hylle sin hernes! støre er blind og må fratas førerkort.
å si at «her må en hylle sin hernes!» har ingenting med å gå god for alt mannen har gjort. en må legge trykk på «her», dvs. «denne artikkelen». «sin» viser bare til at det er en vitenskapsmann, som den som utsier overnevnte (aka Dr Dong) har hatt mye med å gjøre relatert til sin akademiske virksomhet. ingen generell vurdering av hva hernes har foretatt seg gjennom sitt liv som vitenskapsmann og politiker. en trenger bare bruke orda «maktutredningen» og «levekårsundersøkelsen» for å forstå at en aldri bare kunne le av denne mannen – han hadde noe å lære oss (aka også meg). og den artikkelen som «her» viser til er det heller ingen grunn til å le av. hans skolepolitikk er en annen sak.hernes er vel kjent som en av de største ødeleggere av norsk skole, er han ikke?
Med tanke på kva slags folk som drifter den sjappa der er eg ikkje veldig overraska...noen går på nav, andre satser på sugerør
«Berre frå budsjetta til Helse Bergen har det gått over 32 millionar kroner til klinikken på Sotra. Nasjonalt er det brukt nesten 80 millionar skattekroner på tilbodet.»
Ein helsepolitisk skandale langt fleire burde bry seg om
Høgresida sitt prestisjeprosjekt med fritt behandlingsval har vist enorme manglar. Det er på høg tid at det politiske Norge får auga opp for kor ille det gjekk.www.ba.no
Privatiseringsbølgen har ført til mye underlig. Påstanden om at «det private næringslivet er så mye mer effektivt enn hva det offentlige evner at det kan gå med overskudd og likevel levere uovertrufne tjenester» hadde kort levetid, både her og i andre land.Tragisk lesing.. det er altfor mange slike saker med privat pleie/omsorg som viser seg ikke å holde vatn... dvs helt klart er konstruert for å melke offentige helsebudsjetter..
Erna har jobbet i lang tid for selge vannet vårt:Skien Høyre har som målsetting å praktisere alle kommunale tjenester dersom de kommer til makten. Et fransk konsern har allerede tilbudt seg å kjøpe det kommunale vannverket....
Nå, du må jo skjønne at det private næringslivet er i stand til å produsere tjenester langt mer effektivt enn hva de offentlig ansatte udugelige latsabbene er? Så når de private selskapene overfører generøse utbytter og bonuser til seg selv, har det likevel mer enn nok ressurser igjen til å betale anstendige lønninger og utvikle gode tilbud. Dette er den usynlige håndens magiske evne.Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan noen kan tro at private aktører kan drive et sykehjem "billigere" enn kommunene. AML stter helt klare grenser for arbeidstid, overtid etc ifb med skiftordninger, og kommunal økonomi er ofte såpass presset at man også der kjører med minimumsordninger akkurat på rettsida av AML....
Det vi også har sett mange ganger er nettopp tildels både absurde brudd på AML for å få ned bemanningsnivået, i tilligg til stor andel ufaglærte med tilhørende lave lønninger... Når det sagt, så er det også betydelige forskjeller fra kommune til kommune. Personlig innstilling hos ledelse og personale kan variere mye...
Godt valg. Diakonissehuset Lovisenberg er nok ikke en typisk privataktør. Sykehuset, omsorgshjemmene og de øvrige tjenestene er alle organisert som ideelle stiftelser og eventuelle overskudd skal tilbake til virksomhetene og ikke ut til noen aksjonærer.Min mor på 98 bor nå på et privat eid sykehjem (Lovisenberg Omsorg).
Såvidt jeg kan se, så får hun den omsorg hun har behov for. Håndtering av vonde føtter og hender, er bestandig velstelt, legehjelp etter behov og 4 måltider pr. dag.
Hva Lovisenberg evn. har av overskudd på dette, det vet jeg ikke.