decibelius
Hi-Fi freak
I mitt neste liv skal jeg leve av å ljuge. Aka politiker.
Et mye bedre valg da er å bli prest. Man får gratis skolering i løgn, løgnhistoier, demagogi og manipulasjon, og man er sikret økonomisk for resten av livet. Så får man i tillegg spise så mye vafler man orker.I mitt neste liv skal jeg leve av å ljuge. Aka politiker.
"Jeg synes ikke noe om Venezia. Det er altfor mye vann der.
- Du har vært der før?
- Nei. Men jeg kan ikke fordra vann. Og jeg visste jo at det var mye vann i Venezia. Og ut til verftet tok vi båt. Er det noe jeg ikke liker, så er det å være i båt. Dette var ingen tur jeg ville dratt på privat."
Det er byrådslederen som har den politiske makten i Bergen. Ordføreren er der mer til pynt og stas, snorklipping, representasjon og festtaler. Så det spiller egentlig ikke noen rolle i praksis hvem som har jobben, så lenge personen står litt på og har en viss charisma. Eventuell makt og påvirkningskraft ligger nok mer på det uformelle og personlige nivå.Jeg følger ikke med i den bergenske lokalpolitikken men er hun ordførerkandidat til høsten også? Hvis ikke så kan hun bare få lov til å leke Wenche Foss noen mnd. til synes jeg, det vil være det mest humane. Men så spørs det da hva hun gjør dette til selv også, hun kan velge en myk landing hvis hun vil og forstår....
Det har vi da vært siden september 2013.Er det bare noe jeg innbiller meg, eller er dette landet uten regjering for tiden?
Fullt kaos om flyktningavtalen - nyheter - Dagbladet.no
Hva gjør dette til en blåblå skandale?Det foregår en organisert plyndring av velferdsstaten
Mens trygdesvindel blir slått opp med krigstyper, er det andre med sugerør i felleskassa som får operere uforstyrret
Hva gjør dette til en blåblå skandale?Det foregår en organisert plyndring av velferdsstaten
Mens trygdesvindel blir slått opp med krigstyper, er det andre med sugerør i felleskassa som får operere uforstyrret
Tja, det er vel kommet sånn ca 1,5 millioner Syriske flyktninger til Libanon...Jeg vil være med i moralkonkurransen jeg også. Jeg foreslår 50.000 Syriske flyktninger. Noen høyere?
Hvordan vet du det? Selv ikke forfatteren aner noe om hvor mye profitt eierne i disse selskapene har tatt ut. Jeg vet ikke om det er fordi hun ikke vet hvor hun finner regnskapene, eller fordi hun ikke er i stand til å tolke dem eller om hun er redd for at fakta vil ødelegge poengene. Det forteller i det minste at man ikke bør kjøpe boka hennes, som tydeligvis må være basert på antagelser.Øhh? Hvis man tar ut rasjonell drift i form av høy profitt er man jo like langt (eller kortere). Endel av disse barnehagekongene er mangemillionærer eller milliardærer på bakgrunn av dårlig betalt arbeidskraft og fellesskapet. Det er regelrett plyndring av fellesskapet for personlig berikelse.
De gjør seg til latter atter en gang.
Begriper ikke problemet eller oppstandelsen over denne saken, et skips gudmor å tur må få ha det litt hyggelig påtur, uten å bli kjølhalt for detteJada, hun var på jobb, men stortingspolitikere har fått fyken for mindre enn dette.
Bergensordføreren reiste med privatfly til Italia - NRK Hordaland - Lokale nyheter, TV og radio
Hadde det vært et like lite problem hvis det hadde vært f.eks. M. M. Kleppa?Begriper ikke problemet eller oppstandelsen over denne saken, et skips gudmor å tur må få ha det litt hyggelig påtur, uten å bli kjølhalt for detteJada, hun var på jobb, men stortingspolitikere har fått fyken for mindre enn dette.
Bergensordføreren reiste med privatfly til Italia - NRK Hordaland - Lokale nyheter, TV og radio
Som stort sett må klare seg selv.... I Norge har stort sett ikke norske ungdommer råd til å kjøpe seg sitt eget krypinn, men er du flykning så får du det.Tja, det er vel kommet sånn ca 1,5 millioner Syriske flyktninger til Libanon...Jeg vil være med i moralkonkurransen jeg også. Jeg foreslår 50.000 Syriske flyktninger. Noen høyere?
Hei.De gjør seg til latter atter en gang.
Ikke har de guts til å stå for sine saker og trekke seg når de blir presset til å akseptere Støres forundringspakke.
Ikke har de ryggrad nok til å innrømme at de ikke har noen ting de skulle sagt i denne saken og at de må bøye seg ydmykt i støvet og krype litt for Støre og Krf igjen.
Så da maner man frem en mulighet for en tåpelig "folkeavstemning" slik at de selv ikke behøver å ta stilling til saken i praksis.. .og så venter vi en måned eller to til det koker bort i kål og det er business as usual. Det blir aldri noen folkeavstemning og det vet de så inderlig vel, og få er vel dumme nok til å tro det.
Her røk vel den siste saken i verden som Frp hadde noen som helst troverdighet i.
Nå vet vi at det ikke finnes noen som helst sak som de er villig til å gi fra seg makten for.
Et parti uten annet enn kulisser og bajaser.
..
Så en viss kudos til Støre for å ha utmanøvrert Frp. Selv om stuntet kommer til å koste Norge mer enn 50 milliarder i årene som kommer.
1. Spill for galleriet av FrP. De er fullstendig klar over at det ikke vil bli en folkeavstemming. Hvis dette er viktig for FrP må de gå ut av regjering og satse på oppslutning i valg til å gjøre endringer som går bredere enn disse 8000 flyktningene. Slik det er nå legitimerer de de politiske valgene regjeringen gjennomfører.Hei.De gjør seg til latter atter en gang.
Ikke har de guts til å stå for sine saker og trekke seg når de blir presset til å akseptere Støres forundringspakke.
Ikke har de ryggrad nok til å innrømme at de ikke har noen ting de skulle sagt i denne saken og at de må bøye seg ydmykt i støvet og krype litt for Støre og Krf igjen.
Så da maner man frem en mulighet for en tåpelig "folkeavstemning" slik at de selv ikke behøver å ta stilling til saken i praksis.. .og så venter vi en måned eller to til det koker bort i kål og det er business as usual. Det blir aldri noen folkeavstemning og det vet de så inderlig vel, og få er vel dumme nok til å tro det.
Her røk vel den siste saken i verden som Frp hadde noen som helst troverdighet i.
Nå vet vi at det ikke finnes noen som helst sak som de er villig til å gi fra seg makten for.
Et parti uten annet enn kulisser og bajaser.
..
Så en viss kudos til Støre for å ha utmanøvrert Frp. Selv om stuntet kommer til å koste Norge mer enn 50 milliarder i årene som kommer.
1. Jeg forstår ikke helt dette resonementet. Slaget er tapt, men man forsøker å vinne krigen og bruker det eneste "våpnet" man
har igjen i arsenalet. Om FrP trekker seg fra regjeringen vil dette ikke påvirke utfallet av denne saken, og vi vil uansett importerer
8.000 flyktninger, en regning på 100 milliarder ++ kroner, og uante problemer med flokk analfabeter som ikke kan lese
annet enn sin koran. Jippi Hørte jeg islamisering, ghettoer, boligmangel, arbeidsledighet osv...
En folkeavstemming gir FrP en siste sjanse til å få gjennom sin politikk, og det skulle ikke forundre meg at resultatet av en slik
avstemming blir; NEI! Det å trekke seg fra regjeringen også ville innebære at får en Høyre/sentrum- eller ennå værre en rød/grønn-
eller helrød- regjering med alt hva det innebærer. Politisk korrekthet, impotens og beslutningsvegring.
For egen del er jeg mer forbannet på Høyre - mitt eget parti gjennom 40 år (men kanskje ikke lenger). At et såpass fornuftig parti
som Høyre gidder å være med på denne galskapen skuffer meg stort. Har det noensinne vært grunn til å stille kabinettspørsmål så
må dette være saken. Overlat ansvaret til dem som er skyld i galskapen...
2. Men den aller værste i denne saken er selvfølgelig Arbeiderpartiet. Fra å være det andre "fornuftige" partiet (jeg har faktisk hørt to
forskjellige Høyreledere uttale seg om hvor gunstig et regjeringssamarbeide mellom disse partiene kunne være (blitt noen år siden nå)),
har Ap utviklet seg til det mest populistiske partiet av dem alle. De søker makt for en hver pris, selv om realiteten er at de ikke har
peiling på hva de skal gjøre med denne makten. Arbeiderklassen er borte (kanskje med unntak av ikke vestlige innvandrere), noe som
gjør at vi sitter igjen med et parti som bare er opptatt at personlig makt og å fremme seg selv og sine framfor å fremme rikets beste.
Hvorfor ledes dette partiet av en mangemiljonær og hvorfor velger noen av landets aller rikeste menn å støtte dette partiet? Arbeiderparti
du liksom. Et parti i identifikasjonskrise spør du meg...
Når Arbeiderpartiet (i opposisjon) velger å importere slike problemer som 8.000 syriske flyktninger vil innebære, er det helt tydlig at alt
som heter sunn fornuft og ansvar har forsvunnet fra agendaet (det fornuftige og ansvarlige er selvfølgelig å hjelpe flere i nærområdene).
Da sitter vi igjen med en politisk korrekt interesseorganisasjon for fagforbundet og en klubb som minner mer om (hva mange mente om)
Frimurene enn noe annet. Som er villig til å gjøre hva som helst for makt.
Jeg ville tro at du Gjestemedlem - av alle - ville støtte FrP i denne saken, da det er det eneste partiet igjen med samme meninger som deg...
3. Som et apropos - kunne vi be FNs høykommisar for flyktninger om å få 8.000 kristne og yasidier framfor 8.000 muslimer. Da slår vi
to fluer i en smekk ved å velge dem som er vanskeligst å integrere i (de muslimske) nabolandene og enklest å integrere i Norge.
Vinn - vinn. En slik løsning er selvfølgelig ikke uten problemer, men problemene er langt mindre enn med alternativet.
Men, et slikt (fornuftig) ønske er kanskje for politisk ukorrekt og dermed rasistisk...
mvh
Gunnar Brekke
Analfabeter? Kan jo være det er noen, men Syria har mye å vise til innen utdanning. Bl.a. at ungene lærer engelsk og/eller fransk allerede i førsteklasse, i tillegg til arabisk. Jenter/kvinner har også grei adgang til utdannelse der, bare litt lavere andel jenter enn gutter i skolen.
I motsetning til i sandkassen vi har til skole, må elever i Syria som går videregående velge "litterær" eller "vitenskapelig" linje, siden det kreves spesialisering for å kunne fortsette til høyskoler og universiteter. En del kloke syrere ... og helsikes dyktige bønder. Kanskje få inn noen av dem?
Da burde du muligens høre litt mer på din mor…………..^bra mørkeredd her ja, må være ganske nærme forventet levealder for å ha slike holdninger, nesten som å høre muttern
Selvsagt er det ikke vås, "ingen" unge, moderne og utdannede mennesker som har slike holdninger. Fordommene øker i takt med at vettet detter ut.. gjerne knyttet til alderdom, ingenting å skamme seg over.Da burde du muligens høre litt mer på din mor…………..^bra mørkeredd her ja, må være ganske nærme forventet levealder for å ha slike holdninger, nesten som å høre muttern
At man skulle være mørkredd eller nær forventet levealder for å ha slike holdninger er selvsagt bare vås, det er bare å ta av de rosa brillene å ta en titt på hva som skjer rundt i Europa når store mengder av folk som ikke er interessert eller ikke evner å tilpasse seg et moderne vestlig samfunn ankommer over et kort tidsrom.
Så lenge demografien er slik den er vil disse landene fortsette å produsere problemer og å eksportere dette vil ikke løse en dritt, det beste vi kan gjøre for de er å lære dem nytten av prevensjon