Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    I mitt neste liv skal jeg leve av å ljuge. Aka politiker.
    Et mye bedre valg da er å bli prest. Man får gratis skolering i løgn, løgnhistoier, demagogi og manipulasjon, og man er sikret økonomisk for resten av livet. Så får man i tillegg spise så mye vafler man orker.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hun løy ikke, hun feilinformerte. Ikke så lett å ha kontrollen på hvem som sitter i et svært privatfly.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er i byens interesse å få skip registrert i Bergen. Så det er en helt grei jobb at lokale topper er med på laget her. Litt festivitas rundt det hele er en del av representasjon, så det er egentlig ikke noe galt i dette.

Det som ikke er greit er å servere løgnhistorier. Da mister man troverdighet, og blir mye mindre egnet til å være byens ansikt utad.

praktisk.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Politikerløgner kan gjerne deles opp i to kategorier. Brutte løfter og valgflesk... det er vel mer eller mindre forventet, og så har man direkte løgn om helt konkrete forhold.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Rart det der, nesten hver gang en offentlig person går på trynet så er det løgnen etterpå som "tar dem". De lærer aldri.

Jeg følger ikke med i den bergenske lokalpolitikken men er hun ordførerkandidat til høsten også? Hvis ikke så kan hun bare få lov til å leke Wenche Foss noen mnd. til synes jeg, det vil være det mest humane. Men så spørs det da hva hun gjør dette til selv også, hun kan velge en myk landing hvis hun vil og forstår....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er ikke noen stor og viktig sak denne på noen måte, selv om det skrives litt i lokalpressen. Dette er bare en utrolig klønete håndtering.

Den tapre kvinnen ofrer seg for Bergen:

"Jeg synes ikke noe om Venezia. Det er altfor mye vann der.
    - Du har vært der før?

- Nei. Men jeg kan ikke fordra vann. Og jeg visste jo at det var mye vann i Venezia. Og ut til verftet tok vi båt. Er det noe jeg ikke liker, så er det å være i båt. Dette var ingen tur jeg ville dratt på privat."

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ordfører fra Bergen som ikke liker vann.....say no more..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg følger ikke med i den bergenske lokalpolitikken men er hun ordførerkandidat til høsten også? Hvis ikke så kan hun bare få lov til å leke Wenche Foss noen mnd. til synes jeg, det vil være det mest humane. Men så spørs det da hva hun gjør dette til selv også, hun kan velge en myk landing hvis hun vil og forstår....
    Det er byrådslederen som har den politiske makten i Bergen. Ordføreren er der mer til pynt og stas, snorklipping, representasjon og festtaler. Så det spiller egentlig ikke noen rolle i praksis hvem som har jobben, så lenge personen står litt på og har en viss charisma. Eventuell makt og påvirkningskraft ligger nok mer på det uformelle og personlige nivå.

Hun har nok litt å gå på ennå og saken er som sagt ikke alvorlig eller noe som får noen som helst politiske konsekvenser. Det handler nok mer om person, skikkethet og tillit. Hun kan ennå ro dette i land om det ikke dukker opp noen fler saker i samme stil og hun ikke prøver seg på flere ugjennomtenkte mediautspill og røverhistorier. Vi får se hva de neste ukene bringer.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Smått utrolig at Bergen, av alle byer, har en ordfører fra Nordland.
    Skulle tro at Bergen renner over av gode innfødte kandidater. :p

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.477
    Torget vurderinger
    2
    Er jo blitt unødvendig å legge inn stort i denne tråden. Holder lenge å bare kikke på forsiden til en avis, i kiosken eller på nett.

Men må tilstå at jeg faktisk føler litt sympati med Sandberg nå, og forstår hvorfor han truet med "kabinettspørsmål" i Politisk kvarter i morgentimene. Riktignok er det kun statsministeren som kan stille kabinettspørsmål, men Sandberg mener FrP må vurdere om partiet skal trekke seg ut av regjeringen. (Venstre har øyeblikkelig meldt at de gjerne trer inn ... klovneshow).

Aarebrot ser meget tydelig hvorfor Sandberg reagerer:

Og nettopp dette gjør Sandbergs utspill på morgenkvisten i dag logisk, mener Aarebrot.
    - De har brutt forhandlingene, og dersom de andre partiene kommer fram til at de skal ta imot flyktningene, er det Siv Jensen som må finne pengene, Robert Eriksen som må finne arbeidsplassene og Solveig Horne som må sørge for integreringen. Det er en haug med FrP-ministere som vil bli involvert i dette, med unntak av Sylvi Listhaug kanskje - så sant flyktningene ikke skal bli bønder, sier Aarebrot.

Mer bompenger, dyrere drivstoff til biler, flere flyktninger, dårligere trygd -- snart er det vel ikke en FrP'er i Norge som ikke savner hvordan det var under de rødgrønne.

;)

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Jeg vil være med i moralkonkurransen jeg også. Jeg foreslår 50.000 Syriske flyktninger. Noen høyere?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Kan vi ikke bare ennektere Syria og integrere IS?

EarlJ

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Antall liker
    55
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3

Så den debatten på NRK hvor forfatteren og et par menn som representerte "plyndrerene" forklarte seg fra hver sin side.

Jeg satt med følelsen av at hovedtemaet ble glemt oppe i diskusjonen om profitt. Og det er at det tilsynelatende fra forfatterens og programlederens side antas at de offentlige institusjonene som driver med dette har en fullstendig driftsoptimal modell, og at ting ikke kan gjøres mer effektivt eller rasjonelt. Det er jo her grunnlaget for profitten blir skapt hos de private aktørene. Mer effektiv og rasjonell drift, mindre byråkrati - slankere organisasjonsstruktur, gir større potensiale for fortjeneste, gitt forutsigbare inntekter. Har også fått med meg at i hvert fall i barnehagesektoren skårer de private aktørene minst like høyt på brukerundersøkelser som de offentlige.

Nå hører jeg det rasles med sablene fra venstresiden... "Bestemor skal ikke på anbud"... "de ansattes rettigheter..." sukk....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.750
    Torget vurderinger
    1
    Øhh? Hvis man tar ut rasjonell drift i form av høy profitt er man jo like langt (eller kortere). Endel av disse barnehagekongene er mangemillionærer eller milliardærer på bakgrunn av dårlig betalt arbeidskraft og fellesskapet. Det er regelrett plyndring av fellesskapet for personlig berikelse.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Øhh? Hvis man tar ut rasjonell drift i form av høy profitt er man jo like langt (eller kortere). Endel av disse barnehagekongene er mangemillionærer eller milliardærer på bakgrunn av dårlig betalt arbeidskraft og fellesskapet. Det er regelrett plyndring av fellesskapet for personlig berikelse.
    Hvordan vet du det? Selv ikke forfatteren aner noe om hvor mye profitt eierne i disse selskapene har tatt ut. Jeg vet ikke om det er fordi hun ikke vet hvor hun finner regnskapene, eller fordi hun ikke er i stand til å tolke dem eller om hun er redd for at fakta vil ødelegge poengene. Det forteller i det minste at man ikke bør kjøpe boka hennes, som tydeligvis må være basert på antagelser.

Og så står det:
    "Espira er et selskap som utelukkende er finansiert gjennom skattepenger og foreldrebetaling i barnehage. CapMan kjøpte Espira for 300 millioner i 2008 og solgte det trolig for rundt 850 millioner seks år senere."

Da får man jo inntrykk av at differansen er en ren gevinst. Det står ingen ting om hvor mye som er investert i perioden, f.eks i nye barnehager. I tillegg kommer hun med en kjøpssum som også er en antagelse.

Hvilke eiere har blitt mangemillionærer eller milliardærer på dærlig betalt arbeidskraft og felleskapet?
    Hva er lønnsnivået i private kontra offentlige barnehager?
    Hvor mye mer betaler det offenlige for private barnehageplasser i forhold til offentlige?

Har du noe fakta på dette eller er det bare enda flere antagelser?

G

Gjestemedlem

Gjest
    De gjør seg til latter atter en gang.

Ikke har de guts til å stå for sine saker og trekke seg når de blir presset til å akseptere Støres forundringspakke.

Ikke har de ryggrad nok til å innrømme at de ikke har noen ting de skulle sagt i denne saken og at de må bøye seg ydmykt i støvet og krype litt for Støre og Krf igjen.

Så da maner man frem en mulighet for en tåpelig "folkeavstemning" slik at de selv ikke behøver å ta stilling til saken i praksis.. .og så venter vi en måned eller to til det koker bort i kål og det er business as usual. Det blir aldri noen folkeavstemning og det vet de så inderlig vel, og få er vel dumme nok til å tro det.

Her røk vel den siste saken i verden som Frp hadde noen som helst troverdighet i.

Nå vet vi at det ikke finnes noen som helst sak som de er villig til å gi fra seg makten for.

Et parti uten annet enn kulisser og bajaser.

..

Så en viss kudos til Støre for å ha utmanøvrert Frp. Selv om stuntet kommer til å koste Norge mer enn 50 milliarder i årene som kommer.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.384
    Torget vurderinger
    2

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542
    Jada, hun var på jobb, men stortingspolitikere har fått fyken for mindre enn dette.

Bergensordføreren reiste med privatfly til Italia - NRK Hordaland - Lokale nyheter, TV og radio
    Begriper ikke problemet eller oppstandelsen over denne saken, et skips gudmor å tur må få ha det litt hyggelig påtur, uten å bli kjølhalt for dette
    Hadde det vært et like lite problem hvis det hadde vært f.eks. M. M. Kleppa?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.249
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vil være med i moralkonkurransen jeg også. Jeg foreslår 50.000 Syriske flyktninger. Noen høyere?
    Tja, det er vel kommet sånn ca 1,5 millioner Syriske flyktninger til Libanon...
    Som stort sett må klare seg selv.... I Norge har stort sett ikke norske ungdommer råd til å kjøpe seg sitt eget krypinn, men er du flykning så får du det.

Løft blikket å se til naboen i øst så ser du hvordan det går - politiet mister kontrollen i enkelte områder, Sharia og mafia regjerer.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg

Ikke har de guts til å stå for sine saker og trekke seg når de blir presset til å akseptere Støres forundringspakke.

Ikke har de ryggrad nok til å innrømme at de ikke har noen ting de skulle sagt i denne saken og at de må bøye seg ydmykt i støvet og krype litt for Støre og Krf igjen.

Så da maner man frem en mulighet for en tåpelig "folkeavstemning" slik at de selv ikke behøver å ta stilling til saken i praksis.. .og så venter vi en måned eller to til det koker bort i kål og det er business as usual. Det blir aldri noen folkeavstemning og det vet de så inderlig vel, og få er vel dumme nok til å tro det.

Her røk vel den siste saken i verden som Frp hadde noen som helst troverdighet i.

Nå vet vi at det ikke finnes noen som helst sak som de er villig til å gi fra seg makten for.

..

Så en viss kudos til Støre for å ha utmanøvrert Frp. Selv om stuntet kommer til å koste Norge mer enn 50 milliarder i årene som kommer.
    Hei.

Jeg forstår ikke helt dette resonementet. Slaget er tapt, men man forsøker å vinne krigen og bruker det eneste "våpnet" man
    har igjen i arsenalet. Om FrP trekker seg fra regjeringen vil dette ikke påvirke utfallet av denne saken, og vi vil uansett importerer
    8.000 flyktninger, en regning på 100 milliarder ++ kroner, og uante problemer med flokk analfabeter som ikke kan lese
    annet enn sin koran. Jippi:p Hørte jeg islamisering, ghettoer, boligmangel, arbeidsledighet osv...
    En folkeavstemming gir FrP en siste sjanse til å få gjennom sin politikk, og det skulle ikke forundre meg at resultatet av en slik
    avstemming blir; NEI! Det å trekke seg fra regjeringen også ville innebære at får en Høyre/sentrum- eller ennå værre en rød/grønn-
    eller helrød- regjering med alt hva det innebærer. Politisk korrekthet, impotens og beslutningsvegring.

For egen del er jeg mer forbannet på Høyre - mitt eget parti gjennom 40 år (men kanskje ikke lenger). At et såpass fornuftig parti
    som Høyre gidder å være med på denne galskapen skuffer meg stort. Har det noensinne vært grunn til å stille kabinettspørsmål så
    må dette være saken. Overlat ansvaret til dem som er skyld i galskapen...

Men den aller værste i denne saken er selvfølgelig Arbeiderpartiet. Fra å være det andre "fornuftige" partiet (jeg har faktisk hørt to
    forskjellige Høyreledere uttale seg om hvor gunstig et regjeringssamarbeide mellom disse partiene kunne være (blitt noen år siden nå)),
    har Ap utviklet seg til det mest populistiske partiet av dem alle. De søker makt for en hver pris, selv om realiteten er at de ikke har
    peiling på hva de skal gjøre med denne makten. Arbeiderklassen er borte (kanskje med unntak av ikke vestlige innvandrere), noe som
    gjør at vi sitter igjen med et parti som bare er opptatt at personlig makt og å fremme seg selv og sine framfor å fremme rikets beste.
    Hvorfor ledes dette partiet av en mangemiljonær og hvorfor velger noen av landets aller rikeste menn å støtte dette partiet? Arbeiderparti
    du liksom. Et parti i identifikasjonskrise spør du meg...
    Når Arbeiderpartiet (i opposisjon) velger å importere slike problemer som 8.000 syriske flyktninger vil innebære, er det helt tydlig at alt
    som heter sunn fornuft og ansvar har forsvunnet fra agendaet (det fornuftige og ansvarlige er selvfølgelig å hjelpe flere i nærområdene).
    Da sitter vi igjen med en politisk korrekt interesseorganisasjon for fagforbundet og en klubb som minner mer om (hva mange mente om)
    Frimurene enn noe annet. Som er villig til å gjøre hva som helst for makt.

Jeg ville tro at du Gjestemedlem - av alle - ville støtte FrP i denne saken, da det er det eneste partiet igjen med samme meninger som deg...

Som et apropos - kunne vi be FNs høykommisar for flyktninger om å få 8.000 kristne og yasidier framfor 8.000 muslimer. Da slår vi
    to fluer i en smekk ved å velge dem som er vanskeligst å integrere i (de muslimske) nabolandene og enklest å integrere i Norge.
    Vinn - vinn. En slik løsning er selvfølgelig ikke uten problemer, men problemene er langt mindre enn med alternativet.
    Men, et slikt (fornuftig) ønske er kanskje for politisk ukorrekt og dermed rasistisk...

mvh
    Gunnar Brekke

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    ^bra mørkeredd her ja, må være ganske nærme forventet levealder for å ha slike holdninger, nesten som å høre muttern

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.477
    Torget vurderinger
    2
    Analfabeter? Kan jo være det er noen, men Syria har mye å vise til innen utdanning. Bl.a. at ungene lærer engelsk og/eller fransk allerede i førsteklasse, i tillegg til arabisk. Jenter/kvinner har også grei adgang til utdannelse der, bare litt lavere andel jenter enn gutter i skolen.
    I motsetning til i sandkassen vi har til skole, må elever i Syria som går videregående velge "litterær" eller "vitenskapelig" linje, siden det kreves spesialisering for å kunne fortsette til høyskoler og universiteter. En del kloke syrere ... og helsikes dyktige bønder. Kanskje få inn noen av dem?

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

..

Hei.

1. Jeg forstår ikke helt dette resonementet. Slaget er tapt, men man forsøker å vinne krigen og bruker det eneste "våpnet" man
    har igjen i arsenalet. Om FrP trekker seg fra regjeringen vil dette ikke påvirke utfallet av denne saken, og vi vil uansett importerer
    8.000 flyktninger, en regning på 100 milliarder ++ kroner, og uante problemer med flokk analfabeter som ikke kan lese
    annet enn sin koran. Jippi:p Hørte jeg islamisering, ghettoer, boligmangel, arbeidsledighet osv...
    En folkeavstemming gir FrP en siste sjanse til å få gjennom sin politikk, og det skulle ikke forundre meg at resultatet av en slik
    avstemming blir; NEI! Det å trekke seg fra regjeringen også ville innebære at får en Høyre/sentrum- eller ennå værre en rød/grønn-
    eller helrød- regjering med alt hva det innebærer. Politisk korrekthet, impotens og beslutningsvegring.

For egen del er jeg mer forbannet på Høyre - mitt eget parti gjennom 40 år (men kanskje ikke lenger). At et såpass fornuftig parti
    som Høyre gidder å være med på denne galskapen skuffer meg stort. Har det noensinne vært grunn til å stille kabinettspørsmål så
    må dette være saken. Overlat ansvaret til dem som er skyld i galskapen...

2. Men den aller værste i denne saken er selvfølgelig Arbeiderpartiet. Fra å være det andre "fornuftige" partiet (jeg har faktisk hørt to
    forskjellige Høyreledere uttale seg om hvor gunstig et regjeringssamarbeide mellom disse partiene kunne være (blitt noen år siden nå)),
    har Ap utviklet seg til det mest populistiske partiet av dem alle. De søker makt for en hver pris, selv om realiteten er at de ikke har
    peiling på hva de skal gjøre med denne makten. Arbeiderklassen er borte (kanskje med unntak av ikke vestlige innvandrere), noe som
    gjør at vi sitter igjen med et parti som bare er opptatt at personlig makt og å fremme seg selv og sine framfor å fremme rikets beste.
    Hvorfor ledes dette partiet av en mangemiljonær og hvorfor velger noen av landets aller rikeste menn å støtte dette partiet? Arbeiderparti
    du liksom. Et parti i identifikasjonskrise spør du meg...
    Når Arbeiderpartiet (i opposisjon) velger å importere slike problemer som 8.000 syriske flyktninger vil innebære, er det helt tydlig at alt
    som heter sunn fornuft og ansvar har forsvunnet fra agendaet (det fornuftige og ansvarlige er selvfølgelig å hjelpe flere i nærområdene).
    Da sitter vi igjen med en politisk korrekt interesseorganisasjon for fagforbundet og en klubb som minner mer om (hva mange mente om)
    Frimurene enn noe annet. Som er villig til å gjøre hva som helst for makt.

Jeg ville tro at du Gjestemedlem - av alle - ville støtte FrP i denne saken, da det er det eneste partiet igjen med samme meninger som deg...

3. Som et apropos - kunne vi be FNs høykommisar for flyktninger om å få 8.000 kristne og yasidier framfor 8.000 muslimer. Da slår vi
    to fluer i en smekk ved å velge dem som er vanskeligst å integrere i (de muslimske) nabolandene og enklest å integrere i Norge.
    Vinn - vinn. En slik løsning er selvfølgelig ikke uten problemer, men problemene er langt mindre enn med alternativet.
    Men, et slikt (fornuftig) ønske er kanskje for politisk ukorrekt og dermed rasistisk...

mvh
    Gunnar Brekke
    1. Spill for galleriet av FrP. De er fullstendig klar over at det ikke vil bli en folkeavstemming. Hvis dette er viktig for FrP må de gå ut av regjering og satse på oppslutning i valg til å gjøre endringer som går bredere enn disse 8000 flyktningene. Slik det er nå legitimerer de de politiske valgene regjeringen gjennomfører.

Hvis du mener at det er flertall i folket for å si nei, er det jo ikke populistisk å ta inn flyktningene.

Dette handler om å hjelpe mennesker i nød. At verdens rikeste land skal mene at det er uansvarlig pga kostnader på dette nivået er en snodig påstand. Å hjelpe i nærområder må gjøres i tillegg til å ta imot flyktninger.

2. Mange merkelige påstander her. Det er nok flere rike personer som støtter høyresiden i norsk politikk.

3. Det er beskyttelsesbehov og andre relevante kriterier som er førende for inntak av flyktninger. Å skulle sortere ut ifra religion blir en avsporing.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Analfabeter? Kan jo være det er noen, men Syria har mye å vise til innen utdanning. Bl.a. at ungene lærer engelsk og/eller fransk allerede i førsteklasse, i tillegg til arabisk. Jenter/kvinner har også grei adgang til utdannelse der, bare litt lavere andel jenter enn gutter i skolen.
    I motsetning til i sandkassen vi har til skole, må elever i Syria som går videregående velge "litterær" eller "vitenskapelig" linje, siden det kreves spesialisering for å kunne fortsette til høyskoler og universiteter. En del kloke syrere ... og helsikes dyktige bønder. Kanskje få inn noen av dem?

Tror nok det er delte meninger om dette.
    Tino Sanandaji, samfunnsøkonom, sier følgende til NRK:

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    ^bra mørkeredd her ja, må være ganske nærme forventet levealder for å ha slike holdninger, nesten som å høre muttern
    Da burde du muligens høre litt mer på din mor…………..

At man skulle være mørkredd eller nær forventet levealder for å ha slike holdninger er selvsagt bare vås, det er bare å ta av de rosa brillene å ta en titt på hva som skjer rundt i Europa når store mengder av folk som ikke er interessert eller ikke evner å tilpasse seg et moderne vestlig samfunn ankommer over et kort tidsrom.

Så lenge demografien er slik den er vil disse landene fortsette å produsere problemer og å eksportere dette vil ikke løse en dritt, det beste vi kan gjøre for de er å lære dem nytten av prevensjon

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Lurer på om pst klarer å luke ut alle Is-maniacene som vil prøve å lure seg med.

C

cruiser

Gjest
    Da burde du muligens høre litt mer på din mor…………..

At man skulle være mørkredd eller nær forventet levealder for å ha slike holdninger er selvsagt bare vås, det er bare å ta av de rosa brillene å ta en titt på hva som skjer rundt i Europa når store mengder av folk som ikke er interessert eller ikke evner å tilpasse seg et moderne vestlig samfunn ankommer over et kort tidsrom.

Så lenge demografien er slik den er vil disse landene fortsette å produsere problemer og å eksportere dette vil ikke løse en dritt, det beste vi kan gjøre for de er å lære dem nytten av prevensjon
    Selvsagt er det ikke vås, "ingen" unge, moderne og utdannede mennesker som har slike holdninger. Fordommene øker i takt med at vettet detter ut.. gjerne knyttet til alderdom, ingenting å skamme seg over.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    det har vel noe å gjøre med at de blåblå skyver noen få trygdesnyltere foran seg i kampen om å kutte i velferdskroner, mens de store kronene er helt andre steder. Privatisering av velferdstjenester, skattelette og hvitsnipp (skatteunndragelse) som de blåblå støtter (eller mer eller mindre støtter).

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.477
    Torget vurderinger
    2
    Er lenge siden det har vært ført så lite FrP politikk i landet. Tenk at det skulle en BlåBlå regjering til for at det skulle skje.

Ellers kan dette bli interessant. Vi får følge med:

Næringsminister
    Monica Mæland er også innblandet. Hun ga etter og endret bestemmelsene for cruiseanløp, i tråd med ønskene til Drevland og hennes givere. Dessuten er hun bergenser og venninne av Drevland.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn