Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Goggen - så du tror faktisk at alle med hijab og niqab bruker det fordi de selv ønsker det?
    Jeg vet at det er mange som bruker det av fri vilje.

Vi har allerede et lovverk som regulerer tvang av andre mennesker. Det bør jo ikke bli slik at de som bruker et plagg av fri vilje skal bli rammet av andres lovbrudd. Hvis noen blir tvunget til å gå med olabukse, er det litt spesielt å forby olabukser.
    Så du tror rettsvesenet klarer å avdekke slik tvang?
    Lovverket ligger der. Folk må, som med de fleste tilfeller, melde fra om de blir utsatt for ting som bryter med lover og regler.
    Men da er ikke kjønnslemlestelse av barn noe problem heller da. Det er jo ikke lov.
    Riktignok skjer de systematisk, men det er ikke noe problem, siden lovverket ligger der.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Lovverket ligger der. Folk må, som med de fleste tilfeller, melde fra om de blir utsatt for ting som bryter med lover og regler.
    Men da er ikke kjønnslemlestelse av barn noe problem heller da. Det er jo ikke lov.
    Riktignok skjer de systematisk, men det er ikke noe problem, siden lovverket ligger der.
    Har jeg skrevet at lovbrudd ikke er problematisk eller alvorlig? Kjønnslemlestelse er galt i seg selv og kan selvsagt ikke sammenlignes med å gå med hijab. Du argumenterer som om man skal forby biler fordi noen fyllekjører?

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Søndagsqiz:

We're legally crippled
    it's the death of love

Google får ikke lov til å hjelpe.

:)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Har jeg skrevet at lovbrudd ikke er problematisk eller alvorlig? Kjønnslemlestelse er galt i seg selv og kan selvsagt ikke sammenlignes med å gå med hijab. Du argumenterer som om man skal forby biler fordi noen fyllekjører?
    Det kunne jeg like gjerne gjort. Argumantasjon hjelper uansett ikke når noen ikke vil forstå.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Det kunne jeg like gjerne gjort. Argumantasjon hjelper uansett ikke når noen ikke vil forstå.
    Ja, for hvis noen ikke blir overbevist av argumentene dine, så er det selvsagt ikke argumentene dine det er noe galt med...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ja, for hvis noen ikke blir overbevist av argumentene dine, så er det selvsagt ikke argumentene dine det er noe galt med...
    Godt poeng! Tenk nøye igjennom det du skrev der.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Vel, jeg kunne like gjerne byttet ut Putin med Trump, poenget ville vært det samme, men som vanlig fikk du det tilsynelatende ikke med deg.
    At mannen er selvgod og liker å vise seg, latterlig påstand.
    Den tanken har da virkelig aldri slått meg.
    Helt enig, en latterlig påstand!
    Hvem kan påstå noe slikt ??
    Fullstendig latterlig !
    Makan !!

Ubegripelig at noen kan mistenke objektiv og nøytral informasjon fra Ministeren til folkets opplysning for å være noe annet!

Jeg må noe flau trekke tilbake mine insinuasjoner om at Anundsen har latt seg inspirere av Putins merkevarebyggende fotoshoot's.

Den rette inspirasjonskilden er selvsagt ingen ringere enn selveste Sir David Attenborough !

- Det er vel egentlig litt David Attenborough-inspirert.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Men Attenborough lager vel ikke filmer om dyr i bur?

Hagen skjønner også at hans taktikk med "fæle fremlingar" ikke har vært vellykket. Utrolig at Frp ligger på 5% i hovedstaden.

Screen Shot 2015-09-07 at 15.14.04.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så rart Harding - de 5 % er de som IKKE er fæle fremlingar her i byen :D

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353

Hagen skjønner også at hans taktikk med "fæle fremlingar" ikke har vært vellykket. Utrolig at Frp ligger på 5% i hovedstaden.
    Håper de som kommer fra Syria nå tåler tegneserier og homofile.
    Det er ikke så lenge siden Norges ambassade i Damaskus ble påtent og nedbrent. evilgrin39 (1).gif
    Er vi "heldige", får vi de sinte pyromanene med på lasset.

Z

Zomby_Woof

Gjest

Vis vedlegget 336405
    Minner om at Hagen, Sivs Jensens iherdige håndvask til tross, fortsatt er førstekandidat i Oslo.

Uten navn.jpg

De nåværende 5% er vel mer enn nok. Det ser ut som mine skattepenger går til å lønne denne fyren de neste 4 årene. :(

https://www.regjeringen.no/contenta...c84225d3becc87/kommunestyrevalget2015oslo.pdf

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Jeg er rassist, BT - betrakter alle som rasshøl inntil det motsatte er bevist! Derved blir du aldri skuffet.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Vis vedlegget 336405
    Minner om at Hagen, Sivs Jensens iherdige håndvask til tross, fortsatt er førstekandidat i Oslo.

Vis vedlegget 336413

De nåværende 5% er vel mer enn nok. Det ser ut som mine skattepenger går til å lønne denne fyren de neste 4 årene. :(

https://www.regjeringen.no/contenta...c84225d3becc87/kommunestyrevalget2015oslo.pdf
    Du betaler vel pensjonen hans også.

Veldig bra at MDG gjør det så bra slik at vi får stoppet oljeproduksjonen i landet, samtidig vi får en gratis pakke av heydi rett i sprekken slik at vi ikke slipper ut så mye gass fra bakluken.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Er fullstendig apolitisk - det er for tiden tilnærmet likegyldig hvem en stemmer på f.eks. - når de sakene man brenner for kommer opp så blir de plutselig tradet bort for noe annet som er viktigere for partiet. Alt i demokratiets ånd selvsagt. Fargene på partiet/politikerne har liten interesse, det er hva de faktisk gjør / utfører som teller. 5 mill. innbyggere og 10-10 partier er meningsløst.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Når alt er sagt og gjort er mye sagt og lite gjort.

Gammelt jungelord.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Mr. Sandberg er så feig at han aldri ville overlevd en flukt fra Syria til Nord-Europa.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    ^ Det er betydelig mer renhårig å ta Sandberg på sak, enn å kjøre rene mobbemetoder, lik de to ovenstående innlegg vitner om. Det burde være nok å ta av i de fleste politikeres bagasje.

For øvrig, Sandberg reiste i det minste selv og besøkte området, for å få førstehåndsopplysninger, og egen opplevelse av virkeligheten. Det er langt mer enn vi som sitter her trygge bak våre tastaturer har maktet.

Honkey

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.466
    Torget vurderinger
    2
    Snart sitter Jensen og Solberg og banner - "Inn i helvete faen, hvorfor lot vi tyskerne skumme fløten?"

https://www.washingtonpost.com/worl...824c44-56e8-11e5-9f54-1ea23f6e02f3_story.html

But Germany — the region’s economic powerhouse — is also sensing a golden opportunity.
    This fast-graying nation of 81 million is facing a demographic time bomb. With a morbidly low birthrate and a flat-lining population, hundreds of schools have already shuttered. Some neighborhoods, particularly in the increasingly vacant east, have become ghost towns. For Germans, it has raised a serious question: Who will build the Mercedes and Volkswagens of tomorrow?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det er sunnere med skummetmelk.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    ^ Det er betydelig mer renhårig å ta Sandberg på sak, enn å kjøre rene mobbemetoder, lik de to ovenstående innlegg vitner om. Det burde være nok å ta av i de fleste politikeres bagasje.

For øvrig, Sandberg reiste i det minste selv og besøkte området, for å få førstehåndsopplysninger, og egen opplevelse av virkeligheten. Det er langt mer enn vi som sitter her trygge bak våre tastaturer har maktet.

Honkey
    Lurer på om noen hadde betalt løsepenger om Sandberg hadde blitt kidnappet.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Honkey
    Lurer på om noen hadde betalt løsepenger om Sandberg hadde blitt kidnappet.
    Tviler på det, hadde det vært noen så måtte det ha vært Dagbladet, de ler seg vel skakk hver gang Sandberg deltar i en debatt.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Honkey
    Nå skriver jeg at han er forbannet idiot som må lære å beherske seg, han hisser seg opp for småting og dummer seg og partiet ut.

Jeg synes også han er elendig til å debattere, han kommer inn med en setning og den gjentar han gang på gang på gang på gang.

Sist redigert:

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.749
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er befriende med politikere som hisser seg opp...
    Bedre enn de tomme floskelkongene....

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.366
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel ganske opplagt at Sandberg er kreditert wildcard i FrP....og Erna har nok gitt sitt stilltiende samtykke innforstått med regjeringsslitasjen som uvergelig vil ramme FrP hardt. Sandberg er en løs kanon, men med kun en lang og tynn fortøyning. Hvert eneste sleivspark sanker poeng på grasrotnivå. De så hvordan Sv/Sp slet med oppslutningen på grasrota utover i den rødgrønne regjeringsperioden. Jeg er fullstendig overbevist om at dette var planen da han noe overraskende ikke fikk plass ved kongens bord, men tok en noe merkelig permisjon etter valget.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

Til å begynne med syntes jeg det er rart flyktningspørsmålet diskuteres i en tråd som heter "Nok et genialt trekk av de blå-blå"
    - da vi tross alt er i dagens situasjon - takket være våre venner i den tidligere rødgrønne alliansen og tullepartiene på midten.

Høyre og Fremskrittspartiet var for å gi asyl til det antall kvoteflyktninger som ble forventet av FN og internasjonale organer,
    mens nevnte "humanister" fikk skrudd opp det antallet betraktelig til 8.000 (inkludert kvoteflyktningene), noe Høyre (men ikke FrP)
    desverre gikk med på. Som jeg har sagt tidligere, burde man heller stilt kabinettspørsmål i denne saken. Overlatt ansvaret til de
    tullingene som faktisk ønsket dette.

Man trenger ikke være Nostradamus, for å skjønne hvordan dette går videre:

Hvordan tror dere dette - sammen med resten av Europas tilsvarende idiotpolitikk - tolkes av den stakkars flyktningen som
    sitter i en teltleir i Tyrkia eller Libanon. Som vi alle ville tolket det - som en; Invitasjon til Europa - det er plass til alle.
    Det vi ser nå er bare første bølge. Med dagens kommunikasjon får straks de som ble igjen i flyktningeleiren - vite at Ali
    (og kanskje familien hans) har kommet vel fram, noe som setter igang neste bølge. Osv. Osv....

Vi vil se grense etter grense i Europa bli stengt (begynner i sør). Politi (og kanskje militære styrker) vil bli satt inn
    for å stoppe flyktningene ved grensene
    (OBS: Vi advarer mot sterke scener). PK idiotene - vil kritisere maktovergrepene
    (som de tross alt selv er ansvarlige for) - og vi får bruduljer i en rekke av Europas parlamenter - før de invandringskritiske
    kreftene vinner frem og grensene stenges (for flyktninger) permanent. Kanonbåter i Middelhavet. Og de fattigste landene i
    søreuropa sitter igjen som svarteper, med hundretusenvis - om ikke millioner - flyktninger som hverken de eller noen andre
    vil ha.

Vi her i Norge vil slippe relativt lett unna (litt avhengig av hvor raskt grensene stenges), men vil allikevel påregne en del
    problemer. Økonomisk, med innlosjering og resulterende klaging fra flyktningene på grunn av dette osv. osv. Den politiske
    oppslutningen til de skyldige partiene vil stupe, mens FrP (og muligens Høyre) vil få økt oppslutning...

Dette ble kanskje veldig pessimistisk, men jeg er redd dette er veien det kommer til å gå. Desverre. En snillistisk politikk som
    i utgangspunktet var godt ment, blir fullstendig feilslått, siden man ikke har forstått noe av den mennesklige psyke. En politikk
    som var godt ment, men som ender opp med å føre til mer lidelse.

Jeg er på ingen måte kritisk til flyktningene med dette, jeg ville sikkert gjort det samme i deres situasjon, men det går an å
    kritisere politikerne (i Norge og Europa) og deres støttespillere i mediene for at vi har havnet i dagens situasjon. Hadde man
    hatt litt sunn fornuft hadde kanonbåtene i Middelhavet blitt satt inn allerede i våres (etter Australsk modell), og vi hadde
    ikke hatt denne situasjonen.

mvh
    Gunnar Brekke
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Regjeringen-vurderer-passkontroll-pa-grensen-8162892.html
    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Tyskland-gjeninnforer-grensekontroll-8162858.html

Ungarn vurderer å sette inn militæret mot flyktningene - Aftenposten

Ber politikerne ta grep: - Europas stengte grenser dreper flyktninger - nyheter - Dagbladet.no

Noen ganger hater jeg å ha rett. Og desverre blir det mye værre før det blir bedre. Men det er noen lys i tunellen.

Støre har tydligvis innsett at han har åpnet pondoras eske og begynner å distansere seg fra tidligere uttalelser. Forsøker å
    gjøre det som er best for landet, snarere enn å spille det råttne politiske spillet der de har gått etter regjeringen med alt de
    kunne - uten å legge en tanke til konsekvensene av det de gjorde. Vistnok var det bare et marginelt flertall for å gå for de
    10.000 syrerne. (Nå snakker jeg om virkelige vedtaket - tatt bak lukkede dører - ikke propagandashowet vi så på TV).

Personlig har jeg bestemt meg for å gjøre noe jeg aldri har gjort tidliger - å gi min stemme til Fremskrittspartiet.

Som en stemme i folkeavstemningen mot Syriavedtaket. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

Idiotpartienes politikk må få konsekvenser og det skulle ikke forundre meg om alle gallupene vi har sett om FrPs oppslutning
    vil bli satt til skamme - etter at fler og fler gjennomskuer den feite vite løgnen vi har blitt servert gjennom det korrupte media.

Nå blir det spennende å se om PK mafiaen i Dagbladet, VG og NRK i det hele tatt bringer oss nyheten om vurderingen å stenge
    grensene (eller gjeninnføre passkontroll som det kalles) før valget (antagelig kan de ikke la være siden katten allerede er ute av
    sekken), og hvordan de presanterer saken.

mvh
    Gunnar Brekke

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    @Brekke: Grunnen til at Tyskland gjeninnfører grensekontrollen er for å få oversikt og kontroll med flyktningene, ikke for å stenge dem ute. At Ungarn bygger gjerder osv er gammelt nytt.

Hvis jeg skjønner deg riktig her så mener du altså at vedtaket om å ta inn de syriske flyktningene fører til mere lidelse? Å gi beskyttelse til de svakeste flyktningene gir mer lidelse, ikke mindre? Grunnen til det er, i følge deg, at flyktninger i overfylte leire får et håp om et bedre liv i Europa?

Jeg finner analysen litt underlig. For meg virker det ganske åpenbart at det er bedre for flyktningene å komme til ordnede forhold i Europa framfor å sitte i flyktningleire uten grunnleggende nødvendigheter. Hvis du mener at antallet er for høyt for at Norge skal klare å håndtere det, så tror jeg også det er tvilsomt. Det handler om prioriteringer og politisk vilje, noe Siv Jensen med sin dobbeltkommunikasjon undergraver.

Men uansett: Godt valg i morgen! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn