Hei.
Til å begynne med syntes jeg det er rart flyktningspørsmålet diskuteres i en tråd som heter "Nok et genialt trekk av de blå-blå"
- da vi tross alt er i dagens situasjon - takket være våre venner i den tidligere rødgrønne alliansen og tullepartiene på midten.
Høyre og Fremskrittspartiet var for å gi asyl til det antall kvoteflyktninger som ble forventet av FN og internasjonale organer,
mens nevnte "humanister" fikk skrudd opp det antallet betraktelig til 8.000 (inkludert kvoteflyktningene), noe Høyre (men ikke FrP)
desverre gikk med på. Som jeg har sagt tidligere, burde man heller stilt kabinettspørsmål i denne saken. Overlatt ansvaret til de
tullingene som faktisk ønsket dette.
Man trenger ikke være Nostradamus, for å skjønne hvordan dette går videre:
Hvordan tror dere dette - sammen med resten av Europas tilsvarende idiotpolitikk - tolkes av den stakkars flyktningen som
sitter i en teltleir i Tyrkia eller Libanon. Som vi alle ville tolket det - som en; Invitasjon til Europa - det er plass til alle.
Det vi ser nå er bare første bølge. Med dagens kommunikasjon får straks de som ble igjen i flyktningeleiren - vite at Ali
(og kanskje familien hans) har kommet vel fram, noe som setter igang neste bølge. Osv. Osv....
Vi vil se grense etter grense i Europa bli stengt (begynner i sør). Politi (og kanskje militære styrker) vil bli satt inn
for å stoppe flyktningene ved grensene (OBS: Vi advarer mot sterke scener). PK idiotene - vil kritisere maktovergrepene
(som de tross alt selv er ansvarlige for) - og vi får bruduljer i en rekke av Europas parlamenter - før de invandringskritiske
kreftene vinner frem og grensene stenges (for flyktninger) permanent. Kanonbåter i Middelhavet. Og de fattigste landene i
søreuropa sitter igjen som svarteper, med hundretusenvis - om ikke millioner - flyktninger som hverken de eller noen andre
vil ha.
Vi her i Norge vil slippe relativt lett unna (litt avhengig av hvor raskt grensene stenges), men vil allikevel påregne en del
problemer. Økonomisk, med innlosjering og resulterende klaging fra flyktningene på grunn av dette osv. osv. Den politiske
oppslutningen til de skyldige partiene vil stupe, mens FrP (og muligens Høyre) vil få økt oppslutning...
Dette ble kanskje veldig pessimistisk, men jeg er redd dette er veien det kommer til å gå. Desverre. En snillistisk politikk som
i utgangspunktet var godt ment, blir fullstendig feilslått, siden man ikke har forstått noe av den mennesklige psyke. En politikk
som var godt ment, men som ender opp med å føre til mer lidelse.
Jeg er på ingen måte kritisk til flyktningene med dette, jeg ville sikkert gjort det samme i deres situasjon, men det går an å
kritisere politikerne (i Norge og Europa) og deres støttespillere i mediene for at vi har havnet i dagens situasjon. Hadde man
hatt litt sunn fornuft hadde kanonbåtene i Middelhavet blitt satt inn allerede i våres (etter Australsk modell), og vi hadde
ikke hatt denne situasjonen.
mvh
Gunnar Brekke