Det andre var vel tiraden over Kvinnebevegelsen, som han la ut på 8. mars. At feministene fikk for lite kuk, som vi sier det nordpå. Det ble litt umusikalsk, spesielt på Kvinnedagen, hehe.Jeg har ikke lest noen faximile av disse whiskypostene. Var dette det hele?
Deportasjons-kommentarane er foreineleg med å vera mildt brisen.Han skal ha poeng for strålende syntaks, ortografi og tegnsetting i fylla.
Notert.den røde statskanalen
For norske politikere er det en enorm forskjell på en muslim og en islamist!For ordens skyld... en muslim er en som bekjenner seg til Muhammed og den islamske tro.... så hvor er forskjellen?
Ein muslim kan vel vera om lag i like stort spekter som ein “kristen”, altså at det går heile vegen frå mild kulturell tilknyting til at religiøs tru er ein viktig del av livet.For norske politikere er det en enorm forskjell på en muslim og en islamist!
Selvfølgelig vet han forskjellen på det.Jeg betviler at Amundsen ser forskjell på en muslim og en islamist.
Jeg håper virkelig ikke at du prøver å trivialisere Islamistene?Fanatisme finnes i mange avarter.
Ser du har låst deg på at det var islamist-uttalelsen som var problemet her. Du har åpenbart ikke fått med deg resten. Jeg istemmer ellers med at islamister og eventuelle andre religiøse ekstremister kan dra til helvete eller dit pepperen gror, for der har de antakelig litt bedre sjanser for å finne noen å leke med.Istedet for "dra til helvete", skulle Amundsen bedt Islamistene om å "Ryke og Reise". Et uttrykk som betyr det samme, og allerede innarbeidet fra SVs talerstol i omtalen av norske bedriftseiere.
Om du ikke aner forskjellen på disse to begrepene foreslår jeg at du leser deg opp litt, ganske enkelt.For norske politikere er det en enorm forskjell på en muslim og en islamist!
Du, dette er et helt konkret eksempel fra i går ettermiddag. På vei hjem med NRK Alltid Jazz på bilstereoen, kom nyhetsendingen med sammendrag av dagens saker. Deriblant anmeldelsen av Amundsen for hans omtale av "muslimer". Hans FB-poster var allerede gjengitt overalt på sosiale medier, så jeg viste jo at han spesifikt adresserte "Islamister", ikke muslimer. Et klart overtramp av NRK som føyer seg inn i rekken av venstrevridd nyhetsdekning. Hvis du ikke ser poenget her, så har du et problem.Men jeg trivialiserer definitivt din dom over "statskanalen".
Sannsynlegvis.Selvfølgelig vet han forskjellen på det.
Tror du skal innse at PWA ikke er verdt et fnugg støtte.Du, dette er et helt konkret eksempel fra i går ettermiddag. På vei hjem med NRK Alltid Jazz på bilstereoen, kom nyhetsendingen med sammendrag av dagens saker. Deriblant anmeldelsen av Amundsen for hans omtale av "muslimer". Hans FB-poster var allerede gjengitt overalt på sosiale medier, så jeg viste jo at han spesifikt adresserte "Islamister", ikke muslimer. Et klart overtramp av NRK som føyer seg inn i rekken av venstrevridd nyhetsdekning. Hvis du ikke ser poenget her, så har du et problem.
I Oslo Tingrett pågår nå rettssaken mot Zaniar Matapour. Islamisten som drepte 2 og skadet 20 mennesker under Pride-paraden forleden sommer. En påminnelse om hva Islamistene står for.
Her i Vesten må vi vel tilbake til den mørke middelalder for å finne noe som ligner på Islamistene. Eventuelt helt tilbake til Korsfarernes tid.
For å snu på det: -Det sitter en Korsfarer fengslet på Ringerike. Hva hadde du sagt om NRK refererte til hans som Kristen?
Du kan forsøke å uskyldiggjøre det så mye du vil, det faller platt til jorden. Uttalelsen fra Amundsen er hårreisende, og spesielt fordi han har et visst ansvar som folkevalgt. Slike idiotiske ytringer baner veien for nye handlinger alá det vi opplevde i dette landet en gang tidligere. Mannen er en jævla skam.Av barn og fulle folk...
Amundsen får henge seg i sitt eget reip. Vi kan ikke ha en leder av Stortingets Justiskomite som fylleposter slik.Men han bruker den fiffige finessen å la omgrep kategoriar flyta lett og ledig over i einannan, slik at det er heilt ope for lesaren kven og kva han snakkar om, og alltid mogleg å backa ut.
De gjør ikke det, nei, noe utklippene i innleggene over her viser utenfor en hver rimelig tvil.Amundsen får henge seg i sitt eget reip. Vi kan ikke ha en leder av Stortingets Justiskomite som fylleposter slik.
Mitt poeng, var at NRK forfalsket et sentralt faktum i saken, for å stille han i et enda dårligere lys. Statskanaler med politisk slagside er noe vi forbinder med Russland og andre diktaturer, og bør påtales. Noe som faller gamle raddiser her inne tungt for brystet, hehe.
Da ville nok ABB blitt sur, siden han spesifikt bekjenner seg til Odin og mener at Jesus ikke er en gud. Selv ville jeg nok ikke latt meg opprøre noe videre, livet er kort.Du, dette er et helt konkret eksempel fra i går ettermiddag. På vei hjem med NRK Alltid Jazz på bilstereoen, kom nyhetsendingen med sammendrag av dagens saker. Deriblant anmeldelsen av Amundsen for hans omtale av "muslimer". Hans FB-poster var allerede gjengitt overalt på sosiale medier, så jeg viste jo at han spesifikt adresserte "Islamister", ikke muslimer. Et klart overtramp av NRK som føyer seg inn i rekken av venstrevridd nyhetsdekning. Hvis du ikke ser poenget her, så har du et problem.
I Oslo Tingrett pågår nå rettssaken mot Zaniar Matapour. Islamisten som drepte 2 og skadet 20 mennesker under Pride-paraden forleden sommer. En påminnelse om hva Islamistene står for.
Her i Vesten må vi vel tilbake til den mørke middelalder for å finne noe som ligner på Islamistene. Eventuelt helt tilbake til Korsfarernes tid.
For å snu på det: -Det sitter en Korsfarer fengslet på Ringerike. Hva hadde du sagt om NRK refererte til hans som Kristen?
Gjorde de?Mitt poeng, var at NRK forfalsket et sentralt faktum i saken, for å stille han i et enda dårligere lys. Statskanaler med politisk slagside er noe vi forbinder med Russland og andre diktaturer, og bør påtales. Noe som faller gamle raddiser her inne tungt for brystet, hehe.
Den er vel nøyaktig like «riktig» som «Kristendommen [ev valgfri religion] har en hel gjeng med psykopater som dreper.»«Og islam ha en hel gjeng med psykopater som dreper»
Hva er feil, setningen impliserer da ikke alle muslimer?
Setningen ser da ut til å fenge islamofobene.Den er vel nøyaktig like «riktig» som «Kristendommen [ev valgfri religion] har en hel gjeng med psykopater som dreper.»
Det er et meningsløst, generaliserende og agiterende utsagn som en (da) sittende leder for justiskomiteen på Stortinget bør holde seg for god til.
mvh
KJ
Begynner å lure på om du har mistet evnen til å lese, eventuelt har blokkert en del av oss, ettersom vi i tur og orden har lagt ut tydelige bevis for at du tar fullstendig feil. Merkelige greier.Javel, nei:
Eller peke på enkelte nasjoner i dagens afrikanske virkelighet, for den del.Hvis man leter etter voldelige kristne grupperinger, så kan man jo begynne med ei enkel historiebok... og starte med korstogene, middelalderen, jesuittene og hele den gjengen.. alt. ta en FF til fundamentalistiske kristne grupperinger i USA som også vil utrydde "vantroende" kristne....
Du ser nok det du vil se.Hva gjelder "venstrevridd nyhetsdekning" syns jeg det er lite dekning for det, politiske røster fra hele spektret får komme til "statskanalens" mikrofoner og kameraer og det kommer stoff som opprører folk på begge fløyer.
Interessant tolkning av det jeg ikke skrev.Du kan forsøke å uskyldiggjøre det så mye du vil, det faller platt til jorden. Uttalelsen fra Amundsen er hårreisende, og spesielt fordi han har et visst ansvar som folkevalgt. Slike idiotiske ytringer baner veien for nye handlinger alá det vi opplevde i dette landet en gang tidligere. Mannen er en jævla skam.