Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    FrP prøver jo å fange opp de gulbrune (nestleder Listhaugs bæring av kors er ikke tilfeldig) Venstre prøver å være miljøalibiet i regjeringen, men får det ikke helt til. At KrF valgte blå kurs er dermed fint synes jeg. Formynderpartiet utraderer seg selv på denne måten.
    Den sedvanlige nazifiseringen av meningsmotstandere er vel noe av det minst tiltalende ved de venstrevridde.

G

Gjestemedlem

Gjest
    I likhet med de høyrevridde.
    Vel, vi har ingen nazistiske partier på Stortinget i alle fall og ingen politikere som bekjenner seg til fascisme. Men vi har revolusjonære kommunister, og de er populære hos endel unge ekstremister eller neddopede drømmere. Nok til av man kan risikere at de kommer over sperregrensen en gang.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.382
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.476
    Torget vurderinger
    2
    Hva skal til for å være kronisk norsk, tro?

Minnes da Hans Geelmuyden fortalte at han blir spurt om han er norsk. Hans forfedre kom til landet på 1600-tallet.

Mvh,

Steinulf Oppilia

Omdal har en grei melding til KrF:

Skjermbilde 2018-11-04 kl. 14.46.33.jpg

45339928_10214819842268194_2411917641884106752_o.jpg

Sist redigert:

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    All ære til krf lederen. Endelig en som står for noe og kjører løpet ut. Fikk respekt for fyren. Han tapte men endelig fikk nå krf avklart om de tilhærer høyre eller venstresiden. På tide.
    Når politikk avgjøres med udemokratiske virkemidler som det som Rogaland Krf presterte så ser jeg mørkt på den politiske situasjonen. Ernas utspill i abortsaken er så til de grader falsk at det er kun fanatiske abortmotstandere som kan tro at Høyre vil begå politisk selvmord ved å endre på denne uten bred politksk støtte fra begge fløyer. Krf har nå fått en leder som er partiet verdig. Skulle gjerne sett hvilken påvirkning Ropstad hadde på valget Rogaland foretok. Det blir vel gjerne en politisk kniv i ryggen på Hareide som er svaret.

Det var vel lederskapet som stod høyest for Ropstad når han fant ut at FrP er et bedre valg enn SV. Politisk diskusjon er erstattet med lyskespark og renkespill og ender opp med det resultatet som den som er villig til å gå lengst innehar.

Så da er det bare å håpe at neste valg straffer de som har fortjent det.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Bollestad satte kniven i ryggen på Hareide ved å ignorere sin egen underskrift under Rogalands fylkesmøte. Ropstad vred så kniven rundt ved å konspirere med Erna og Høyres kommunikasjonsrådgivere for å lure sine abortmotstandere til å velge blått.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.796
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Minnes da Hans Geelmuyden fortalte at han blir spurt om han er norsk. Hans forfedre kom til landet på 1600-tallet.

Mvh,

Steinulf Oppilia

Vis vedlegget 515946

Vis vedlegget 515947
    I et nøtteskall hvorfor jeg ønsker FrP dit pepperen gror og ikke kjøper Dephs argumentasjon om at de er et "normalt" parti. Bedre dokumentasjon på hvorfor KrF og FrP er som ild og vann og ikke hører hjemme i regjering sammen inntil noen tar seg sammen og rydder opp, finnes ikke. Skal bli interessant å se hva som skjer med KrF når det går opp for de at de ikke får endret en tøddel i abortloven. Eller hva som skjer med støtten til de andre regjeringspartiene når det går opp for de at KrF får det til.....

Siv tar avstand, men lar de dure på uten å rydde opp. Dette er et parti som taler med to tunger i en rekke saker, og får lov til det.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542
    ^Jeg tror den blå fløyen i KrF svelger denne også så lenge de får sitte i en ikke-kommunistisk Regjering.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.796
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg tror den blå fløyen i KrF svelger denne også så lenge de får sitte i en ikke-kommunistisk Regjering.
    Kanskje. Det er mer interessant å se hva som skjer med den røde fløyen og støtten til partiet.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/simen-bondevik-sp%c3%b8r-om-han-fortsatt-er-velkommen-i-krf/ar-BBPjuza?ocid=ientp

© NTB scanpix18 år gamle Simen Bondevik er barnebarn av tidligere KrF-leder og statsminister Kjell Magne Bondevik. Etter det ekstraordinære landsmøtet fredag er han kommet i tvil om den blå siden ønsker å ha de røde med på veien videre. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpix

Simen Bondevik spør om han fortsatt er ønsket i KrF av dem som stemte fram vedtaket om å innlede regjeringsforhandlinger med Høyre, Frp og Venstre.

– Siden fredag har jeg fått nesten 100 meldinger fra KrF-ere som støtter meg og håper jeg fortsetter i partiet. Men bare én av disse var fra den «blå» siden, skriver Bondevik i et innlegg i Aftenposten.

Simen Bondevik er barnebarn av tidligere KrF-leder og statsminister Kjell Magne Bondevik. De var begge en del av mindretallet som støttet partileder Knut Arild Hareides råd om å søke regjeringsmakt med Arbeiderpartiet og Senterpartiet.

Bondevik, som er leder av Akershus KrFU, skriver at han må bruke de neste dagene og ukene til å finne ut om han skal melde seg ut av KrF. Han omtaler vedtaket om å forsøke å ta KrF inn i regjering med Fremskrittspartiet som «et av de største politiske løftebruddene vi har sett.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.542
    Det som blir interessant er å se hvilken fraksjon som blir igjen i KrF. Jeg tipper at den mørkeste blådelen går over til PDK og FrP. Høyre får nok også en del av "flyktningene" Ikke så veldig mange kommer til å bevege seg over mot venstresiden så da sitter man igjen med et bittelite sentrumsparti uten innflytelse i noen som helst retning.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.978
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det som blir interessant er å se hvilken fraksjon som blir igjen i KrF. Jeg tipper at den mørkeste blådelen går over til PDK og FrP. Høyre får nok også en del av "flyktningene" Ikke så veldig mange kommer til å bevege seg over mot venstresiden så da sitter man igjen med et bittelite sentrumsparti uten innflytelse i noen som helst retning.
    Siden KrF opprinnelig ble stiftet som et utbryterparti fra Venstre kan man anvende Loven om Partisplittelser i Venstre, som sier at partiet med jevne mellomrom splittes i to omtrent like store deler og at høyrefløyen etterhvert absorberes i Høyre.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.187
    Torget vurderinger
    1
    Bollestad satte kniven i ryggen på Hareide ved å ignorere sin egen underskrift under Rogalands fylkesmøte. Ropstad vred så kniven rundt ved å konspirere med Erna og Høyres kommunikasjonsrådgivere for å lure sine abortmotstandere til å velge blått.
    Det ordner seg, Bollestad hadde en del unnskyldninger å komme med sa hun. Det var antakelig Rogalandsfadesen hun tenkte på. KrFere er rause slik og det virker jo selvfølgelig etter hensikten; hun får tilgivelse og det smaker jo alltid godt. Uansett er jo de det gikk utover programforpliktet til langt over kirkespiret å godta den unnskyldningen. Internsnuing av det andre kinnet til er jo det som kjennetegner denne gjengen. At Hareide ikke har blitt eitrende forbanna for lenge siden er et under (sic):

https://www.nettavisen.no/meninger/...na-solberg-som-egentlig-tapte/3423554774.html

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Mvh,

Steinulf Oppilia

Vis vedlegget 515946

Vis vedlegget 515947
    Dette er gode bevis på de strømningene som vi må bekjempe så godt vi kan i hverdagen. Dette brune holdninger. Og ikke bra.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.476
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det sikrer litt av et spenn i sammensetningen av Nobel-komitéen.

G

Gjestemedlem

Gjest

Dette er gode bevis på de strømningene som vi må bekjempe så godt vi kan i hverdagen. Dette brune holdninger. Og ikke bra.
    Det er vel omtrent like "brunt" som å spørre noen som heter Ole Bjarne Wirkola om de driver med skihopping eller om Mikkel Ante Buljo har slekt i Finnmark.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.224
    Torget vurderinger
    4
    Nei dep. Det er en håpløs kommentar ifra en på det nivået og kan ikke missforstås.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Det er vel omtrent like "brunt" som å spørre noen som heter Ole Bjarne Wirkola om de driver med skihopping eller om Mikkel Ante Buljo har slekt i Finnmark.
    Dette er absolutt brune holdninger og nettopp derfor beklager ledelsen i FrP dette:

Frp-leder Siv Jensen sier i en kommentar til NRK at hun sterkt beklager uttalelsen fra Ytterhorn.

– Jeg tar avstand fra denne kommentaren og er sterkt uenig med Inger Marie Ytterhorn. Kommentaren er grov og langt over streken. Jeg synes ikke den representerer Inger-Marie Ytterhorn slik jeg har kjent henne i mange år.

Også Frp-nestleder Sylvi Listhaug mener Ytterhorn har gått langt over streken.

«Dette er grovt og langt over streken! Det er uakseptabelt. Jeg kjenner Kamzy som en dyktig politiker fra min tid i Oslo-politikken! Hun kommer til å gjøre en utmerket jobb med å lede 17.mai komiteen», skriver Listhaug på Facebook.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg tenkte nå mest på Geelmuydens forferdelse over at noen lurte på hvor han kom fra. Ytterhorn er ikke helt musikalsk og har med rette fått litt pes, uten at det dermed bør være så forferdelig å tenke at nordmenn er kanskje de som er best skikket til å planlegge feiring av Norges nasjonaldag.. uten at det for min del betyr noe fra eller til. Så lenge de ikke prøver å gjøre det til en halvpakistansk migrasjonsdag så er det samme for meg.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ikke bare har hfs en husfundamentalist. Han er vår husrasist også.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tenkte nå mest på Geelmuydens forferdelse over at noen lurte på hvor han kom fra. Ytterhorn er ikke helt musikalsk og har med rette fått litt pes, uten at det dermed bør være så forferdelig å tenke at nordmenn er kanskje de som er best skikket til å planlegge feiring av Norges nasjonaldag.. uten at det for min del betyr noe fra eller til. Så lenge de ikke prøver å gjøre det til en halvpakistansk migrasjonsdag så er det samme for meg.
    Kamzy kom til Norge fra Sri Lanka som 3 åring og har altså bodd 27 år i Norge. Hun ble tidlig aktiv i det norske samfunnet og har universitetsutdannelse. Dette er et eksempel på personer som du burde heie frem uansett politisk farge. Men det er vel hudfargen som skremmer deg....
    250px-Kamzy_Gunaratnam.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Er det ikke litt slitsomt i lengden å måtte dele alle mennesker inn i enten snille røde eller nazister? Svært symptomatisk for skrotvenstre...

Men seriøst. Dere to burde alvorlig tenke på å flytte til Sverige. Dere vil nok finne dere godt til rette der. Røde bøllefrø har jo full kontroll på den politiske diskursen der.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0

Mvh,

Steinulf Oppilia

Vis vedlegget 515946

Vis vedlegget 515947
    Ha i bakhodet at damen som uttalte dette en rundt 80 år gammel. Se ikke bort fra at det skyldes demens!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nå r det gjelder å dele mennesker i grupper er du mesteren Deph.
    Gjerne det, men det blir litt humoristisk når "svenskene" her inne ser nazister og rasister hvor enn de snur seg her i verden. Litt som barnehagebarn som blir redd for busemannen under sengen.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er det ikke litt slitsomt i lengden å måtte dele alle mennesker inn i enten snille røde eller nazister? Svært symptomatisk for skrotvenstre...

Men seriøst. Dere to burde alvorlig tenke på å flytte til Sverige. Dere vil nok finne dere godt til rette der. Røde bøllefrø har jo full kontroll på den politiske diskursen der.
    Grønt bøllefrø;) er nok mye mer riktig, for min del i hvertfall. Og legg til en dæsj med rødt og litt blått også så er vi der. Hvilken fargepalett har nå du da, Gjestemedlem ?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ha i bakhodet at damen som uttalte dette en rundt 80 år gammel. Se ikke bort fra at det skyldes demens!
    Ja presis. Ikke noe i veien med Kamzy for alt jeg vet. (aldri hørt om henne før). Men det blir litt komisk når folk klikker i pissvinkel fordi en gammel tante og ex-politiker mener noe så politisk ukorrekt at nasjonaldagen gjerne kan være litt nasjonal. Helt alvorlig, hvem bryr seg om hva hun måtte mene annet enn pissetrengte identitetspolitikere som vil snevre inn åsiktskorridoren. Hun er vel gammel nok til å drite litt i hva selfiegenerasjonen måtte mene.

La nå henne få mene det om hun vil. Who cares?

Sikkert en budeie på Toten som en gang sa noe feil også. Det er nå alt mulig av uvesentligheter man skal henge seg opp i.

C

cruiser

Gjest
    Men du er ikke 80 med demens, du mener også at denne dama ikke er nordmann.. Hvorfor er a ikke det?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Men du er ikke 80 med demens, du mener også at denne dama ikke er nordmann.. Hvorfor er a ikke det?
    Mener jeg det? Jeg aner ikke en gang hvem hun er og har ingen formening om slikt. Jeg gidder bare ikke hisse med opp over hva enhver 80-åring måtte komme med av refleksjoner og tanker.

Men det er jo forsåvidt litt interessant hva man mener skal til for at noen kan regnes som norske. Folk har forskjellige kriterier her. For noen er statsborgerskap tilstrekkelig, andre ser også litt på det kulturelle og historiske. jeg har ikke noe problemer med at folk vektlegger forskjellige ting her.

For min del bryr jeg meg døyten i hvor "norske" folk er. Det er helt andre ting som er viktigere. Kompatibilitet med vestlig liberal og sekulær kultur er kanskje det viktigste.

Sist redigert av en moderator:
    C

cruiser

Gjest
    Ser slik ut her

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg synes det er sjokkerende at alle de opprinnelige Eidsvollmennene er skvisa ut av 17. maikomiteen. Hva blir det neste? Skal vi flytte hele arrangementet til 6. juni?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ser slik ut her
    Det at jeg ikke klikker i pissevinkel på kommando fordi en gammel dame har et litt treadisjonelt syn på nasjonalitet er ikke det samme som at jeg deler betraktningene. Det betyr bare at jeg finner det mest uinteressant og at det forbauser meg litt hvordan mange skal prøve å dytte sitt snevre politisk korrekte syn på alt og alle. Slikt finner jeg mye mer bekymringsverdig og skadelig enn at en gammel tante mener et eller annet som irriterer identitetspolitikerne.

Vi får et mye tristere samfunn når bermen kaster seg over gamle damer fordi de kan finne på å si noe lett politisk ukorrekt.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.796
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var dette med å dele i grupper igjen da Deph. Så gamle tanter skal vi drite i?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er litt usikker på om jeg gleder eller gruer meg til jeg blir så gammel at jeg slipper unna med hva som helst.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sitter igjen med et inntrykk av en partileder som tenker prinsipielt, er rakrygget, står for det vedkommende mener og tar konsekvensen av det vedkommende står for, og en partileder som gjør hva som helst for å beholde makt. Og dette dreier seg ikke om politikken deres, og jeg er klar over at bildet er langt mer mangefasettert enn som så, og at det er noe helt annet å lede et lite parti enn en regjering. Så kan dere jo gjette hvem som er hvem her.

Men en av disse kommer uansett ikke helt heldig ut av det inntrykket som skapes her (og jeg er klar over at dette dreier seg om inntrykk, men i stor grad er det inntrykk som selges i politikken). Og inntrykk har en tendens til å klebe til en person.
    Han oppfører seg mer som Hitler i April / Mai 1945 da han dirigerte tropper som ikke fantes.

Nå har han jo bestemt seg for å fortsette som partileder DERSOM Krf ikke kommer med i regjering..... dette er nok bare begynnelsen ser du....

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.796
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var nå greit å se at du ut fra min beskrivelse klarte å se hvem som var hvem. Det sier jo litt.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Selv om faren over signalet er hørt -*er - om Krf havner i regjering at dette kan styrke deres posisjon frem mot neste valge med mindre KRF*ender med full splittelse. Huff og gru, et parti som skulle vært ute med badevannet - som V.

Venstre lyder jo det klassiske navnet Vingle Venstre for a gidd reason så selv om de ble splittet (DLF) for et par milliarder oljetønner siden.. dette er ikke noen en kan stole på.

Om det skulle blir Erna 3 ved neste valg og (Yikes) KRF og V styrker sine posisjoner - noe som kan skje har man en helt ny situasjon men de indre konfliktene og belastningene kan bli en faktor - mosquitostikkene kan veie tungt og et fortsatt betydelig Frp vil være svarte faen for KRF*og V.... skyggenes dal - Bloksberg osv...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn