Er det terroristen?Unnskyld men hva er ABB?
Dem terroristen ikke drepte klarte media og deres trykkokerteorien og hetsen som fulgte å fordrive fra politikken.Er det terroristen?
Hva f... vet du om hva jeg holder kjeft om og ikke? Har du full oversikt over alle mine innlegg her på HFS?Du må gjerne kjefte på Giske, men fy faen som du holder kjeft overfor mye mer alvorlige saker.
Jeg sitter med den følelsen at:Unskyld meg kjære medforumister,
Men jeg har faktisk en liten følelse av at dette forums Off Topic avdelig har blitt en liten smule infantilt de senere år.
Er det flere andre som sitter med en lignende følelse?
Så et kort intervju med Elden, og det han bygger saken på er at det her er 3 ulike og adskilte forhold:Meanwhile, på Løvebakken.
Elden er engasjert av ex-president Hansen, som mener hun ble avsatt og "tvunget til å trekke meg".
Som lekmann er det vel lite lurt å utfordre Elden på juss, så han har sikkert gode poenger.Så et kort intervju med Elden, og det han bygger saken på er at det her er 3 ulike og adskilte forhold:
1) Pendlerleiligheten - Her henviser han til reglene som sier at det styrende er hvor man er folkeregistrert. Og Hansen var folkeregistrert i Trondheim og oppfylte derfor kravet fra Stortinget.
2) Skattemessig - Hvorvidt man skal skattelegges for Stortingsleiligheten avhenger om man har bokostander et annet sted - og siden hun hadde boutgifter på Ski så er det i skatteplikt for en leilighet i byen.
3) Folkeregisteret - Det kan godt være at hun skulle vært folkeregistrert på Ski og ikke i Trondheim - men det er i så fall ikke en alvorlig sak.
Så er jo spørsmålet om man kan se på disse sakene hver for seg, eller om man greier å bevise at dette er planlagt lureri som alle skjønner at det er.
Tilitten en Stortingspresident må ha er jo borte for lengst uansett. Men det er ikke sikkert hun blir funnet skyldig i noe her.
Og her er nok litt at utfordringen at for den vanlige mannen i gata - så har de blitt sett i kortene lenge og ordlyden i regelverket er blitt endret underveis for å tette smutthullene.Som lekmann er det vel lite lurt å utfordre Elden på juss, så han har sikkert gode poenger.
Det strafferettslige er sikkert ikke det viktigste her.
Men det gjenstår to viktige ting:
1. Er det ok av en stortingspresident å sno seg innen regelverket?
2. Hvordan fremstår dette, om du sammligner med hederlige grandtante Ågot, som har levd et lovlydig liv, men som leide en leilighet på Gran Canaria en vinter, da NAV oppdaget at hun var en "svindler", og sendte henne i fengsel, rett og slett.
Det dreier seg tross alt om de som har laget disse reglene, for f...^^ Det er neppe sikkert at regelverket er brutt i hennes sak, men...
... i både hennes sak, Ropstad´s - og flere andre fremgår det jo tydelig at de har vært godt klar over reglene - og funnet "kreative" løsninger for å tilpasse seg- og tilfredsstille de.
- Folkeregistrert adresse i et rom på "hybelen" til Giske i Trondheim.
- Folkeregistrert adresse på gutterommet hjemme hos foreldrene osv.
Absolutt. Det er på høy tid at dette og en rekke andre "særregler" og ukultur våre politikere har etablert og praktisert gjennom flere år kommer frem i lyset - og skaper engasjement og debatt.Det dreier seg tross alt om de som har laget disse reglene, for f...
Intet sykt ved hva hun gjør nå.^^^Tross alt har hun vært "veldig, veldig syk". Beklager min skamløshet her, men muligens har hun et tilbakefall.
Dette viser at hun fortsatt ikke begriper hvor symbolsk viktig dette er, og dermed ekskluderer hun seg selv effektivt fra et slikt verv.
Jeg blir bare oppgitt.
Jeg sitter med den følelsen at:
a) kunnskap mister sin verdi, og fort avskrives som "kjøpt og betalt", og at den virkelige kunnskap visstnok er å finne på Facebook
b) at det å ha et tastatur og en skjerm mellom seg selv og sine motdebattanter tenderer til å gjøre folk både barnslige og sinte, samt tolke alt i verste mening
c) at punkt a + punkt b = ganske mange barnsligheter
d) at dette er et tydelig samfunnstrekk, som langt fra er spesifikt for HFS. Det er en glidende skala som begynte for mange år siden, og som i sin ytterste instans er en trusel for et sunt demokrati, intet mindre.
og
e) HFS er tross alt et fyrtårn av god debatt, dersom du skal se på "leading edge discussions 2021", nemlig VG's kommentarfelter. Det er så jævla trist, skremmende og dumt at jeg nesten mister nattesøvnen.
Hol die wagen Harry, oder haben sie angst mein herrJa leider..........
Vi som har vokst opp med Stephan og Harry kan nå tilstrekkelig tysk til at vi ikke roter oss helt bort!
For å være pirkete:- der Wagen..... om jeg må be..