- Ble medlem
- 06.04.2019
- Antall liker
- 11.557
Lurer på om han Bjelland har øvd mye for å se ut som Stoltenberg når han jabber, han ser jo prikkanes lik ut.
Ja, helt klart, men gjør vi ikke det allerede i form av støttetiltak, muligens med begrenset effekt.Hørte på radioen i dag at Amazonas regnskogen tar opp 10 000 ganger så mye karbon som det Norge slipper ut (hvis jeg hørte riktig...), faren for at hele skogen forsvinner er stor så vi må kjempe de viktige kampene. Amazonas er så viktig for kloden at andre land har lov til å blande seg inn.
Joda men i flg. ny forskning så går det visstnok enda raskere enn man trodde. Innslag i 0830 nyhetene på Dagsnytt i dag, første innslag. Jeg tullet med det 10 000 greiene men hør innslaget.Ja, helt klart, men gjør vi ikke det allerede i form av støttetiltak, muligens med begrenset effekt.
Et godt eksempel på at Ap ikke skal jakte etter velgere fra Høyre og Frp, men derimot fra SV og Rødt.Det ser iallfall ikkje ut som om bråket førre helg hjelpte Trondheim Ap lokalt.
Arbeiderpartiet i Trondheim med 18,6 prosent oppslutning i ny måling
Høyre fosser fram i Trondheim, mens Arbeiderpartiet taper velgere i ny meningsmåling.www.nrk.no
På hi sida gjekk SV og R til saman fram meir enn Ap tapte, og SV har nesten like stor oppslutnad som Ap.
«Jeg er for gammel til å ha blitt utsatt for overgrep av Trond Giske, så vi har et greit forhold».Der var vel Kjerkols nokså avmålte støtte beskrivende nok:
Unge piker i AUF på sitt første årsmøte, derimot.Kjerkol om Ap-bråket: – Opprivende
Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol vil ennå ikke si om hun tar gjenvalg som leder av Trøndelag Arbeiderparti.www.nrk.no
Man blir visst klarsynt av å ha eierinteresser i oljeindustrien.For en gangs skyld synes jeg Borthen Moe hadde mye fornuftig for seg.. Det er nokså mye som ikke henger på greip i dette "grønne skiftet"...
Det prøvde de jo langt på vei nå men det funket såder. SV og Rødt vil uansett ligge lengre ute på de langt fleste slike saker og AP lekker som en sil i andre enden.Et godt eksempel på at Ap ikke skal jakte etter velgere fra Høyre og Frp, men derimot fra SV og Rødt.
Det hørtes litt mye ut, siden vi har ca 1 tusendel av globale utslipp.Hørte på radioen i dag at Amazonas regnskogen tar opp 10 000 ganger så mye karbon som det Norge slipper ut (hvis jeg hørte riktig...), faren for at hele skogen forsvinner er stor så vi må kjempe de viktige kampene. Amazonas er så viktig for kloden at andre land har lov til å blande seg inn.
Det var ikke helt lite heller. Ap 17,6, FrP 19,7 %. Trøsten får være at det er et stykke ned til SV på 9,3 % og derfor fortsatt en stund til Ap blir fjerde største parti.Da kan vi klokke inn en opinionsmåling der Frp er større enn Ap.
Da kan vi klokke inn en opinionsmåling der Frp er større enn Ap.
Her er link til regjeringen Jaglands tiltredelseserklæring. Den bør man lese. Blårussen i Ap bestemte seg for å bli kvitt Jagland, han var skeptisk til globalisering og flytting av arbeidsplasser og også kritisk til Der Mitte/The Third Way, som Blair/Clinton/Schröder/Brundtland/Stoltenberg omfavnet.
Så han måtte bort og det ble innledet en kampanje mot ham, fra hans egne. Ap kunne sikkert tenkt seg 36,9% oppslutning i disse dager.
Jonas Gahr Støre er på et vis ypperste eksempel på hvordan partiet evnet å ødelegge seg selv, ved å forlate hva det stod for og hva (hvem) det fikk fotfeste av.
Regjeringen Jaglands mål (gjerne latterliggjort som Det norske hus fantasier).
Regjeringen Jaglands tiltredelseserklæring
Etter utnevnelsen av den nye regjeringen holdt statsminister Thorbjørn Jagland følgende tiltredelseserklæring i Stortinget 29. oktober 1996: Ærede president, Regjeringen er utgått fra Det norske Arbeiderparti, og vil bygge sin politikk på de s...www.regjeringen.no
De forlot sjelen for minst 25 år siden. NMP ble ikke omfavnet med støreHva er feil med Arbeiderpartiet?
* lar markedet styre politikken, ikke politikken styre markedet.
* NPM. Outsourcing av politiske beslutninger og politisk styring. Helseforetakene er et godt eksempel, hvor en økonomisk pott bestemmer hva som "lønner" seg å utføre av medisinske undersøkelser og behandling.
* Tony Blair
* Tony Blair
* Tony Blair
Tony Blair var den som dro de tradisjonelle arbeiderpartiene mot høyre, for å sikre seg velgere fra høyresiden. NPMs far. Følgen var selvsagt at deres tradisjonelle velgere ble hjemløse. Det igjen er hovedårsaken til at sosialdemokratiske partier et nærmest utradert i enkelte land. Et sosialdemokratisk parti skal aktivt styre markedet, det skal forhindre økende forskjeller, det skal løfte de på bunnen. Markedet skal under ingen omstendighet være en politsk aktør. I et sosialdemokratisk samfunn skal feks strømprisene IKKE styres av markedet, men være politisk styrt. Et Ap som ikke forstår dette, og de andre punktene jeg har nevnt, er dømt til å utradere seg selv.
Så når Støre sier at "nå må det bli ro", så håper jeg at det heller blir et helvetes leven. Fordi dette er både en politisk kamp òg en verdikamp. I potten ligger arbeiderpartiets sjel og framtid. Så la det for all del poppe opp en "Giske" både her og der.
Forsåvidt enig. Men definisjon av "populist" er vanskelig. I Arbeiderpartiet bes det om ro. Ro til politikken. Når politikken er problemet, kan ro aldri være løsningen. Så er da Giske en populist, eller en som kjemper for å dreie partiet tilbake til sosialdemokratiske løsninger?^ I tillegg til det ovenstående, opplever jeg at ideologi taper i møtet med maktfokus; politikere søker makt for en hver pris, fremfor å være rake i ryggen. Populismen har fått fotfeste over hele linja, politikere tenderer til å si det de tror er populært, fremfor å hevde de standpunkter som en gang trakk dem inn i politikken. Jeg savner de politikerne som turde å stå for sine standpunkter, enten de var populære eller ei. Ute på fløyene finner vi fortsatt noen av disse, men kun så lenge meningsmålingene viser en lav %-sats.
Merkelige greier.
Eksempler på de som nærmer seg det motsatte, men sjølsagt med noen feilskjær.. Spørs hvordan man definerer berike, en tunge i en annen munn feks..^ I tillegg til det ovenstående, opplever jeg at ideologi taper i møtet med maktfokus; politikere søker makt for en hver pris, fremfor å være rake i ryggen. Populismen har fått fotfeste over hele linja, politikere tenderer til å si det de tror er populært, fremfor å hevde de standpunkter som en gang trakk dem inn i politikken. Jeg savner de politikerne som turde å stå for sine standpunkter, enten de var populære eller ei. Ute på fløyene finner vi fortsatt noen av disse, men kun så lenge meningsmålingene viser en lav %-sats.
Merkelige greier.
Helt enig. NPM kom for fullt under Stoltenberg, men Støre har gjort det til en politisk retning å ikke styre noe som helst. "Følger nøye med." Altså et fullstendig knefall for markedskreftene. Partiet trenger derfor alt annet enn "ro." Det trenger borgerkrig, hvor blårusussen blir kastet på hodet ut.De forlot sjelen for minst 25 år siden. NMP ble ikke omfavnet med støre
"Borgerkrig", som innad i Arbeiderpartiet. Alt annet enn "ro". Det må bli slutt på at teoretikere (blåruss) skal styre politikken. Da jeg gikk på videregående, spottet vi slike umiddelbart. Det var de med Texas-kalulator. Nerder, som hele tiden refererte til statistikk, utregninger og teoretisk tankegang. Vi andre brukte Casio.Væpna revolusjon e tingen, tar med egen hjelm, gassmaske og diverse ryggsekker til utstyr
Hva med de av oss som brukte Hewlett Packard da?"Borgerkrig", som innad i Arbeiderpartiet. Alt annet enn "ro". Det må bli slutt på at teoretikere (blåruss) skal styre politikken. Da jeg gikk på videregående, spottet vi slike umiddelbart. Det var de med Texas-kalulator. Nerder, som hele tiden refererte til statistikk, utregninger og teoretisk tankegang. Vi andre brukte Casio.
Soss.Hva med de av oss som brukte Hewlett Packard da?
Hmm… Det kan nok hende du spottet en og annen «avviker» fra regelen da. Hadde faktisk Texas kalkulator en periode. De siste gudveithvormange år har det vært HP17bII. Er på den tredje nå.Det må bli slutt på at teoretikere (blåruss) skal styre politikken. Da jeg gikk på videregående, spottet vi slike umiddelbart. Det var de med Texas-kalulator. Nerder, …
Det er virkelig å håpe at det var "avvikere" innad i Texas-gjengen. De fleste var jo ikke helt gode...Hmm… Det kan nok hende du spottet en og annen «avviker» fra regelen da. Hadde faktisk Texas kalkulator en periode. De siste gudveithvormange år har det vært HP17bII. Er på den tredje nå.
the real ingenieurHva med de av oss som brukte Hewlett Packard da?
Kjøpte en slik i -76 . Et felleskjøp for "alle" klassene , fikk den for 420,- tror jeg det var.FWIW - TI-51 var faktisk den første Sci kalkisen som var kjøpbar for "vanlige folk".. høsten -75 kunne den kjøpes for under 550 kr....
Var det en slik som uansett regnemåte endte opp med røde tall?Kjøpte en slik i -76 . Et felleskjøp for "alle" klassene , fikk den for 420,- tror jeg det var.
Eg trudde alltid at HPs RPN var adelsmerket til matnat-nerdar (særleg 48S), før eg byrja arbeida saman med økonomar som openbert oppfatta det som sitt.Hva med de av oss som brukte Hewlett Packard da?
Poster den jeg.Dagsavisen idag
5080 oppskriften på et bedre samfunn
Der er det noen betraktninger om hvorfor folk svikter AP, eller heller om hvordan AP har svikta folk.
Jepp, det var slike som drev med "omvendt polsk notasjon".Soss.
Jepp lysende røde tall ! Og oppladbar. Nyladet til eksamen !Var det en slik som uansett regnemåte endte opp med røde tall?
Texas er jo en "rød" delstat dvs Republikansk