Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.578
    Torget vurderinger
    1
    • Trist
    Reaksjoner: SAL

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.624
    Jonas Gahr Støre smykker seg med at næringslivet setter rekorder:

Men han nevnte ikke hvilke rekorder…
    Det har jo vært en viss overetablering i f.eks. hyttebygging de siste årene så det er vel ikke så rart at noen av dem kaster i håndkledet. Skjenkesteder og skjønnhetssalonger har heller ikke så lange levetiden før neste overtar.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.773
    Fantastisk foto ! Overskriften (VG) refererer til hans svar på om han skal trekke seg som partileder på landsmøtet..

1735805559207.png

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.656
    Etter et ganske labert 2022 kan jeg nå, med fasiten i hånd, konstatere at i nominelle (eller relle for den saks skyld) termer så har min private velstand aldri økt så mye som den har i 2023 og 2024 - altså i årene da rødgrønne politikere prøvde å innbille folk at det var vanlige folks tur. Jeg har et sted i nærheten av verdens kjedligste finansielle portefølje og har ikke gjort noe spekakulært smart eller dumt i disse årene, men ting har tikket og gått så min situasjon er neppe unik. Så ingen Støre, ingen Vedum eller SV som litt sint biter regjeringen i skinnleggen og prater om fordeling har kunnet kødde til dette.

At så har skjedd har selvsagt tilnærmet ingen verdens ting med norsk politikk å gjøre, men det forhindrer ikke norske politikere fra å prøve å innbille folk at de jevner ut forskjeller. Det gjør de ikke og ingen bør være teite nok til å høre på det fjaset. Om formueskatten hadde vært fjernet helt eller doblet ville det være et sted i området "avrundingsfeil". Når verdens finansmakerder leverer 15-20% avkastning flere år på rad så spiller det ingen verdens rolle hvilke kosmetiske justeringer norske politikere gjør.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MML

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.608
    Sted
    Bergen
    Men viktig politisk retorikk beregnet for å holde massene i ro og sikre egne posisjoner
    Man kan da ikke innrømme egne feilvurderinger i hytt og pine
    Eller at den politiske motparten faktisk kan ha rett

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.627
    Torget vurderinger
    2
    Støre melder igjen at han er "motivert" til å fortsette som partileder, men det handler vel mer om hvorvidt han er kvalifisert?
    Det blir "mykje ståk og bråk" på Youngstorget i vår.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Sunnmøre
    Det blir "mykje ståk og bråk" på Youngstorget i vår.
    Eit fole styr.

Det vert interessant å sjå om dei som har gått ut hardt i vinter tør stå ved det og korleis Trøndelag vil stilla seg til å byta ut Støre med Brenna (tippar dei er lite interessert i det).

Og så kjekt at dette kjem til å føregå for open scene i rikspressa … Sikkert beste valkamp-opninga Ap kan få.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.201
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Greit å ønske å bytte han ut - og å mene han ikke er kvalifisert.
    Problemet er vel kanskje - med hvem.

Nå er vel "risikoen" , slik det ser ut pr. dato, for statsministerpost etter valget begrenset, men om så - jeg ser ikke helt for meg noen andre i AP som kunne bekle den rollen.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.580
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Tja, det blir jo på et vis spennende. Mange ønsker visst bare Jonas vekk, og tar til takke med hvilken som helst arvtaker.

Tonje Brenna har gått LHS, og kommer seg dessuten opp om morran, men hvor langt hun kommer med det på den internasjonale arena gjenstår å se.

Får heller håpe på Kari. 🥰

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Sunnmøre
    Nå har NRK prøvd og avsette Støre i flere uker, på tide at det skjer noe nå ellers så er det en fare for at det vil se dumt ut hele greia. .
    Dei fann vel ei opning, den dei ikkje fann i Høgre då Erna stod som mest avkledd hausten 2023 (eg må seia at eg er imponert over partidisiplinen Høgre utviste den gongen).

Elles set eg ganske mykje på at Støre vert attvald. Det er ikkje noko å henta på å byta ut han ut no; det finst ingen annan kandidat som kan få Ap til å svinga og verkeleg skapa ei nasjonal kjensle av at vi går inn i eit nytt kapittel av den sosialdemokratiske historia. Slik trur eg nominasjonskomiteen også ser det.

Den einaste grunnen er, i så fall, å posisjonera til valkampen 2029, og slik anerkjenna at 2025 er tapt allereie.

Brenna er det einaste teoretisk moglege alternativet i 2025. Kari står ikkje på Rogaland Aps liste, og det ville neppe vera eit spesielt lurt trekk av Ap å starta fire år i opposisjon med ein partileiar som ikkje sit på Stortinget (eit alternativ kunne vera å ha nytt nominasjonsmøte i Rogaland, sjølvsagt). Når ho ikkje står på den lista, tek eg det som eit ganske tydeleg teikn på at ho ikkje har særleg interesse av å verta partileiar, heller.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn