Jeg ville ikke koblet den slik som det siste bildet viser. Det kaster bort ihvertfall 20 dB støyreduksjon å koble slik som vist. Hvis du har ubalansert
utgang og balansert
inngang ville jeg brukt en skjermet twisted pair kabel og koblet både skjerm og svart leder til sleeve på RCA-utgangen, mens rød leder kobles til RCA pin som vist på bildet. Så ville jeg koblet skjerm til pin 1, rød til pin 2 og svart til pin 3 i XLR-enden.
Signalet som den balanserte inngangen reagerer på er
differansen mellom pin 2 og pin 3, selv om den ene av dem skulle være kortsluttet til jord, og da er det en god idé å slippe å få eventuelle jordstrømmer i signalveien. Hvis du kortslutter pin 1 og 3 direkte som vist i forrige innlegg, vil du få et støysignal som er proporsjonalt med jordpotensialet mellom de to boksene og seriemotstanden i skjerm/jordleder gjennom kabelen. Det mikses inn i signalet og det er ingen måte å fjerne det på senere. Hvis du derimot skaper en separat vei for jordstrømmen fra pin 1 til jord på avsender slipper du å få den støyen inn på pin 2 og 3, og dermed blir den ikke med videre til neste ledd i kjeden.
Alternativt kan du koble pin 1 til skjerm, pin 2 til rød og pin 3 til svart, og så la være å koble til skjermen i RCA-enden, men bare koble rød til tip og svart til sleeve. Da slipper du også å få eventuelle jordsløyfer i signalveien. Slik, med signal fra venstre mot høyre:
Se
http://www.rane.com/note110.html for flere tips om hvordan bokser kan kobles sammen med andre bokser.
Hvis du derimot har balanserte utganger og ubalanserte innganger, ville jeg brukt en liten trafo-boks for å få galvanisk skille. Jeg ville absolutt
ikke kortsluttet pin 2 eller 3 på en balansert utgang til jord. Det kan skade utgangstrinnet. Det finnes flere måter å lage et balansert utgangstrinn, og det er vanskelig å vite hva som er beste måte å koble opp noe sånt på uten å vite eksakt hvordan det utgangstrinnet er bygget opp. Derfor er en skilletrafo ("
balun") den skuddsikre måten å gjøre det på.
Å lage en balansert signaloverføring med to RCA-kontakter i enden er en vederstyggelighet, IMHO. XLR-kontaktene har da vært oppfunnet en god stund. DIN også, så hvorfor bruke et ledningsformat som opprinnelig var designet for å koble sammen kretskort inni RCA's TV-apparater for 60 år siden?