Jeg levde i mange år med mine Super Flatline-kabler, la nå det være sagt. Jeg ble imidlertid storligen overraska over hva - i mitt tilfelle - Black Magic Revelationkablene kunne hjelpe til med å få fram. Til tider var det vanskelig å tro at det var samme komponentene som sto der. Jeg kjøpte to ic'er og høyttalerkablene på bruktbørsen, og de kostet på langt nær opp mot en brukt moped, så mulighetene er der.
Heimdall måtte jeg bare prøve, dels på grunn av anbefalinger fra Aleksander på Soundgarden her i byen, dels fordi mange omtalte denne kabelen i positive vendinger her på Sentralen. Jeg ble ikke skuffa, men heller ikke sjokkskadd. De var forskjellige, men nokså jevnbyrdige på de, for meg, viktigste områdene.
Jeg kunne levd lenge med BM-kablene også. Grunnen til at jeg byttet disse, var at kablene ble for meg for stive og tunge i bruk i mitt oppsett. Densen bruker nokså smekre terminaler, og jeg ødela faktisk terminalene på venstre kanal i et forsøk på å feste spadene på BM-kablene. Dette kunne vært løst ved å feste opp BM-kablene på vegg eller på hylla bakom forsterkeren - men jeg valgte å prøve Frey. Det har jeg som sagt ikke angret på. Jeg kjøpte høyttalerkablene brukte, og fikk skikkelig god pris på ic'ene. Burde jeg ha venta på de nye Frey-kablene? Tja, kanskje det - men da hadde prisene blitt noe heilt anna.
Og for all del, BM Rev er etter min oppfatning, skikkelig gode kabler.
Jo, jeg er enig i at NordOst-kablene er for dyre. Ingen kabel er etter min oppfatning verd flere titalls tusen kroner pr. meter, men hverken du eller jeg setter prisene. Hvis du blir fornøyd med andre kabler, er jo det kjempeflott! Som flere har nevnt her inne, er det matchingen - og til syvende og sist dine ører, som ( bør ) avgjøre hva du liker. Jeg gir blanke i hvordan kabler og for så vidt andre komponenter måler. Jeg velger det som gir best mulig lyd, for meg - her heime hos meg.