Nordost Thor

H

hobby

Gjest
Vurderer kjøp av et ekstra nettfilter, kun for transport/DAC.

Noen som har erfaringer med Nordost Thor?  

Hvordan står dette filteret seg mot f.eks. Isotek Nova eller Isol-8 filtre...??
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Jeg tror du vil ha problemer med å finne folk som kan sammenligne disse filterne? Thor er dyrt, men skal være bra.

Selv bruker jeg Shunyata hydra og er veldig fornøyd. Måtte koble den ene monoblokken utenom her om dagen og fikk nesten panikk da jeg trodde noe var ødelagt. Lyden var veldig lite oppløst på venstre side. Så kom jeg på at jeg hadde kobla utenom Hydraen og fikk kobla riktig igjen. Nu går alt så mege bedre.
 
H

hobby

Gjest
Rockefoten,
bruker du Hydra'en på front end også?
Og, hvilken Hydra har du forresten?
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Hydra 2. Den enkleste. Front end? Altså cd?
Ja, jeg har to gode padder som går ut fra hydraen. Et uttak til monoblokker og en til dac/cd. Preamp brukes ikke.
 
H

hobby

Gjest
Ser ellers ut som Hydra 2 er gått ut av produksjon...
 

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Vurderer kjøp av et ekstra nettfilter, kun for transport/DAC.

Noen som har erfaringer med Nordost Thor?  

Hvordan står dette filteret seg mot f.eks. Isotek Nova eller Isol-8 filtre...??
Jeg har hatt Nordost Thor hjemme på prøve noen dager. Jeg sammenlignet det med støytrafo ( 3000W ), og mitt DIY-filter ( Ficuz ). Thor var etter min mening suverent det mest effektive. Opplevet flere detaljer og bedre romfølelse. Betydelig større virkning en de nettkablene jeg har prøvd. Forskjellige nettkabler sammen med Thor ga ingen hørbare forskjeller.

Har også prøvd filterne på hver av apparatene alene. Alle filterene eller kablene hadde mest påvirkning i lydbilde på forsterkeren.


Hilsen up
 
H

hobby

Gjest
Jeg har hatt Nordost Thor hjemme på prøve noen dager. Jeg sammenlignet det med støytrafo ( 3000W ), og mitt DIY-filter ( Ficuz ). Thor var etter min mening suverent det mest effektive. Opplevet flere detaljer og bedre romfølelse. Betydelig større virkning en de nettkablene jeg har prøvd. Forskjellige nettkabler sammen med Thor ga ingen hørbare forskjeller.

Har også prøvd filterne på hver av apparatene alene. Alle filterene eller kablene hadde mest påvirkning i lydbilde på forsterkeren.


Hilsen up
Takk for tilbakemeldingen. Det var interessant. Kunne tenkt å prøve selv. Visste ikke at Hifi centeret gjorde det, men skal forsøke.
 
H

hobby

Gjest
hei

Sjekk omtalen av Isotek mini sub på www.Audiophile.no
;)
Takk takk. Kjenner egentlig godt til Isotek. Har hatt Nova filteret tidligere (som er modellen over Sigma og som er beregnet til front end komponenter). Har også nå et Dillenhøfer NZ HE 1600 digital filter som jeg er veldig fornøyd med og som jeg synes er bedre enn Isotek Nova, så Isotek Mini Sub er nok ikke interessant for min del.

Har tenkt å sammenligne Dillenhøfer filteret mot Thor filteret og så benytte det jeg synes er det beste av disse til CD, og det andre til DVD/separat AV oppsett.

Nå har jeg snakket med Hifi senteret og de er visst villige til å låne ut Thor, så da skal jeg i hvert fall "give it a try". Skal oppdatere med hva jeg finner ut av...
 
Topp Bunn