K
knutinh
Gjest
Svarte du på denne Ivar?Norge burde ikke ha noen statsreligion. Når vi nå har finansiering av religion burde det være en fast pott pr hode i hver religion, unntatt en faast sum til renovering av historisk viktige kirkebygg.
Enig i at det er et paradoks, og enig i at anti-demokratisk virksomhet ikke bør tillates. Samtidig kan vi ikke gå for langt i å undertrykke f.eks nazister og kommunister fram til de ha gjort noe aktivt kriminelt.
Kanskje. Samtidig er det jo ikke mulig for en bedrift å gjøre det samme med kjønn. Det burde være mulig å jobbe i f.eks kontormiljø med hijab selv om kleskoden er f.eks "dress". Kanskje kan fast-food-kjeder kreve at du bruker hatten deres, men det bør være unntaket ikke regelen. Mulighetene på arbeidsmarkedet bør ikke bli vesentlig innskrenket av at du tilhører en minoritetsreligion.
Sammenlignet med den store Indo-Europeiske innvandringen? Sammenlignet med vestlig inntog i Amerika-ene?
F.eks lar vi folk studere her gratis mot at de skriver under på at de flytter ut etter studiene. Godt ment, men sannsynligvis reiser de ikke til hjemlandet uansett.
Ja. Jeg deler ikke ditt pesimistiske syn på en "muslimsk overtagelse av vesten" gjennom innvandring og barnefødsler. Jeg deler ikke ditt syn på Usa som en barmhjertig og fornuftig forvalter av verdens rettferdighet og trygghet. Men ellers er vi i store trekk enig om individets frihet og at markedet er en bra ting. Jeg er dog ikke for et helt fritt marked, men et marked som får sterk regulering fra samfunn (internasjonalt og nasjonalt) mhp på hva de har adgang til å gjøre (mhp miljø, konkuranse, menneskerettigheter), og så får markedet selv finne ut hvordan dette skal gjøres.
-k
mvh
K