Norge skuffer i Torino!

H

Homarhus

Gjest
I dette OL skulle vi hvise verden at vi er en ledende vintersportnasjon. Men så går nordmennene på den ene skuffelsen etter den andre. Smøre bom på herrenes 15 kilometer. Marit Bjørgens totalkollaps på 4X5 km. etc. etc.
Er det noe med Pizzaen i Torino, Tåler norskene bare Grandiosa?? Eller er norskene fortsatt fyllesjuke etter kjendisfest med Gryndergutta? ::)

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Det er bra at "vi" kommer ned på landejorden igjen. På tide at vi igjen kan glede oss over en 3. plass. Og slippe å høre dette på riksdekkende TV og radio; "Det ble bare en 3. plass........" Unner svenskene gullet de har fått i år.

S

slowmotion

Gjest
For å være litt alvorlig ( ;D ) for en gangs skyld:
Det virker som om mange nordmenn glemmer
at idrettsfolk fra andre nasjoner er også gode!

Det er morsommere ( synes jeg i hvert fall ) å se
"the underdog" vinne en gang i blandt.

Selv droppet jeg stafetten , og så heller det svenske damelaget
banke det amerikanske i ishockey. Skikkelig bombe,
og morsomt for svenskene!

;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nå blir det dobbeltseier i jaktstarten

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Bare vi banker Svenskene så er det ok ..... 8)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.067
Sted
Holmestrand
Ville det vært spennende eller moro hvis vi hadde klippekort på de første plassene i alt vi stiller opp i?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Ville det vært spennende eller moro hvis vi hadde klippekort på de første plassene i alt vi stiller opp i?
Spennende, nei. Moro, ja ;D.

P

Parelius

Gjest
Tro når røyking og drikking blir olympisk gren. Jeg er rede til å tjene landet...

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Norge er ingen idrettsnasjon. Vi er en nasjon av Tv-slaver som krever å bli underholdt av sport! Morsomst når vi vinner selvsagt (jfr. Jokke`s "Her kommer vinter`n).

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Norge er ingen idrettsnasjon. Vi er en nasjon av Tv-slaver som krever å bli underholdt av sport! Morsomst når vi vinner selvsagt (jfr. Jokke`s "Her kommer vinter`n).
Blir nesten litt som å gå på konsert. "Fy f... i dag spilte "vi" bra.... " ??

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Bare viiiii...
er god på skiii...

Heller 4 plass enn å bli tatt med buksa nede og dopingsprøyte i baken, spør du meg.

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Som jeg har skrevet i en annen tråd, nordmenna kan ikke ha dopet seg, så dårlig som de gjør det.

K

Khanate

Gjest
Ny definisjon på idrettstalent: en som tåler jævlig mye dop

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
2
Veldig bra at det ikke blir så mange medaljer i Torino.
Uten Bjørdalens fire gull i Salt Lake City i 2002 (og Kjus og Aamodt), hadde det skrint da også. Og uten Dæhlie i 1992 - 1998 hadde også vært tynt med gull til Norge.

Mest begredelig er det likevel at vi ikke har utøvere i de "nye" sportsgrenene, herunder de ulike snowboard øvelsene.

En finlender sa til meg for endel år siden at normennene er "best" til å stake og kkan ikke spille ishockey, kjøre bil, spille fotball, svømme, hoppe osv osv. Det er vel noe i det. ???

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Veldig bra at det ikke blir så mange medaljer i Torino.
Uten Bjørdalens fire gull i Salt Lake City i 2002 (og Kjus og Aamodt), hadde det skrint da også. Og uten Dæhlie i 1992 - 1998 hadde også vært tynt med gull til Norge.

Mest begredelig er det likevel at vi ikke har utøvere i de "nye" sportsgrenene, herunder de ulike snowboard øvelsene.

En finlender sa til meg for endel år siden at normennene er "best" til å stake og kkan ikke spille ishockey, kjøre bil, spille fotball, svømme, hoppe osv osv. Det er vel noe i det. ???
Han kom vel innpå temaet finsk skilandslag og dopingskandale også da eller?

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
2
Doping var nok ikke tema. Det er i de nordiske (ute)vinteridrettene som langrenn, hopp og alpint vi har best forutsetninger for å bli verdens beste. Langrenn er bare en "stor" sport i Norge.

Skuffende at vi ikke har noen medaljekandidater innen snowboard.

Hvis vi trekker bort Kjus, Aamodt, Bjørndalen, Skari, Koss, Dæhlie så blir det langt mellom gullmedaljene i OL de siste 10 årene.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
2
Kan hende at det blir for mye "vitenskap" og for lite "sunn fornuft" i OL? Da tenker jeg på bla. skismurning. ::)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
Dustete uttalelse, det er vel bare i hockey Finland er mye bedre enn nordmenn. Skulle bar mangle med Norges 29 ishaller mot Finlands 388.

Og svømmehaller også forresten, mange er uten vann pga pengemangel. Bortsett fra alle de private basengene som har dukket opp da.

kristoffer_r

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Antall liker
0
Dustete uttalelse, det er vel bare i hockey Finland er mye bedre enn nordmenn. Skulle bar mangle med Norges 29 ishaller mot Finlands 388.

Og svømmehaller også forresten, mange er uten vann pga pengemangel. Bortsett fra alle de privatjavascript:sad()e basengene som har dukket opp da.
nå må vi heller ikke glemme Lars Bystøl.. han slo jo alle i normalbakke.. OL-gull

Topp Bunn