Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Endelig er ventetiden over :)
    Hodetelefonene levert på døra igår ettermiddag ;D

    De første lytteinntrykka er superdetaljerte og veldig behagelige å ha på.
    Venter inn en ny amp også, men innen den kommer fra Hong Kong får jeg ta til takke med hva X-can kan levere så lenge.

    Flott å tenke på at man ikke betalte mer enn kr.1550,- for denne levert hjem ;D

    Ha en fin påske!
    tor
     

    Vedlegg

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, Tor. Da er vel du ganske fraværende i ditt eget musikalske univers mesteparten av døgnet ? Snart på tide vi får tatt oss en formiddagskaffe nå ?
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Hei Rolfozzy

    Er du våken så tidlig???

    Må vel innrømme at det ble sent natta som gikk ;D
    Mye som skulle finlyttes både en og to ganger....
    Fantastisk lyd på disse hodehøytalerne. Skal bli spennende å se hvordan disse blir med noen hundre timers innspilling. Og den nye ampen når den kommer :)

    Tar gjerne en kaffe i "hula" di i løpet av påska :) Håper du har no' kjeks også..

    tor
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ROCKETOR skrev:
    Tar gjerne en kaffe i "hula" di i løpet av påska :) Håper du har no' kjeks også..

    tor
    Aldri gjerrig på kaffe og kjeks den gutten ::) ;D

    Gratulerer med flotte "hodehøytalere" Tor.
    Er år og dager siden jeg hadde ett par AKG på hodet,regner med det låter minst like bra nå som i "gamle" dager :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Mye kjeks igjen her. Det er ihvertfall ikke noe og bekymre seg for. Vi satser på litt påskerock/blues en av de nærmeste dagene.
     

    w

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    0
    Jeg en veldig nysgjerrig på disse flotte hodetelefonene, og med oldeforeldre fra hhv Ler og Hitra i trøndelag burde det vel være mulig å få bli med i gjengen :)

    Jeg har bare et lite spørsmål først:

    Har noen prøvd k701 på hodetelefonforsterkern i Benchmark dac1, og kan dele erfaringene de gjorde seg med det?

    Grunnen til at jeg spør er at jeg har forstått at disse trenger endel saft for å yte sitt beste, og spørsmålet kunne like gjerne vært: Har dac1 nok krefter til å drive k701 godt...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har prøvd de (som snarest, men evig nok til å få en ide om de drives godt) på DAC1; og det er ingen grunn til bekymring.

    Hn; uten å vite noe om platesamlingen din; men hvis K701 virker å la mange av dine innspillinger låte ubrukelig, så hadde jeg ville ha mistenkt noe annet enn innspillingene i utgangspunktet. Jeg bruker K701 (med LP12 og Naim CDS3/555 kilde, NAC552 preamp og Headline/Napsc forsterker) mye, og veldig mye av tiden går med til tildels historiske innspillinger; jeg har ikke noe problem med det på K701 for å si det mildt. Fra gammelt av har jeg sett at antallet "ubrukelige innspillinger" i samlingen min har blitt redusert for hver gang jeg oppgraderte kilden til en mer musikalsk velfungerende. K701 er bare et åpent blikk inn i hva elektronikken din klarer å få ut av platene dine. Imo.

    Mvh Vidar P
     

    w

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    81
    Antall liker
    0
    Takk for svar.
    Dette virker jo lovende. Har vel egentlig bestemt meg for å begynne å søke etter hvor man får k701 til mest hyggelig pris allerede (tips anyone?), men altid greit å høre om andre som har hatt positive erfaringer først :)

    Beklager hvis dette er et dumt spm, men hvordan er det egentlig man oppgir effekt i head-fi verden. Det går likson ikke i watt som i hi-fi. Jeg forstår at man bør forsøke å matche utgangsimpedansen på forsterkeren med hodetelefonenes impedanse, men er det bare det som bestemmer om det funker eller ikke?
     

    Thomas_A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2002
    Innlegg
    407
    Antall liker
    2
    Får melde meg inn (igjen) jeg også. I ett tankeløst, studentfattig øyeblikk solgte jeg mine deilige k701 i fjor.
    Lurer på om ikke det var en av dere her som nøt godt av det. (par nummer 9750)
    Nå er det endelig ett par nye k701 på vei til meg i posten, sammen med en Zero DAC.
    DAC'en får duge som forsterker også inntil videre. For lite bilder i tråden her, så jeg pøser på med noen av mitt forrige sett.






     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nye, ubrukte K701 tilsalgs på sentralen.......GÆRNING!!!!!! :eek: ::) :p ;)
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Vurderer å selge et sett med ubrukte-nye AKG K701 hodetelefoner.
    Selges HB, kun seriøse bud takk.
    Uff og uff ???
    Hva skjer???
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.816
    Antall liker
    16.677
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    w skrev:
    Jeg har bare et lite spørsmål først:

    Har noen prøvd k701 på hodetelefonforsterkern i Benchmark dac1, og kan dele erfaringene de gjorde seg med det?
    Det virker som om at Vidar P har rett i alt det han uttaler seg om ....... ;D - Så denne gangen også.
    Benchmarken driver AKG'ene mer enn tilstrekkelig. Hovedgrunnen til at jeg valgte Benchmarken:
    - DAC som passer mer enn nok i mitt oppsett
    - Hodetelefonforsterker (med en viss grad av fleksibilitet i innstillingene).



    Mvh
    Jan P.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Grumpy; Benchmark'en er mer enn adekvat den. Gratulerer! Utover det har du jo selvsagt også helt rett i dine betraktninger omkring sannhetsgehalten i mine påstander til enhver tid :) Beresforden min driver ikke K701 bra nok imidlertid. Jeg har protestert til Stanley, men til liten nytte.

    Ang salg; kanskje mannen har et sett som ikke er ubrukte også :) Evt at han ikke har elektronikk til å drive de; og er følgelig skuffet; det ser jeg på som temmelig lett å se for seg i mange tilfeller. Dette er jo highend monitorer som portretterer front-end, warts and all, med all ønskelig tydelighet.

    Mvh Vidar P
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Ang salg; kanskje mannen har et sett som ikke er ubrukte også :) Evt at han ikke har elektronikk til å drive de; og er følgelig skuffet; det ser jeg på som temmelig lett å se for seg i mange tilfeller. Dette er jo highend monitorer som portretterer front-end, warts and all, med all ønskelig tydelighet.

    Mvh Vidar P
    Det må vel være en av grunnene du skisserer. Helst dette med amp. Kan ikke skjønne annet ;)
    Jeg vurderer (om prisen er riktig) å kjøpe dette paret, i tilfelle de jeg har nå skulle ryke av en eller annen merkelig grunn. ::):)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    emotikon skrev:
    Jeg vurderer (om prisen er riktig) å kjøpe dette paret, i tilfelle de jeg har nå skulle ryke av en eller annen merkelig grunn. ::):)
    Snakket som en sann erkeentusiast. Aner jeg et snev av utstyrs-freakeri? Ikke at jeg har noe med det; men jeg ville heller brukt stålerne til plater å fore mine K701 med, spør du meg :) Ramler de istykker, kjøper jeg et nytt par.

    Mvh Vidar P
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    emotikon skrev:
    Jeg vurderer (om prisen er riktig) å kjøpe dette paret, i tilfelle de jeg har nå skulle ryke av en eller annen merkelig grunn. ::):)
    Snakket som en sann erkeentusiast. Aner jeg et snev av utstyrs-freakeri? Ikke at jeg har noe med det; men jeg ville heller brukt stålerne til plater å fore mine K701 med, spør du meg :) Ramler de istykker, kjøper jeg et nytt par.

    Mvh Vidar P
    :) :)
    Var nok mer et uttrykk for hva jeg synes om disse hodetelefonene.
    Og MUSIKK, det MÅ man ha.
     

    Stian

    Medlem
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    35
    Antall liker
    23
    Sted
    Porsgrunn
    Thomas_K skrev:
    Får melde meg inn (igjen) jeg også. I ett tankeløst, studentfattig øyeblikk solgte jeg mine deilige k701 i fjor.
    Lurer på om ikke det var en av dere her som nøt godt av det. (par nummer 9750)
    Nå er det endelig ett par nye k701 på vei til meg i posten, sammen med en Zero DAC.
    DAC'en får duge som forsterker også inntil videre. For lite bilder i tråden her, så jeg pøser på med noen av mitt forrige sett.
    Morsomt. Jeg har faktisk selv bestilt denne komboen. Dvs, zero'en er på plass og fungerer bra som dac i anlegget allerede. I følge sporingen på posten ser det ut til at k701 er fremme i morgen :)

    Har vi har lest på samme forum?
    http://www.head-fi.org/forums/f5/review-zero-24-bit-192khz-dac-headphone-amp-pre-amp-269458/
     

    Thomas_A

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2002
    Innlegg
    407
    Antall liker
    2
    Stian skrev:
    Morsomt. Jeg har faktisk selv bestilt denne komboen. Dvs, zero'en er på plass og fungerer bra som dac i anlegget allerede. I følge sporingen på posten ser det ut til at k701 er fremme i morgen :)

    Har vi har lest på samme forum?
    http://www.head-fi.org/forums/f5/review-zero-24-bit-192khz-dac-headphone-amp-pre-amp-269458/
    Det må du regne med ja.
    Skal være en dugende kombinasjon har jeg forstått. Så har man jo muligheten til å utvide med dedikert forsterker til hodetelefonene senere, og bruke Zero som kun DAC. Du kan foresten bestille "samples" av diverse op-amp'er til Zero'en her http://www.linear.com/ . Det står litt om hvilke som er brukendes i første posten i tåden på Head-Fi. (Alle de som begynner på LT)
     

    Eplemac

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Hei! Plass til en til i gjengen?
    Selv bruker jeg k701´ene sammen med, -Little dot MK 4 SE, Super pro USB Dac og Macbook pro. Mye godlyd for lite penger! Noe som er ganske så kjærkomment for en stakkars student...
    Skriver bacheloroppgave nå, og da er komboen heelt uunværlig!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hjertelig velkommen i klubben Eplemac! :)

    Det kan vel ikke kalles standard studentoppsett det du spiller musikk på.......? ;)
     

    Eplemac

    Medlem
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    emotikon skrev:
    Hjertelig velkommen i klubben Eplemac! :)

    Det kan vel ikke kalles standard studentoppsett det du spiller musikk på.......? ;)
    Takk for velkomsten :)

    Er ikke så mye av oppsettet som er mainstream blant medstudenter nei, men mtp. lite budsjett, trange hybler, sene kvelder med skriving o.l. så forstår jeg ikke at flere medstudenter ikke prioriterer Head-fi høyere...
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Godt poeng Eplemac!

    En god cd spiller, en god og kraftig nok amp og AKG K701 er alt som skal til for å få sitt "lille diskrete lydnirvana" :)

    Selv om jeg mener å sitte med god plass, lydisolert rom og ok oppsett, så digger jeg å legge meg på sofaen og være Head-fi`er inn i mellom.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Ang. forsterker til K701: det opplyses bl.a. i denne tråden at K701 trenger mer forsterking enn normalt, og jeg har lest et eller annet sted at 20 dB var anbefalt. Nå kikker jeg litt på Graham Slee Solo: http://www.gspaudio.co.uk/headphoneamps/soloheadphoneamplifier.htm, og så lurer jeg på hvilken av de oppgitte dB-verdier som er relevante i denne sammenheng. Output er oppgitt til 14,5 dB, mens det lenger nede er nevnt både gain og sound pressure level gain, den siste avhengig av impedansen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.164
    Antall liker
    10.095
    Sted
    Trondheim
    Får vel melde meg inn jeg også i og med at jeg har kjøpt de 701ene som er omtalt. Har ikke fått dem enda, men gleder meg til høre dem. Får dem antagelig på mandag...
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    otare skrev:
    Får vel melde meg inn jeg også i og med at jeg har kjøpt de 701ene som er omtalt. Har ikke fått dem enda, men gleder meg til høre dem. Får dem antagelig på mandag...
    Grattis otare!

    Håper du får like mye utbytte av disse som vi andre her i foreningen.

    Jeg maser enda en gang:
    Du må sørge for at de får musikken servert med mye strøm.
    Du klarer å drive dem med det meste- til og med utgangen på en cd spiller, MEN det skal en del til for å få dem til å SYNGE :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.164
    Antall liker
    10.095
    Sted
    Trondheim
    Har skjønt det, emotikon.
    Er redd for at de bare kommer til å kvitre i begynnelsen, men de skal nok få synge også etter hvert.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.972
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    :)

    Neida, de kommer til å spille bedre enn å bare kvitre skjønner du. Det er det som er så bra med disse. Ikke så tungdrevne som det kan høres ut fra min side.
    Men det blir noe HELT annet med POWER :)

    Spille de bare inn med normal lytte volum noen hundre timer, og de vil "løsne" i lyden.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.164
    Antall liker
    10.095
    Sted
    Trondheim
    OK - nå har jeg prøvd dem en liten periode. Og jeg må være enig med folk her - dette er de beste hodetelefonene jeg noen gang har prøvd. Utrolig behagelige å ha på, og en fantastisk presisjon og oppløsning. Det er svært lett å skille ut instrumentene og høre hva som egentlig foregår. Skjønner godt om disse blir brukt i lydstudio.
    Det jeg savner (men det er det samme i alle hodetelefoner, kanskje med unntak av mine gamle STAX Sigma) er rominformasjon - jeg ser ikke instrumentene i 3D som jeg gjør med Quadene mine.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    otare skrev:
    OK - nå har jeg prøvd dem en liten periode. Og jeg må være enig med folk her - dette er de beste hodetelefonene jeg noen gang har prøvd. Utrolig behagelige å ha på, og en fantastisk presisjon og oppløsning. Det er svært lett å skille ut instrumentene og høre hva som egentlig foregår. Skjønner godt om disse blir brukt i lydstudio.
    Det jeg savner (men det er det samme i alle hodetelefoner, kanskje med unntak av mine gamle STAX Sigma) er rominformasjon - jeg ser ikke instrumentene i 3D som jeg gjør med Quadene mine.
    Skal du få den typiske 3D-effekten som du får når du lytter til et vanlig stereoanlegg, er du vel avhengig av en viss cross-feed.. Det er jo tidsforskjeller mellom lyden du hører i det høyre og det venstre øret som gir opplevelse av rom. En ren lekasje av signal mellom kanalene vil gi inntrykk av å gå fra stereo til mono, men skal du oppnå 3D med musikken avspillt direkte i hvert øre, så må det nødvendigvis noe "delay & decay" til...

    Har ikke lenger noen idé om hvor mange timer mine har spillt, men de leverer musikk på en fremragende måte nå, og jeg simpelt henn nyter hvert sekund jeg har de på.
    Tidenes lyd per krone investering, spør du meg...!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.164
    Antall liker
    10.095
    Sted
    Trondheim
    Klar over det, og jeg klager ikke. Visste at jeg kom til å savne det.
    Greit å ha forskjelige muligheter. Hvis jeg vil lytte på presist perspektiv bruker jeg høyttalerne og hvis jeg vil lytte på detaljer i miks og innspilling (og ikke forstyre resten av familien), bruker jeg AKGene.
     

    PaasanB

    Fersking
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Tar sjangsen på en innmelding i foreningen selv om det er et stykke fra Bærum og til midtnorge. ;)
    Gikk i dag til innkjøp av en Meier Audio Corda Cantate, som jeg forhåpentligvis får hentet i morgen. Er svært spent på denne komboen. Noen som har erfaringer?
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Ser ut til å bli en ganske stor "familie" dette...! :) Gøy å se at så mange erfarer hvilken juvel disse hodetelefonene er, prisen tatt i betraktning. Er selv blitt så glad i disse musikkformidlerne at jeg vanskelig kan se for meg å være de foruten. Når det blir å flytte til Trondheim fra høsten av , er det mulig at jeg må pakke vekk stereoen for en stund, men det kjennes på langt nær så skremmende nå som jeg har AKGene... Må vel bare se å finne meg en real forsterker til å hente ut det åpenbare potensialet som bor i dem.
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Jeg ser at Amazon.com selger disse til $289, og jeg vurderer å ta sjansen. Men jeg er litt usikker på hva jeg har i vente. Det eneste paret jeg har hørt hjemme på eget utstyr er Audio Technica ATH W-1000 (som var et hyggelig bekjentskap). Er det noen som kan antyde hvordan disse vil oppleves ifht hverandre?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Med Audiolab'ens hodetelefonforsterker? Den fungerer bra.

    Kort oppsummert; du vil like de. De roper ikke, skriker ikke, påkaller seg ikke oppmerksomhet, har ikke et tiltet presensområde for å lure lytteren til å tro at de er åpne og detaljerte ved en lynkjapp lytt; de er simpelthen hodetelefoner til å bli gammel med.

    Mvh Vidar P
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Takker VidarP, du besvarte også det spørsmålet jeg tenkte å følge opp med. Tidligere poster i denne tråden gjorde meg litt usikker på om jeg kom til å trenge en dedikert hodetelefonforsterker.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Paal Iksom skrev:
    Takker VidarP, du besvarte også det spørsmålet jeg tenkte å følge opp med. Tidligere poster i denne tråden gjorde meg litt usikker på om jeg kom til å trenge en dedikert hodetelefonforsterker.
    Nå mener jeg at det låt bra med 8000Q preampen; men om det er av interesse så skal jeg ta med meg mine K701 til kontoret i morgen eller så for å teste på 8000S påny. Så kan du jo kontakte meg for resultat; jeg skal bare sjekke om K701 lar seg drive til tilfredshet.

    Når det gjelder lydkvalitet, så er jo disse ikke ulik de fleste andre toppklasse transducere på planeten; de låter bedre jo bedre signal de blir foret med.

    Mvh Vidar P
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Takk for tilbudet, mottar gjerne en PM med ferske inntrykk.

    Når det gjelder kildekilenhet, så fikk jeg en impuls om å dobbeltsjekke stifttrykk og andre innstillinger da jeg lyttet med Audio Technicaene. Skummelt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Paal Iksom skrev:
    Takk for tilbudet, mottar gjerne en PM med ferske inntrykk.

    Når det gjelder kildekilenhet, så fikk jeg en impuls om å dobbeltsjekke stifttrykk og andre innstillinger da jeg lyttet med Audio Technicaene. Skummelt.
    Av allmenn interesse; har idag tidlig spilt meg gjennom litt av den utmerkede boksen "The look of Love - The Burt Bacharach Collection", litt BBC-plater, Malcom Sargents 1965-innspilling av Mendelssohn "En Midtsommernattsdrøm" samt Charles Groves' 1975-innspilling av Dvorak; Slavisk Dans no 2.

    Bruker en Meridian 200/263 cd-spiller på kontoret, og inn i en Audiolab 8000S som driver AKG K701.

    Til min store glede er hodetelefonutgangene hos Audiolab av høy klasse. De leverer evig nok suppe til å drive, og de låter incisivt, rent, åpent og smektende på sedvanlig Audiolab-vis. Denne litt tørre, incisive, distinkte musikaliteten minner tidvis litt om klangen fra Isoda-kabler, for de som husker de; ikke rart de var gode partnere til Audiolab. Skal man pirke på noe så må det vel være et ørlite snev av rufs oppover i toppen og noe manglende kropp og palpabel realisme, men da sammenlikner jeg med ultra-highend hjemmesystemet med Naim CDS3/555, NAC552, Headline/Napsc; og det aller meste låter dårlig etter å ha hørt det; det er en bragd at selv den lille 8000S klarer å spille så bra som den gjør.
    8000Q har en enda bedre hodetelefonutgang; men det hjelper ikke kilden forsåvidt.

    Audiolab la ned mye energi i å lage 1) gode riaa'er, og 2) gode hodetelefonforsterkere i sine apparater. Eiere av Audiolab forsterkere kan meget godt bruke K701!

    Mvh Vidar P
     

    Paal_Iksom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Innlegg
    790
    Antall liker
    6
    Just what the doctor ordered. Jeg får manne meg opp til å sende VISA detaljene mine ut på det store nettet i kveld. Disse selskapene på Amazon solgte visst bare til statene, så jeg får prøve forhandleren på Ebay som ble nevnt tidligere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn